Grup Feroviar Român (GFR), membru al Grampet Group, a participat la prima etapă a procedurii de privatizare a SNTFM CFR Marfă, acoperind toate cerinţele solicitate de comisia de privatizare, în acest moment.
Grup Feroviar Român arată, într-un comunicat de presă, că apreciază transparenţa organizării procedurii de privatizare şi are convingerea că membrii comisiei vor analiza cu competenţă, profesionalism şi obiectivitate, toate dosarele depuse. “Avem convingerea că toţi candidaţii ce vor îndeplini criteriile de eligibilitate, precum cele legate de cifra de afaceri şi volumul de activitate consolidat în transportul de marfă, se vor regăsi pe lista scurtă ce va fi comunicată în zilele următoare.
Capacitatea noastră dovedită, rezultatele obţinute şi statutul de cel mai important operator privat de transport de marfă pe calea ferată din Europa, ne conferă încrederea că ne vom regăsi printre finalişti şi credem că suntem o soluţie viabilă pentru redresarea transporturilor în economia României”, arată comunicatul companiei.
În competiţia pentru CFR Marfă au mai depus documentele de precalificare pentru procedura de privatizare compania OmniTRAX Inc. şi o asociere – Transferoviar Group şi Donau-Finanz GMBH din Austria.
Potrivit calendarului anunţat al privatizării, până pe 15 mai se va face evaluarea ofertelor de precalificare, iar pe 28 mai este programată începerea negocierilor individuale cu cei rămaşi în urma analizei dosarelor.
Pe 19 iunie se va depune oferta finală, in plic, iar pe 20 iunie va fi anunţat numele companiei sau asocierii care va prelua CFR Marfă. Preţul de pornire în această licitaţie este de aproximativ 180 de milioane de euro.
Potriviti ministrului transporturilor, Relu Fenechiu, statutul român va rămâne cu 49% din acţiunile CFR Marfă, iar în contractul de privatizare sunt prevăzute clauze care împiedică orice tentativă de a vinde cele 25.000 de vagoane „la fier vechi”.
COMMENTS