În primele nouă luni ale anului 2022, Alpha Bank România a înregistrat o performanță comercială solidă și o profitabilitate îmbunătățită, rezultatele financiare permițându-i consolidarea poziției pe piață.
Alpha Bank România și-a majorat activele cu peste 7,5% în primele 9 luni ale anului, creșterea înregistrată anual depășind 11%;
Portofoliul de credite a crescut cu aproximativ 6,8% față de sfârșitul anului și cu 8,1% față de aceeași perioadă a anului 2021, pe fondul unei foarte bune performanțe comerciale atât la nivelul finanțării companiilor, cât și la nivelul creditării persoanelor fizice;
Profitul operațional s-a situat la 28,5 milioane de euro, marcând un avans anual de 7,2 milioane de euro, comparativ cu primele nouă luni ale anului precedent, datorită dinamicii robuste a veniturilor.
În primele nouă luni ale anului 2022, Alpha Bank România a rămas pe deplin angajată în îndeplinirea rolului său de finanțator al economiei. Banca și-a continuat eforturile de susținere a mediului de afaceri, participând activ la toate programele derulate de Guvernul României care vizează dezvoltarea sectorului privat.
Banca a desfășurat o activitate comercială solidă, finanțările noi către companiile mari crescând cu 35%, în timp ce originarea de credite pentru întreprinderi mici și mijlocii și de credite ipotecare a înregistrat o creștere anuală de 55% și, respectiv, 18%.
Alpha Bank România și-a consolidat poziția de jucător de top în domeniul soluțiilor de plată pentru comercianți, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce oferite de Alpha Bank înregistrând o creștere anuală de 32%.
În septembrie, Alpha Bank România a ajuns la acoperirea integrală a rețelei de unități teritoriale cu echipamente multifuncționale ATM 24/7 Banking, îmbunătățind astfel accesul clienților la servicii prin implementarea tehnologiilor de self-service. În următoarea perioadă, banca va continua să dezvolte acest serviciu prin adăugarea de noi funcționalități și extinderea gamei de tranzacții care pot fi efectuate de clienți prin intermediul acestor echipamente.
În trimestrul al treilea, banca a extins oferta de carduri prin lansarea cu succes a unui card de credit co-branded premium (Mastercard Gold) în parteneriat cu Mobexpert și a pus la dispoziția profesioniștilor din domenii liberale și întreprinderilor mici și mijlocii cardul de debit Alpha Mastercard Professional World.
Totodată, banca a continuat să se implice în comunitate susținând Campionatul Mondial de Șah pentru Juniori, organizat de Federația Română de Șah în această toamnă.
Rezultatele financiare
Portofoliul de credite al Alpha Bank România a depășit 2,9 miliarde de euro la sfârșitul lunii septembrie 2022, marcând un avans anual de 8,1%, în timp ce depozitele atrase de la clienți au ajuns la aproximativ 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 7,3% față de anul precedent. La finalul primelor 9 luni ale acestui an, activele Alpha Bank România au ajuns la aproape 4,1 miliarde de euro.
Veniturile totale au crescut cu aproape 14% față de aceeași perioadă a anului precedent, susținute de o dinamică solidă atât a veniturilor nete din dobânzi (+15% an/an), cât și a veniturilor nete din comisioane (+13% an/an). Având în vedere presiunile inflaționiste în creștere, costurile au fost monitorizate cu atenție, iar gestionarea eficientă a riscurilor a generat spațiu pentru îmbunătățirea profitabilității. Profitul operațional a atins 28,5 milioane euro, în timp ce profitul înainte de impozitare a înregistrat o creștere anuală de 16,6 milioane euro, ajungând la 36,7 milioane euro.
COMMENTS