Bancpost a lansat în România un program inedit de responsabilitate socială corporativă: „The NO Project powered by Bancpost”. Acţiunea este o extindere în România a „The NO Project”, o iniţiativă globală independentă susţinută prin voluntariat, competenţe şi expertiza cetăţenilor şi a partenerilor dedicaţi eradicării sclaviei umane. În România, „The NO Project powered by Bancpost” încearcă să ajungă la toate nivelurile comunităţii şi să prezinte o imagine corectă a realităţii traficului de fiinţe umane.
Am discutat despre această campanie cu Robert Zănescu, Director de Marketing şi Comunicare al Bancpost.
Instituţiile financiare şi băncile în special se implică în diverse programe de responsabilitate socială. Trebuie să recunosc că alegerea Bancpost m-a surprins. De ce a ales Bancpost traficul de persoane?
Fundamental, existenţa băncii este legată de oameni şi de viitor. Noi aducem viitorul mai aproape de oameni deoarece punem la dispoziţia lor mijloacele financiare cu care ei îşi pot îndeplini obiectivele. Fără libertatea de a crea, de a visa, de a duce la îndeplinire ceea ce şi-au propus, oamenii şi societatea nu pot merge înainte. Implicarea Bancpost într-un program de Responsabilitate Socială Corporativă în zona traficului de persoane s-a făcut în baza valorilor organizaţiei şi a principiilor esenţiale de derulare a afacerii. Pentru noi, viitorul nu poate exista fără libertate, fără creativitate, fără lucru în echipă. Printre valorile Bancpost, veţi regăsi Implicarea Socială, Lucrul în Echipă, Creativitatea. Există o sinergie între toate aceste elemente. Însă această campanie incorporează mai mult decât valorile Bancpost şi contribuţia faţă de societate. Ea pune de fapt în lumină felul în care suntem ca fiinţe umane şi cum îi tratăm pe ceilalţi. Se referă la rolurile pe care le avem ca membri ai comunităţii, ca părinţi, fraţi sau surori, ca educatori ai tinerei generaţii. Suntem cu toţii membri ai societăţii şi viitorul acesteia reprezintă şi viitorul nostru. Iar viitorul societăţii ne afectează pe toţi. Se discută destul de mult despre traficul de persoane.
Care este dimensiunea acestei probleme şi cum se plasează România în acest context?
Se estimează că între 20 şi 30 de milioane de oameni se află în situaţii de sclavie în întreaga lume. Victimele infracţiunii de trafic de persoane sunt exploatate în mai multe feluri: exploatare sexuală în scopuri comerciale, cerşetorie forţată, constrângerea la comiterea de furturi, muncă forţată în fabrici şi în construcţii, în agricultură, minerit sau pescuit. România este în principal o ţară sursă şi de tranzit pentru bărbaţi, femei şi copii supuşi la muncă forţată, exploatare sexuală şi constrânşi să cerşească sau să comită infracţiuni. România este însă şi o ţară de consum.
În ce constă campania „The NO Project powered by Bancpost”?
„The NO Project powered by Bancpost“ reprezintă o campanie de sensibilizare a publicului asupra fenomenului traficului de persoane. Scopul campaniei este de a-i determina pe tineri în principal să conştientizeze riscurile şi să identifice situaţiile în care pot cădea pradă traficului de fiinţe umane. Sub îndemnul „Foloseşte-ţi talentul în lupta împotriva traficului de persoane”, proiectul vizează în mod special implicarea tinerilor prin educaţie, artă, muzică, sport, dans, film, mass-media şi social media. Unii tineri pictează. Unii cântă. Alţii dansează, scriu, joacă în piese de teatru sau în filme, fac sport. Indiferent care ar fi pasiunea fiecăruia, ea poate fi canalizată pentru a lupta împotriva traficului de persoane, în cadrul campaniei „The NO Project powered by Bancpost“.
Iniţiativa este concepută şi implementată la nivel local de către Bancpost, în colaborare cu Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) şi ONG-uri specializate în acest domeniu –ADPARE şi eLiberare.
Campania Bancpost se bazează pe voluntariat. Cum se pot implica oamenii în această acţiune?
Am creat câteva canale de comunicare cu publicul. În primul rând, website-ul campaniei, www.thenoproject.ro. Aici se pot găsi toate detaliile campaniei şi ale felului în care oricine se poate implica. Apoi, pagina de facebook, www.facebook.com/thenoprojectromania, furnizează de asemenea informaţii relevante legate de traficul de persoane şi de implicarea în această campanie.
COMMENTS