Profitul net al Băncii Transilvania a fost de 657 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania, de 698 milioane lei pe primele nouă luni ale anului, potrivit rezultatelor financiare prezentate de instituţia bancară.
De asemenea, veniturile operaţionale ale Băncii Transilvania au ajuns la 2.125,4 milioane lei. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operaţionale au fost de 2.240,4 milioane lei. Activele băncii sunt de 48,14 miliarde lei, creditele nete însumează 26,4 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienţi, 39 miliarde lei, potrivit comunicatului remis presei.
Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 5,55% din totalul portofoliului de credite al BT, o îmbunătăţire semnificativă faţă de 9,75%, la sfârşitul anului 2015. Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente şi garanţii ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 123,32%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii, susţin specialiştii BT. Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul pe cele 9 luni ale anului 2016, este de 19,12% (fără profit este de 16,91%).
În perioada ianuarie – septembrie, la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanţului, creditele BT au crescut cu 6,3%, balansat pe toate liniile de afaceri, ceea ce corespunde unei creşteri de 8,2% a bilanţului organic al Băncii Transilvania, excluzând portofoliul preluat de la Volksbank. De asemenea, clienţii proveniţi de la Volksbank România au optat pentru aproape 70.000 de produse BT. Raportul credite/depozite a fost de 72% la sfârşitul primelor nouă luni.
Ömer Tetik, director general Banca Transilvania
„Ne bucurăm că în primele nouă luni am continuat trendul pozitiv al începutului de an prin acordarea de finanţări şi creşteri mai ales pe segmentul retail şi IMM. Rezultatele băncii sunt foarte bune, înregistrăm profitabilitate şi eficienţă operaţională. Suntem atenţi la noi oportunităţi ale pieţei, iar în curând ne vom extinde în zona microîntreprinderi şi vom folosi tot mai mult mediul digital pentru o experienţă cât mai bună pentru clienţii noştri. ”, a declarat Ömer Tetik, director general Banca Transilvania.
BT mai anunţă că a înregistrat cheltuieli nete cu ajustări de depreciere şi provizioane de 510,1 milioane lei (incluzând impactul scoaterii în afara bilanţului a 1.719 milioane lei). Cea mai mare parte a provizioanelor înregistrate ca şi cheltuială pe parcursul trimestrului III a acestui an sunt preponderent aferente operaţiunii de creştere a calităţii activelor şi continuă abordarea prudentă a băncii în ceea ce priveşte gestionarea riscului de credit, se mai arată în documentul băncii.
De asemenea, ritmul de creştere al veniturilor din comisioane operaţionale a fost de 15,3%, potrivit comunicatului. Specialiştii BT mai anunţă că eficienţa operaţională a băncii confirmă trendul înregistrat în primul semestru al acestui an, raportul cost/venit fiind de 40%. Dacă este exclus efectul tranzacţiei Visa Europe, care se ridică la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit rămâne la 43%.
La 30 septembrie 2016, Banca Transilvania avea un portofoliu de 2,74 milioane carduri, care a generat tranzacţii cu aproape 25% mai mari faţă de perioada similară a anului precedent. Cota de piaţă a băncii privind volumul tranzacţiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 310.000 de carduri de credit, potrivit comunicatului remis presei.
Banca a parcurs şi noi etape privind orientarea spre digital, prin lansarea unor facilităţi precum: autentificarea prin amprentă pe BT24 Mobile Banking şi upgradul aplicaţiei, platforma CIP online pentru aflarea online a incidentelor de plată sau platforma Divizia Pentru Medici, respectiv autentificarea prin parolă unică transmisa prin SMS pentru tranzactiile online cu cardurile BT.
În comunicat, se mai arată că Banca Transilvania a acordat aproape 122.000 de credite noi pentru retail, IMM şi corporate în primele 9 luni ale anului. Numărul operaţiunilor derulate prin bancă a înregistrat un plus de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar peste 800.000 de clienţi au ales să folosească serviciul de internet banking al BT şi peste 200.000, pe cel de mobile banking.
Banca Transilvania a acordat clienţilor IMM peste 13.000 credite noi în primele nouă luni ale anului. Banca Transilvania a acordat aproape 15 milioane lei, în primele 9 luni ale anului, pentru programele de implicare şi responsabilitate socială din domenii precum educaţie financiară şi antreprenorială, voluntariat, sport, cultură şi cauze sociale.
Din luna septembrie, banca are un concept de brand care reflectă ceea ce reprezintă BT acum, şi anume o bancă românească aflată într-o nouă etapă de dezvoltare, care susţine spiritul antreprenorial local, se mai arată în comunicat.
COMMENTS