Pe 1 mai 2008, Romaqua Group a intrat pe piața berii cu brandul Albacher, construind una dintre cele mai moderne fabrici de bere din lume la Sebeș-Lancrăm, foarte aproape de oraș.
Cu Albacher, Romaqua Group a făcut adevărată performanță: într-un deceniu, a investit 70 milioane de euro, a îmbuteliat 10 milioane de hectolitri de bere și a ajuns pe un meritoriu loc 4 ca volum în topul drastic al producătorilor de profil din România.
Berea Albacher produsă de Romaqua Group la fabrica Sebeș-Alba Iulia, a fost din capul locului una nepaseurizată, la standarde înalte de exigență. Fabrica inaugurată aici, acum 10 ani, dispune de cele mai moderne tehnologii existente pe plan mondial și este singura fabrică din România care are microfiltrare pe tot fluxul de producție.
Filtrarea prin kieselgur, pasteurizarea și stabilizarea prin PVPP sau Silicagel, procese comune fabricilor de bere din România, au fost excluse din start în proiectul Romaqua. S-a optat de la început pentru o tehnologie de ultimă oră, fiind una dintre puținele fabrici din lume care produc integral bere fără kieselgur și pasteurizare. Aici sunt utilizate doar procese de microfiltrare la rece, fără niciun tratament chimic sau termic al berii, stabilizarea făcându-se prin filtrare prin agaroza, extract din alga agar-agar, care este, de asemenea, o tehnologie ultramodernă, ecologică și fără reziduuri.
Fiind complet nepasteurizată, Albacher este o bere vie, cu gust particular, caracterizată de o prospețime surprinzătoare. Tehnologia germană de producţie şi îmbuteliere utilizată cumulează integral, pentru prima oară într-o singură fabrică, cele mai noi procese de producţie, precum şi tehnologie de vârf.
Construcţia fabricii a început în luna iulie 2007 pe un teren de 25 de hectare, între timp fiind achiziționate încă 10 hectare de teren. Locaţia Sebeş-Lancrăm a fost aleasă datorită poziţionării strategice, în centrul ţării, și este pe cale să devină un adevărat centru industrial al Romaqua Group. Nu întâmplător, anul trecut Grupul a decis să cumpere circa 71.000 de metri pătraţi de teren învecinătatea fabricii de bere, investind doar pentru această suprafață circa 160.000 de euro.
Numărul de angajaţi de la fabrica de bere Sebeş a crescut de la 235 în 2008 la 263 de angajaţi în prezent. Investiţia iniţială a fost de 40 milioane de euro, însă investiţiile totale derulate în 10 ani se ridică la 70 milioane de euro. Mare parte dintre investiţiile derulate în cei 10 ani au fost în extinderea capacităţii de îmbuteliere la un maximum de aproape 1,5 milioane hectolitri pe an, dar şi în tehnologii “environmentally friendly” pentru reducerea consumului de apă, precum şi de energie electrică şi termică. În mod logic, volumul producției variază de la sezon la sezon, așa încât, în cei 10 ani, fabrica de la Sebeș a produs în medie 1 milion de hectolitri de bere pe an.
“Am avut ca obiectiv achiziționarea celor mai moderne tehnologii, pentru a obține o bere de bună calitate. În plus, am fost primii care am aplicat folie de protecție din aluminiu pe dozele de bere. Iată câteva dintre motivele pentru care suntem pe poziția a patra pe piața berii, o piață extrem de competitivă’’, declară Radu Lăzăroiu (foto), Managing Director al Romaqua Group.
Albacher este o bere tip lager, din clasa premium, produsă exclusiv din ingrediente naturale (apă, malț, hamei, uneori și mălai). Realizată conform unei rețete tradiționale germane și folosind numai drojdii de cultură pură, berea Albacher are un caracter distinct, exprimat printr-un gust pur și o aromă naturală echilibrată, o bere ușoară, de savurat oricând cu plăcere.
Datorită fermentării la temperaturi joase, dar și sistemului Oxyproof, sistem care include atât dopul, cât și materialul PET, dioxidul de carbon este persistent, berea menținându-și prospețimea și perlajul un timp îndelungat și după deschidere. Integritatea berii este asigurată prin guleraşul special aplicat pe gâtul sticlei. Un alt aspect important legat de sănătatea consumatorilor îl reprezintă folia de protecţie din aluminiu aplicată pe doza de bere.
Albacher a fost primul brand produs la fabrica din Sebeş-Lancrăm, însă succesul acestei beri pe piaţă a determinat Romaqua Group să mai lanseze încă două branduri de bere, Dorfer şi . Albacher este prezent pe piaţă cu sortimentele Albacher Premium, Albacher Winter, Albacher de Paști şi Albacher Radler, acestea fiind îmbuteliate atât la PET şi doză, cât şi la sticlă. Succesul berii Albacher este confirmat şi de cota de piaţă deținută, brandul ocupând poziţia a patra pe piaţa berii, cu o cotă în volum de 6,7% (aprilie 2018, date interne Romaqua Group).
În 2016, Albacher Premium 0,66l a primit distincția Gold Award în cadrul renumitei competiții internaționale World Selection 2016, organizată de Monde Selection Belgia.
Conform datelor oficiale, piaţa berii a înregistrat anul trecut în România o creştere de 2%, ajungând la un volum de peste 16 milioane hectolitri, iar consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la aproximativ 82 litri. Cifra respectivă plasează România pe locul opt în Europa în ceea ce priveşte consumul pe cap de locuitor.
Romaqua Group, companie cu capital autohton privat și cu 20 de ani de activitate, are în portofoliu 9 branduri: Borsec (ape minerale naturale natural carbogazoase şi plate), Stânceni (apă minerală naturală carbogazoasă), Aquatique (apă minerală naturală oligominerală plată), Giusto (băuturi răcoritoare carbogazoase), Giusto Natura (băuturi răcoritoare plate), Giusto Elektrik (băutură energizantă), Albacher, Dorfer şi Mühlbacher (bere). Borsec este liderul pieţei de ape minerale naturale, iar Giusto Natura liderul pieţei de băuturi răcoritoare plate (still drinks).
Romaqua Group are 2.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de circa 160 milioane de euro. Compania este controlată de doi acționari români – Octavian Crețu și Nicolae Palfi.
Potrivit oficialilor companiei, Romaqua Group plănuiește să construiască o nouă fabrică de sucuri în Azuga, jud. Prahova. Există un proiect mai amplu de dezvoltare, cu un buget alocat de 30-40 milioane euro pentru următorii doi ani, care include, pe lângă inaugurarea respectivei fabrici, noi investiții în capacitățile celorlalte unități de producție, plus extinderea portofoliului de produse.
COMMENTS