Povestea afacerii CAHM Europe, fondată în 2009, a început cu visul fondatorului Andrei Severin de a investi într-un hotel. În timp ce analiza piața, a observat că ofertei de produse cosmetice pentru hoteluri îi lipsea varietatea, așa că a decis să profite de această oportunitate. A început importând produse de profil din China, însă o situație în care a primit o comandă cu flacoane goale l-a determinat să înceapă producția locală.
Pandemia de Covid-19 – amenințare sau oportunitate?
Debutul pandemiei de Covid-19 a lovit puternic industria HoReCa. „A fost crunt. Imaginați-vă că pilonul ce aducea 80% din veniturile business-ului nostru de la acel moment s-a închis peste noapte. Am fost întrebat cu 2 ani înainte de pandemie dacă avem un plan pentru situații de criză, iar răspunsul meu a fost că suntem o companie ce s-ar plia și în vremuri de război, însă de la plan la a face acest lucru a fost o provocare. Îmi aduc aminte că treceau copiii pe lângă mine, prin casa, și ajunsesem să fiu un fel de obiect de mobilier pentru ei. Cu multe eforturi depuse, am reușit să ne reinventăm în mai puțin de 7 zile.”, a spus CEO-ul CAHM Europe, Andrei Severin.
Impactul pandemiei asupra industriei de HoReCa l-a forțat pe Andrei Severin să se orienteze către sectorul de retail. Acest lucru a necesitat o serie de investiții, precum cea într-un utilaj nou pentru adaptarea producției de la săpunuri de 15-20 de grame la săpunuri de 150 de grame, precum și pentru creșterea capacității, pentru a produce până la o tonă de săpun solid pe oră. Decizia de reinventare a contribuit la transformarea business-ului într-unul mai profitabil decât în primul deceniu de funcționare.
Creștere de 14% a cifrei de afaceri în primele luni ale anului 2022 comparativ cu 2021. Planuri pentru extindere națională și internațională
În prezent, CAHM Europe este lider de piață pe segmentul de produse cosmetice hoteliere din România. „Avem în portofoliu toate lanțurile importante din România precum Phoenicia, Continental, Unita, Bacolux, Rina, dar și o prezență importantă în zona hotelurilor deținute individual. În județul Prahova, de exemplu, câțiva dintre clienții CAHM sunt Hilton, Ramada, Sky Hotel Prahova, Best Western Bucovina și Airbnb.”, enumeră acesta.
Ambițiile companiei au depășit granițele României și continuă să se extindă. „Țările principale în care vindem sunt Croația, Grecia, Marea Britanie, Danemarca, Franța, Ungaria, Bulgaria, iar lista continuă. Aș putea adăuga, în mod surprinzător, poate, Ucraina, care a cumpărat cosmetice hoteliere CAHM chiar și în situație de război.”, adaugă el. Mai mult, Andrei Severin speră că reformularea produselor și investițiile în modernizarea ambalajelor prin adoptarea de recipiente cu dozare controlată din materiale reciclabile vor face ca brandurile din portofoliul companiei să intre și în topul preferințelor utilizatorilor casnici. Pentru acest segment, compania investește, în prezent, în dezvoltarea fabricii din Băicoi, pentru a produce și ambala complet automatizat nu doar peste 30 de tone de săpun solid, ci și peste 70 de tone de săpun lichid destinate acestor consumatori, prin intermediul retailerilor.
„Comparând primele luni ale lui 2022 cu aceeași perioadă din 2021, constatăm o creștere de 14% a cifrei de afaceri. Prin urmare, sperăm să închidem anul cu o cifră de afaceri de peste 6 milioane de euro. Investițiile noi pe care le-am făcut ne-au dus la următorul nivel din punct de vedere tehnologic. Astfel, prin mărirea capacității de producție, vom exporta, în premieră, mai mult săpun solid decât importăm.”, spune acesta. Despre planurile până la sfârșitul anului 2022 și pentru 2023, Andrei Severin explică: „Până la jumătatea anului 2023, ne-am propus să realizăm investiția totală în valoare de aproximativ 6 milioane de euro. Sperăm că până la finele anului 2022 vom finaliza întregul proiect de aproape 6.500 mp construiți la Băicoi, aflat pe un teren de peste 20.000 mp, urmând și o dotare suplimentară cu echipamente. Estimăm că, odată ajunse la maturitate, fabricile CAHM din județul Prahova vor genera aproximativ 100 de locuri noi de muncă.”.
Relația cu banca – factor determinant pentru creșterea sănătoasă a afacerii
Reinventarea rapidă a companiei ar fi fost dificil de realizat fără susținerea unui partener bancar potrivit și predictibil.
„Relația cu ING a fost timidă la început. În 2014, însă, în momentul în care noi ne doream să facem un pas mare pentru companie din punct de vedere investițional, reprezentanții ING au fost cei care au reușit să ne asculte planurile de dezvoltare și să înțeleagă viziunea de a face lucruri incredibile pentru dimensiunea companiei de la acel moment. Am apreciat în mod special structura inedită a băncii și profesioniștii din cadrul acesteia, care au abilitatea de a vedea potențialul într-un proiect, astfel că te pot credita dincolo de limitele unei bănci normale, în funcție de nevoile specifice ale afacerii tale”, concluzionează CEO-ul CAHM Europe.
Sustenabilitatea – parte din ADN-ul CAHM Europe
Interesul în creștere față de un mediu mai sănătos s-a concretizat recent prin lansarea noii game Nordic Swan, care reprezintă angajamentul CAHM Europe la un drum către sustenabilitate, ghidat de responsabilitatea și recunoștința față de natură. O altă dovadă în acest sens este reprezentată de lansarea pe piața cosmeticelor de retail a săpunului lichid Sense cu 99,3% ingrediente naturale, în ambalaj BIOpet imprimat serigrafic cu vopsea non-toxică, utilizată și în procesul de fabricație al jucăriilor pentru copii, care a fost votat produsul anului 2022 pentru inovație. „Știm că în momente de criză una dintre primele recomandări este aceea de a nu inova, însă noi îndrăznim să credem că prin inovație vom reuși să ne diferențiem de concurență. În prezent, suntem la un pas de o premieră în rândul companiilor producătoare românești. Astfel, în cadrul gamei Sense, urmează să lansăm trei produse noi: dischete demachiante impregnate cu apă micelară, geluri de duș de tip spumă și încă unul surpriză. În plus, în perioada 6-10 noiembrie, suntem prezenți la cel mai important eveniment dedicat hotelierilor din Europa, EquipHotel Paris. Aflat la doar a treia participare, CAHM se va diferenția clar față de toți competitorii prin prezentarea unui brevet la nivel mondial, care sperăm că va deveni noul obicei de spălare al următoarelor generații. În paralel, pentru că ne dorim să protejăm și mai mult mediul, pe lângă energia utilizată pe care o achiziționăm de la un producător exclusiv de energie verde, am început să investim în panouri solare în incinta fabricii.”, afirmă acesta.
După mai mult de un deceniu de activitate în care a acumulat o experiență valoroasă în dezvoltarea de produse la standarde internaționale, CAHM Europe este lider de piață pe segmentul de cosmetice hoteliere din România, compania deținând unica fabrică din estul Europei care poate produce cosmetice hoteliere în cantități mari atât în brand propriu, cât și pentru game „private label”.
Gamele CAHM de cosmetică hotelieră sunt: Sense, Botanika, Omnia și Holiday Care. În zona de retail, pe lângă Sense, gamele dedicate sunt Smoos și Săpun de-ăla bun – ce include produse cu specific tradițional românesc, vândute cu predilecție pe piața locală. Produsele sunt prezente în cele mai cunoscute lanțuri farmaceutice, hypermarketuri, precum și în benzinării. De asemenea, compania Cahm produce pentru companii precum BIC Graphics, Tailor of London și colaborează cu retaileri printre care: Penny, Metro, DM Drogerie Markt, Dedeman și OMV.
COMMENTS