Grupul britanic International Personal Finance (IPF), din care face parte și Provident Financial România, a acordat anul trecut împrumuturi în valoare de peste 301 milioane de lire sterline, în România, Ungaria și Bulgaria, în creștere cu 17% comparativ cu 2015, cea mai pronunțată creștere fiind în România, și anume 27%. Cele trei subsidiare aveau, la finalul anului 2015, un portofoliu cumulat de 629.000 de clienți activi, mai mult de jumătate dintre aceștia fiind în România, unde creșterea numărului de clienţi a fost de 4,4%, comparativ cu 2015.
În același timp, veniturile generate de operațiunile grupului în cele trei țări au crescut, în 2016, cu 2,2%, la 177,4 milioane de lire sterline, în timp ce profitul brut consolidat a fost de 36,9 milioane de lire sterline.
„Rezultatele din 2016 dovedesc încă o dată succesul modelului nostru de business şi al strategiei noastre de a crește responsabil. Am continuat să ne diversificăm oferta de creditare cu mai multe sume și perioade, inclusiv prin lansarea Provident Star, astfel încât să răspundem și mai bine nevoilor clienţilor noştri şi ai potenţialilor clienţi. În 2017, vom continua să ne adaptăm oferta de produse la noile condiții și la cerințele pieței și să pregătim produse și servicii noi sau conexe, cum ar fi împrumuturi online sau asigurări”, a declarat Viktor Boczán, directorul general al Provident Financial România.
Începând de anul trecut, Provident a devenit cel mai mare angajator britanic din România, cu peste 3.500 de angajaţi, după decizia de a angaja toți cei 2.900 de reprezentanți de vânzări. În medie, un reprezentant de vânzări Provident gestionează un portofoliu de 115 clienți și a avut anul trecut un venit mediu net de circa 2.000 de lei, în creștere cu 65% faţă de 2015. În plus, toată forța de vânzări are acum acces la tehnologie modernă, care va fi completată pe parcursul acestui an de aplicații specifice, menite să îmbunătățească experiența clienților, cât și eficiența și viteza de reacție a companiei.
Provident oferă împrumuturi negarantate cu valori cuprinse între 500 și 10.000 de lei, pe perioade cuprinse, în funcție de frecvența plăților, între 42 de săptămâni și 100 de săptămâni, respectiv între 12 și 18 luni. Clienții pot alege cum primesc și cum restituie împrumuturile, fie prin transfer bancar, fie prin intermediul unui serviciu opțional, oferit contra cost, care presupune primirea banilor și încasarea ratelor la domiciliu. În ceea ce priveşte profilul clienţilor, cele mai recente date arată că majoritatea românilor care aleg produsele şi serviciile Provident sunt femei (53%), provin din mediul urban (63%) și au vârsta cuprinsă între 35 şi 45 de ani (25,3%).
La nivelul grupului, IPF a înregistrat în 2016 o creștere a creditelor acordate cu 8%, în comparaţie cu rezultatul înregistrat în 2015. Cea mai spectaculoasă evoluţie a fost înregistrată de IPF Digital (divizia de împrumuturi online cumpărată de grup în 2013), cu o creștere de 41% a creditelor acordate și de 45% a numărului de clienţi.
Grupul IPF are 2,5 milioane de clienţi în 11 ţări din Europa, precum şi în Mexic și Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Sud-Est și una dintre cele mai puternice 250 de companii internaţionale listate la Bursa din Londra.
COMMENTS