După ce în anul 2023 a depășit borna de 500 de cafenele deschise în România și a înregistrat o creștere majoră a vânzărilor și a cifrei de afaceri, care a atins 40 de milioane de euro la final de an, grupul 5 to go targetează pentru 2024 un total de 650 de cafenele și o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, o creștere de 25% față de 2023.
Evoluția 5 to go se reflectă pe ambele piețe, HoReCa și retail, ambele divizii înregistrând creșteri spectaculoase în ultimul an. Deși contextul global a făcut ca anul 2023 să fie unul dificil în multe domenii de activitate, inclusiv pentru sectorul cafelei, businessul 5 to go a beneficiat de o strategie câștigătoare și a continuat să fie profitabil și să aibă un impact pozitiv în piață, prin stabilitate, consecvență, inovație și evoluție constantă.
„Rezultatele obținute în ultimul trimestru al anului 2023, când am înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% comparativ cu anul precedent, au depășit estimările noastre și au impulsionat planificarea pentru perioada următoare și stabilirea de obiective noi, în concordanță cu ritmul de dezvoltare pe care ne propunem să îl menținem. Anul abia a început și deja avem planificate 25 de deschideri de noi locații și 8 renovări, doar pentru lunile ianuarie-februarie. Lucrurile avansează constant la nivel local, practic o nouă locație 5 to go se deschide în România la fiecare 2 zile lucrătoare. Totodată, ne dorim și credem că avem șanse reale de a avansa anul acesta pe locul 7 în topul european al lanțurilor de cafenele, în creștere de pe locul 9 unde ne situăm acum”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Divizia de retail a evoluat în utimul an, atingând o pondere de aproximativ 4% din cifra de afaceri a grupului. Rețeta dezvoltării pe acest segment a constat în diversificarea portofoliului, listarea produselor în rețelele importante din România și o poziționare de preț relevantă pentru consumatorul român.
2024 pe fast forward: dezvoltare accelerată, local și internațional
Planurile de creștere vor fi menținute și în 2024, păstrând trendul ascendent de dezvoltare a businessului. Conform planificării actuale, 5 to go va depăși numărul de 600 de cafenele, dintre care 50% în București, urmat de Brașov (30 cafenele) și Cluj (15). Dacă în 2023 harta
5 to go număra 110 orașe cu cel puțin o cafenea deschisă, în 2024 expansiunea vizează cel puțin 40 orașe noi. La nivel internațional, în plan este lansarea pe piața din Slovacia, atingerea bornei de 10 cafenele în Ungaria și implementarea unui proiect pilot pe piața din Bulgaria. În ceea ce privește divizia de retail, noi produse marca 5 to go sunt analizate pentru a fi lansate în acest an.
În 2024, direcțiile de dezvoltare vizează îmbunătățirea mediei de bon, care va trece de 15 lei în lunile următoare, creșterea traficului în cafenele și dezvoltarea de produse private label dedicate segmentului retail. Consolidarea gamei și listarea în noi rețele, alături de dezvoltarea echipei ce gestionează acest segment de retail pot aduce pentru grupul 5 to go o creștere de 10 ori a cifrei de afaceri pe acest segment în următorii 5 ani, atingând un potențial estimat la 20 de milioane de euro.
Mai aproape de consumatori: aplicația 5 to go se va lansa în prima jumătate a acestui an
Parte din strategia de a ține pasul cu tendințele pieței și nevoile clienților în era digitală, aplicația 5 to go este gata de lansare în proporție de 90% și va fi disponibilă în această primăvară, pentru a facilita accesul în universul brandului și experiențele pozitive de consum.
„Ne dorim să devenim mai vizibili pentru clienții noștri și să eficientizăm comunicarea printr-un limbaj comun cu ei și credem că una dintre modalitățile de a-i menține permanent conectați cu brandul este o aplicație interactivă, intuitivă și cool, pe care să o aibă mereu la îndemână și care să le furnizeze informații la cald cu privire la portofoliul de produse 5 to go și locațiile preferate sau aflate în proximitate și programul acestora, noutățile de sezon sau cafenelele deschise recent. În plus, vom avea un sistem surpriză de răsplătire a consumatorilor, ceea ce ne va ajuta în atragerea de noi clienți și în menținerea loialității lor pe termen lung“, explică Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
Brandul 5 to go a investit constant în comunicarea cu clienții săi, dezvoltând campanii și oferte care să răspundă nevoilor și dorințelor lor. Acest aspect se reflectă și în motivele pentru care ei aleg produselor 5 to go, pe primele locuri aflându-se calitatea produselor (52%), gustul (40%), proximitatea (38%) și preferința pentru brand (37%), conform celei mai recente cercetări efectuate de Reveal Marketing Research.
COMMENTS