Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar SAL-Fin a înregistrat, de la începutul anului și până în prezent, 1.000 de cereri de soluționare a diferendelor dintre consumatori și entitățile din piața financiară non-bancară, în condițiile în care pe parcursului anului trecut numărul total al solicitărilor a fost de 522.
Evoluția numărului de cereri primite spre soluționare (de la 32 în anul 2016 la circa 1.200 prognozate pentru sfârșitul acestui an) indică creșterea constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluțiile oferite de conciliatorii SAL-Fin.
Această stare de fapt este demonstrată și de evoluția numărului de litigii rezolvate. Astfel, de la înființarea SAL-Fin (2016) și până la sfârșitul lunii iunie a acestui an, au fost soluționate 885 de litigii.
Din perspectiva obiectului cererilor, în perioada 2016 – semestrul I 2020, litigiile au vizat, în proporție de 99%, aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor polițe de asigurare, iar în cazul răspunderii civile auto (RCA), acestea au reprezentat circa 84% din total.
Sumele suplimentare acordate consumatorilor ca urmare a derulării procedurilor de conciliere au crescut față de sumele inițiale primite cu aproximativ 2,95 milioane lei.
Valori aferente/an (lei) | 2016 – 2017 | 2018 | 2019 | 2020
Sem. I |
Sume inițiale primite de consumatori (în general, rezultate în urma unor despăgubiri) | 568.491 | 473.915 | 258.573 | 931.066 |
Sume finale primite de consumatori în urma emiterii hotărârilor, încheierilor de către conciliatorii SAL-Fin | 1.293.379 | 1.128.154 | 1.707.486 | 1.060.250 |
Pe lângă gratuitatea operațiunii de soluționare alternativă, un alt aspect ce vine să susțină avantajele de a apela la SAL-Fin îl reprezintă durata medie de soluționare a unui litigiu: 27 de zile pentru procedura de soluționare a litigiilor prin propunerea unei soluții și 55 de zile pentru procedura de soluționare a litigiilor prin impunerea unei soluții.
COMMENTS