Grupul Orange anunță rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului 2022, disponibile la 30 septembrie.
În intervalul iulie – septembrie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri[i] consolidată în valoare de 403 milioane de euro[ii], în creștere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului anterior. În primele nouă luni din 2022 cifra de afaceri este de 1,168 miliarde de euro, în scădere cu 1,5% față de perioada similară din 2021. Dinamica din cele 9 luni ale anului 2022 este caracterizată de creșterea vânzărilor de echipamente și de diminuarea veniturilor din servicii.
La 30 septembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,4 milioane de clienți[iii], servicii fixe în bandă largă către 1,3 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.
Rețea: conectivitatea 5G, în continuă expansiune
Și în acest trimestru Orange a continuat efortul de extindere a rețelei și de a le furniza clienților acces la tehnologii ce oferă conexiuni de mare viteză. În T3 2022, încă 26 de localități din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, acoperirea fiind de 98,49% din populație, iar 284 de noi localități din mediul urban și rural s-au bucurat de avantajele rețelei 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperind 75,79% din populație. Din T3 rețeaua 5G e disponibilă și în Arad și Sibiu, iar numărul orașelor în care clienții beneficiază azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 20.
După ce în trimestrele anterioare calitatea rețelei Orange a fost analizată de auditori independenți și ai autorității naționale, în T3 Orange a primit certificarea auditorului european Systemics-PAB, fiind recunoscută drept cea mai bună rețea din România, cu cel mai mare punctaj pentru serviciile de voce mobilă și date mobile. Orange România s-a evidențiat și prin cea mai bună calitate a serviciilor VoLTE și cea mai mare viteză de transfer a datelor mobile, certificarea confirmând preocuparea constantă a companiei pentru menținerea unei calități ridicate a rețelei și serviciilor.
Responsabilitate socială: Orange continuă acțiunile de protejare a mediului
În ultimele 3 luni, Orange a intensificat eforturile de eficientizare a consumului de energie în infrastructura de telecomunicații, prin folosirea unor soluții de energie alternativă, precum panourile solare, achiziționarea și implementarea unor echipamente de tip LED și automatizarea sistemelor de iluminat.
Orange a continuat în T3 educarea publicului în vederea dezvoltării unui comportament responsabil de utilizare a tehnologiei și a dispozitivelor mobile, prin campania de conștientizare a programului ”Re” (Reparare, Reciclare, Recondiționare și Recumpărare). În urma acesteia, 67.000 de telefoane au fost colectate în magazinele Orange de la clienți, urmând să fie reintroduse în circulație.
Servicii digitale: trimestru plin de noutăți și funcționalități pentru toți clienții Orange
În septembrie, la un an de la achiziția Orange Romania Communications, My Orange a devenit aplicația pentru mobil comună pentru gestionarea serviciilor Orange România și Orange Romania Communications, utilizatorii beneficiind de o singură aplicație pentru accesarea contului și de o experiență unificată și optimizată de funcționare.
Ecosistemul YOXO, abonamentul 100% digital, care atrage din ce în ce mai mulți clienți, a lansat în T3 secțiunea YOXO Dealz. Aici se găsesc diverse beneficii din partea partenerilor, dar și resurse ori programe de fidelizare precum “Invită un prieten”.
Comunitatea Orange, unde se regăsesc pasionații de tehnologie, de produsele și de serviciile Orange, a lansat în acest trimestru o platformă cu multiple funcționalități. Acest upgrade confirmă omogenitatea și consistența celor peste 31.000 de membri, care se implică activ și responsabil în comunitate, susținându-se reciproc.
În ceea ce privește serviciile digitale financiare, Orange Money, în T3 numărul clienților noi care au venit din online a fost de 3 ori mai mare față de aceeași perioadă din 2021. În plus, s-a înregistrat o creștere de 48% a volumului tranzacțiilor pentru cardurile de debit și de credit, cu o preferință puternică pentru plățile online și contactless cu telefonul mobil.
”Trimestrul trei încheie o perioadă alertă și 9 luni pline de provocări, în care marcăm și un an de când facem echipă cu Orange Romania Communications. Trecem printr-un proces complex de transformare, într-un context economic dificil, însă reușim să aducem rezultate pozitive pentru a ajunge și mai aproape de ambiția noastră de a fi alegerea #1 de servicii convergente pentru business-uri & consumatori. Mă bucur că am reconfirmat calitatea rețelei Orange, care a fost din nou recunoscută ca cea mai bună rețea din România.
În același timp, ne concentrăm pe impactul pe care-l avem în societate și ne asigurăm că tot ceea ce facem contribuie la reducerea decalajului digital și a resurselor pe care le consumăm pentru a oferi servicii de telecomunicații la cele mai înalte standarde. Știu că echipele Orange sunt un motor puternic, cu care facem lucrurile să se întâmple, iar pentru asta le mulțumesc din nou foarte mult”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.
COMMENTS