The Venture, competiţia globală pentru antreprenoriat cu impact social lansată de Chivas Regal, s-a încheiat. Finala globală a avut loc între 11-14 iulie 2016 la New York, iar câștigătorul a fost desemnat Conceptos Plasticos, business-ul din Columbia care transformă deșeurile din plastic și cauciuc într-un material alternativ, care poate fi folosit în construcția de locuințe, adăposturi sau școli.
Printre cei 27 de participanți s-a aflat și SafeDrive, start-up-ul câștigător al primei ediții The Venture organizate în România. În etapa globală Chivas The Venture, SafeDrive a ajuns până în sferturile de finală și a ocupat locul 14 din 27 în urma Votului Public. Finanțarea totală primită de reprezentantul României în această etapă se ridică la 10.177 dolari, sumă care va fi investită în dezvoltarea platformei și a aplicației.
În cel de-al doilea an de competiție, Chivas The Venture a înregistrat peste 2.500 de înscrieri de la antreprenori sociali din toată lumea, care au ales să rezolve diferite nevoi sociale și de mediu prin înființarea unor afaceri scalabile și profitabile. Din juriul global Chivas The Venture au făcut parte Eva Longoria – antreprenor social și actriță, Sonal Shah – fostul asistent adjunct al lui Barack Obama, Joe Huff – fondatorul business-ului cu impact social LSTN şi Alexandre Ricard – CEO Pernod Ricard.
,,Pentru SafeDrive, Chivas The Venture a însemnat o șansă uriașă de dezvoltare, atât prin finanțare, cât și prin oamenii pe care i-am cunoscut în cadrul competiției. Personal, m-a ajutat să realizez importanța rolului de antreprenor social în zilele noastre și potențialul pe care îl avem pentru a schimba cu adevărat lumea”, a declarat Tudor Cobâlaş, Co-fondator SafeDrive.
Până la finala de la New York, Tudor a participat și la Acceleratorul de Business de la Londra când, timp de 5 zile, i-a cunoscut mai bine pe ceilalți antreprenori din competiție, a lucrat împreună cu ei în echipă și a dobândit noi cunoștințe de antreprenoriat cu impact social. Acceleratorul a avut rolul de a-i pregăti pe cei 27 de antreprenori pentru pitch-ul final, programul și tematica workshop-urilor fiind dezvoltate de Centrul Skoll pentru Antreprenoriat Social de la Universitatea Oxford.
„Participarea României în competiția Chivas The Venture oferă un credit important antreprenoriatului românesc cu impact social, încurajându-se tot mai mult printre tinerii antreprenori orientarea către societate și către sprijinirea comunității.” a declarat Radu Moldovan-Petruț, Director de Marketing.
Alături de SafeDrive, la New York s-a aflat și Andreea Esca, membru al juriului local The Venture. ,,Este extraordinar că reprezentantul României, Tudor Cobâlaș, cu a sa aplicaţie SafeDrive, a ajuns până aici. The Venture a fost șansa lui de a cunoaște oameni importanţi care cu siguranţă îl vor ajuta să-şi continue proiectul, de a învăţa cum să-şi susţină o idee în faţă unor eventuali investitori şi, mai mult decât orice, de a-și face prieteni inventivi şi ambiţioşi, asemenea lui, de prin toată lumea”, a spus vedeta TV.
Competiția Chivas The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar și, nu în ultimul rând, de a obține un lucru visat de mulți: recunoaștere internațională. Din ce în ce mai mult, o nouă generație de tineri antreprenori privesc problemele sociale și de mediu ca pe oportunități. Ei reușesc să depășească granițele modelului tradițional de business, estompând linia dintre profit și scop social, generând o schimbare în bine în comunitate.
Chivas The Venture este competiția care le acordă acestora șansa de a-și face cunoscută viziunea la nivel global și de a schimba lumea cu ajutorul afacerii lor.
SafeDrive este aplicația care încurajează șoferii să renunțe la folosirea telefonului mobil în timpul condusului, recompensându-i cu puncte. Punctele acumulate se transformă în vouchere, care pot fi folosite pentru a beneficia de reduceri la achiziționarea de produse sau servicii în secțiunea Rewards a aplicației.
În toamna acestui an, România se pregătește pentru ce-a de-a doua ediție locală Chivas The Venture. Odată cu aceasta, competiția va oferi antreprenorilor sociali români șansa de a se alătura unei experiențe unice și de a pune încă o dată România pe harta globală a antreprenoriatului cu impact social.
COMMENTS