Deloitte: generaţia Y caută stabilitate şi  angajamente pe termen lung

Deloitte: generaţia Y caută stabilitate şi angajamente pe termen lung

Generaţia Y se arată mai interesată de stabilitatea locului de muncă, este îngrijorată de nesiguranţa generată de conflicte şi pesimistă când vine vorba de viitor, arată a şasea ediţie a raportului Deloitte Millennial Survey. Anul 2016, marcat de atacurile teroriste din Europa, de Brexit şi de alegerile prezidențiale controversate din Statele Unite, a zdruncinat încrederea acestei generații.

”Pesimismul generației Y arată o schimbare a priorităților personale”, a spus Punit Renjen (foto), CEO Deloitte Global. ”Cu patru ani în urmă, schimbările climatice și deficitul de resurse erau principalele preocupări ale generației Y. Anul acesta, crimele, corupția, conflictele armate și tensiunile politice îi neliniștesc pe tineri, afectându-le atât viața personală, cât și cea profesională”.

Pesimismul se reflectă și în așteptările financiare ale generației, mai arată studiul Deloitte: pe piețele mature, doar 36% dintre respondenți se așteaptă să o ducă mai bine din punct de vedere financiar decât părinții lor, în timp ce tinerii din piețele emergente sunt mai optimiști – aproape trei sferturi dintre aceștia cred că vor trăi mai bine decât părinții lor, atât din punct de vedere financiar (71%), cât și emoțional (62%).

Nesiguranța este una dintre cauzele pentru care tot mai mulți millennials își doresc un loc de muncă stabil. Anul trecut, ”prăpastia loialității” dintre cei care se vedeau părăsind compania în următorii doi ani și cei care anticipau că vor sta cel puțin cinci ani era de 17%. Anul acesta, proporția celor care cred că vor părăsi repede compania pentru care lucrează a scăzut la 7%.

Concluzii principale ale Deloitte Millennial Survey 2017:

– Pesimism covârșitor pe piețele mature. Reprezentanții generației Y din piețele emergente sunt mai optimiști decât cei din piețele dezvoltate. Statele Unite sunt singura țară în care majoritatea respondenților cred că o vor duce mai bine decât părinții lor.

– Instabilitatea generează dorința de stabilitate. După un an marcat de tulburări politice și sociale, generația Y caută stabilitate la locul de muncă, aproape două treimi dintre respondenți preferând angajamentele de lungă durată ]n locul celor de liberi profesioniști.

– Valorile organizației aduc și alte beneficii în afară de retenția angajaților. Reprezentanții generației Y care rămân mai mult timp alături de o companie împărtășesc valorile acesteia și sunt mai mulțumiți de aspirațiile organizației.

– Automatizarea devine o caracteristică a mediului de lucru. Pentru generația Y automatizarea oferă oportunități pentru sarcini mai creative și învățarea de noi aptitudini. Cu toate acestea, 40% dintre respondenți cred că automatizarea le amenință locurile de muncă, iar 44% dintre ei se așteaptă ca aptitudinile lor să fie mai puțin căutate. Pentru jumătate dintre tinerii profesioniști locul de muncă a devenit impersonal și mai puțin uman.

– Mai multă flexibilitate la locul de muncă. Generația Y consideră că flexibilitatea la locul de muncă îmbunătățește performanța organizației, aduce beneficii personale și creează loialitate față de companie.

– Tinerii profesioniști apreciază sinceritatea și pasiunea, nu radicalismul. Generația Y nu susține liderii radicali sau cu poziții divergente, care optează pentru o transformare radicală în locul uneia graduale. Tinerii se simt mai confortabil cu o abordare directă, atât în mediul profesional, cât și în cel politic.

– Colaborarea mediului de business cu cel politic este privită cu scepticism. Generația Y este divizată între cei care cred că politica și afacerile pot lucra bine împreună (49%) și cei care cred contrariul (48%).

– Generația Y are o părere bună despre generația Z. Șase din zece respondenți cred că generația Z (având 18 ani sau mai puțin) va avea un impact pozitiv la locul de muncă, datorită abilității de a gândi creativ și cunoștințelor IT.

Studiul s-a desfășurat în septembrie 2016, în 30 de țări, și se bazează pe răspunsurile a peste 8.000 de reprezentanți ai generației Y. Respondenții sunt născuți după 1982, sunt licențiați și angajați cu normă întreagă, predominant în cadrul unor companii private având peste 100 de angajați.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0