ARIR, promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (Investor Relations sau IR) în România, anunță noua identitate vizuală, ca urmare a procesului de rebranding și poziționare, demarat la finele anului trecut în parteneriat cu echipa de consultanți Brandocracy. Noul nume care va fi utilizat este ”Asociaţia Română pentru Relaţia cu Investitorii”. ARIR este prima platformă de educare, interacțiune, advocacy în domeniul Investor Relations din România care aduce în piață standarde validate la nivel mondial, pentru companiile listate și interesate de listare la bursă. Prin noua poziționare, ARIR își consolidează comunitatea în relația cu autoritățile relevante pentru piața de capital, precum și implicarea în dezvoltarea pieței.
“În primii trei ani de activitate, ARIR a făcut posibilă recunoașterea profesiilor de specialist și director în Relația cu Investitorii. Sprijinim dezvoltarea continuă a profesioniștilor în domeniu și în același timp a pieței de capital prin o mai bună vizibilitate a companiilor listate la bursă. Prin noua poziționare asumată, urmăm dezvoltarea firească a comunității noastre, care s-a triplat de la înființare și se apropie de 40 de membri, în principal companii listate pe Piața Principala a BVB”, a explicat Daniela Șerban, Președintele Consiliului Director ARIR.
Pentru a facilita demersurile necesare construcției de brand și elaborării strategiei de marketing, echipa Brandocracy a privit ARIR ca pe o companie de tip startup, ale cărei avantaje competitive trebuie evidențiate unui public de nișă: companiile listate sau care aspiră să se listeze la bursă.
”Provocările generate de creșterea rapidă a ARIR au condus la nevoia de a adapta gradual valorile antreprenoriale și abordarea din primii ani de existență. Era necesară clarificarea direcțiilor de acțiune, astfel încât schimbările ce urmează a fi implementate să asigure fructificarea oportunităților induse de dimensiunea și de componența actuală a asociației, respectiv de factorii externi care au influență asupra activității și să conducă la un management mai eficient al resurselor existente. Astfel, repoziționarea și rebrandingul asociației, în concordanță cu obiectivele sale pe termen mediu și lung, vor asigura claritate, relevanță, notorietate și o utilizare mai eficientă și creativă a resurselor”, a declarat Anca Rarău (foto), fondator Brandocracy, coordonatorul echipei de experți care au realizat strategia de repoziționare.
Fondată în noiembrie 2018 la inițiativa Danielei Șerban, cu Bursa de Valori București printre membrii fondatori, ARIR a devenit rapid una dintre cele mai active comunități a pieței de capital, interesul emitenților de a fi parte din comunitate a crescut an de an. În plus, prin VEKTOR, indicatorul comunicării cu investitorii pentru companiile listate la bursă, publicat în cadrul website-ului BVB, ARIR a introdus un instrument de evaluare unic prin care măsoară calitatea comunicării cu investitorii încă din 2019 pentru companiile listate din Piața Principală și pentru prima dată anul acest pentru companiile din BET AeRO.
Analiza complexă realizată de echipa de profesioniști Brandocracy a indicat faptul că ARIR are profilul și atributele unui ”lider suport” care înțelege și își ghidează membrii, mizează pe relațiile construite cu aceștia și pe experiențele pe care le creează în și pentru comunitate. ARIR măsoară nevoile și așteptările membrilor prin studii periodice, pentru a asigura actualitatea, calitatea, relevanța, subiectelor în care se implică, respectiv a proiectelor realizate. Premisele analizei au condus experții de la Brandocracy la identificarea unui set puternic de valori care corespund brandului ARIR: Încredere, Etică, Transparență, Implicare, Învățare continuă, Perseverență și Proactivitate.
Rebrandingul ARIR a fost perceput de experții Brandocracy ca parte integrantă din strategia de dezvoltare asumată de boardul asociației. Procesul de rebranding a fost gândit să asigure firul roșu, pentru toate activitățile online și offline ale asociației.
Noul logo al asociației este reprezentat de un cerc construit din puncte în jurul literelor IR ce simbolizează unitate, dar și diversitate, echilibru și stabilitate, toate în conexiune cu Relația cu Investitorii. Punctele pot fi privite pe de o parte ca subiecte pe agenda de advocacy, ca argumente pentru a susține interesele comunității, ca și conexiuni pentru interacțiuni între profesioniștii din comunitate sau, pe de altă parte, ca etape parcurse în procesul de educare a pieței.
Culorile alese pentru noua identitate vizuală au rezultat în baza analizei ADN-ului și arhetipului de brand: culoarea maro este asociată cu înțelepciunea, inteligența, expertiza, influența, iar albastrul este culoarea încrederii, a adevărului, a responsabilității și a comunicării.
Logo-ul sonor unic, creat special pentru ARIR de către echipa Brandocracy, este parte integrată a noii identități a asociației, lansată luna aceasta în cadrul Forumului anual ARIR, cel mai important eveniment dedicat profesioniștilor în relația cu investitorii.
COMMENTS