Pe 30 octombrie, la sediul Băncii Naționale a României, a avut loc evenimentul „Cât valorează educația? O perspectivă critică asupra rolului educației în incluziunea și reziliența financiară”, care a adus în atenție studiul despre gradul de alfabetizare financiară în rândul adulților din mediul urban din România, realizat de către compania de cercetare și consultanță BrandBerry, alături de Asociația Brașov 2050 și cu susținerea Profit Point și Banca Comercială Română (BCR).
Datele relevă că 3 din 4 români se declară puțin sau deloc pregătiți din punct de vedere financiar bancar, ceea ce are impact și asupra perspective financiare de viitor. În plus, analiza rezultatelor la testele de educație financiară indică și un nivel scăzut de cunoaștere nu doar a conceptelor și termenilor financiar-bancari și economici, ci și o slabă capacitate de a realiza calcule matematice simple. 77% dintre participanți nu au depășit pragul de 50% răspunsuri corecte, în timp ce doar 3.5% dintre respondenți au avut o rată de răspunsuri corecte mai mare de 75%.
Studiul a mai scos în evidență că:
- 40% dintre participanții la studiu nu sunt rezilienți financiar și nu ar putea să-și asigure același nivel de trai ca în prezent nici măcar pentru o lună dacă, într-o situație nefericită, ar rămâne fără surse de venit;
- Doar 1 din 5 români estimează că ar putea să-și păstreze nivelul de trai actual pentru o perioadă mai mare de 6 luni;
- Gradul de alfabetizare financiară în România este de 8%, cel mai mic procent din Europa;
- Peste 50% dintre români consideră că întâmpină dificultăți financiare în viața de zi cu zi;
- În ceea ce privește incluziunea financiară, majoritatea participanților la studiu au declarat că dețin și folosesc cont bancar (80.7%), card bancar de debit (70%) și că fac online banking (70%).
COMMENTS