UNIQA a încheiat anul 2023 cu rezultate bune și profitabilitate în creștere,  fiind alături de clienți, parteneri și comunitate cu soluții prin care contribuie la  o viață mai bună împreună

UNIQA a încheiat anul 2023 cu rezultate bune și profitabilitate în creștere, fiind alături de clienți, parteneri și comunitate cu soluții prin care contribuie la o viață mai bună împreună

În 2023, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au raportat prime brute subscrise în valoare totală de 119,5 milioane euro, conform evidențelor statutare, și au încheiat anul cu rezultate financiare în creștere cu 10%, comparativ cu 2022, susținute, în principal, de dinamica pozitivă a segmentelor de asigurări non-auto și de viață. 

Cele două companii UNIQA au continuat să își imbunătățească profitabilitatea, astfel încât, la finalul anului 2023, au raportat în total un profit statutar înainte de impozitare de 9,3 milioane euro. 

Segmentul de asigurări non-auto s-a dezvoltat accelerat, păstrand în atenție nevoile clienților, și a generat un volum al vânzărilor mai mare cu 24% față de cel raportat la finalul anului 2022, cu prime brute subscrise în valoare de 58,6 milioane euro.

„În 2023, am continuat un parcurs frumos din perspectiva evoluției UNIQA, de-a lungul căruia am dezvoltat activitatea companei în mod durabil, aducând soluțiile noastre de asigurare aproape de tot mai mulți clienți din România, atât oameni, cât și companii. Am păstrat în atenție nevoile clientilor, optimizând serviciile și simplificând fluxurile cu ajutorul digitalizării, pentru o experiență de cea mai bună calitate oferită acestora. Ne bucurăm de aprecierea clienților noștri și consolidăm, mai departe, încrederea pe care ne-o acordă. Am pășit în 2024, an ce marchează 15 ani de când UNIQA contribuie în mod responsabil la dezvoltarea pieței de asigurări din România, cu obiective clare de a rămâne un partener relevant, solid și stabil alături de clienți, colaboratori și echipa noastră, pentru o viață mai bună împreună”, a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.

O viață mai bună înseamnă și grija pentru a proteja tot ceea ce este important „acasă”. Astfel, UNIQA a înregistrat o dinamică notabilă în zona asigurărilor facultative pentru locuință, unde numărul clienților care au ales produsul UNICASA în 2023 a fost cu 23% peste cel din anul anterior. Din perspectiva rezultatelor financiare, acest segment a realizat anul trecut venituri în creștere cu 41% pe segmentul retail, în comparatie cu 2022, oferind clienților o experiență bazată pe procese optimizate, pentru a crește gradul de accesibilitate și a încuraja un stil de viață sustenabil.  

Călătoriile și vacanțele fără griji sunt, de asemenea, aspecte importante ce contribuie la o viață mai bună, iar UNIQA le susține prin soluții de asigurare care le permit clienților să se bucure din plin de aceste experiențe, având la îndemână sprijinul financiar necesar în cazul unor evenimente neprevazute. De aceea, asigurările pentru călătorie de la UNIQA sunt tot mai căutate în rândul clienților datorită beneficiilor pe care le oferă, dar și a ușurinței cu care pot fi achiziționate online, prin consultantul digital ANA, sau din platforma digitală MyUNIQA. Acest segment de asigurări din portofoliul UNIQA a înregistrat vânzări în creștere cu 22% la finalul anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

Rezultatele obținute de UNIQA în 2023 arată, de asemenea, că asigurările de sănătate au, în continuare, un potențial semnificativ de dezvoltare, susținut de soluții competitive și relevante pentru nevoile clienților din această zonă. Astfel, prin asigurările de sănătate individuale și asigurările de sănătate pentru companii, UNIQA dorește să se implice pentru a crea o viată mai bună, oferind sprijin financiar și acces la servicii medicale de înaltă calitate, în cazul evenimentelor neprevazute ce pot afecta starea de sănătate și impacta echilibrul financiar al familiei.

UNIQA susține, de asemenea, dezvoltarea mediului de business din România, prin programe de asigurare specifice, în funcție industrii și domenii de activitate. Astfel, asigurările pentru companii reprezintă o componentă importantă pentru un viitor mai bun și mai sigur al afacerilor. Soluțiile oferite de UNIQA pentru asigurarea companiilor sunt tot mai căutate, iar rezultatele din 2023 pe acest segment indică creșteri importante pentru asigurările tehnice (+26%), soluțiile pentru întreprinderi mici și mijlocii (+14%) și asigurările de răspunderi, unde volumul vânzărilor a fost cu 29% peste cel înregistrat la finalul anului 2022.

Reputația solidă de care UNIQA se bucură în zona soluțiilor de asigurare pentru companii este susținută de o deschidere tot mai mare către accesarea experienței si expertizei vaste de care Grupul dispune în acest domeniu, prin lansarea HUB-ului pentru programe internaționale, la nivelul operațiunilor din Polonia. HUB-ul funcționează ca un centru de competențe pentru 15 țări din Europa Centrală și de Est în care UNIQA își desfășoară activitatea, cu scopul de a îmbunătăți experiența clienților prin standardizarea ofertei pentru companiile multinaționale care își asigură ooperațiunile în cadrul programelor internaționale. 

Suntem convinși că această abordare la nivel de grup va fi tot mai benefică pentru clienții noștri, întrucât permite un control mai bun al riscurilor și asigură un standard uniform de protecție pentru toate companiile din grup. Fiecare companie locală poate încorpora cerințe specifice în acoperirea oferită de asigurare, de obicei influențate de legislația și practica locală. Acest HUB pentru programe de asigurări corporate facilitează, de asemenea, coordonarea soluționării daunelor în cazul lanțurilor de aprovizionare internaționale, precum și respectarea obligațiilor fiscale și legale din domeniul asigurărilor, în toate țările în care compania își desfășoară activitatea„, a precizat Ramona Bernic, Membru al Directoratului responsabil pentru ariile Corporate & Affinity, UNIQA Asigurări.

Prin dezvoltarea asigurarilor de tip affinity împreună cu partenerii săi, UNIQA dorește să contribuie la promovarea unui stil de viață sustenabil, pentru un viitor mai bun și mai sigur, oferind soluții inovatoare, în pas cu tendințele actuale. Unul dintre produsele dezvoltate pe această linie în 2023, ECOhome Protect – asigurarea pentru toate riscurile a sistemelor fotovoltaice pentru uz domestic, a primit o recunoaștere importantă la nivelul pieței din România, câștigând premiul pentru “Cel mai bun produs de asigurări generale”. 

În zona asigurărilor facultative auto, UNIQA a continuat să optimizeze calitatea portofoliului CASCO și a serviciilor oferite clienților pe fluxul de vânzare și de daune, pentru experiențe la cele mai înalte standarde de calitate.

Pe segmentul asigurărilor de viață, UNIQA a încheiat anul 2023 cu un volum al primelor brute subscrise în creștere cu 15%, comparativ cu anul anterior, generând vânzări în valoare de 35 milioane de euro, cu o pondere semnificativă în zona asigurărilor tradiționale și a celor asociate produselor de creditare.  

“Ne bucurăm de rezultatele cu care am încheiat încă un an bun pentru UNIQA din perspectiva asigurărilor de viață și pentru faptul că suntem alături de clienții noștri cu soluții relevante, care îi ajută să își construiască un viitor mai sigur. Încrederea clienților în produsele și serviciile de la UNIQA ne motivează și ne responsabilizează, cu atât mai mult, de-a lungul misiunii noastre de a contribui la o viață mai bună împreună. Dorim să rămânem conectați la nevoile clienților, în funcție de care adaptăm constant produsele și serviciile, pentru a-i ajuta să aleagă protecția de care au nevoie pentru ei și familiile lor. Credem în rolul nostru de a susține pașii către o societate mai rezilientă și mai bine pregatită în fața situațiilor neprevăzute și ni-l asumăm, bazându-ne pe competența și profesionalismul echipei și partenerilor noștri, care acționează ca adevărați consultanți pentru clienții UNIQA”, a precizat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de Viață.

  • Portalul online MyUNIQA își extinde funcționalitățile, pentru experiențe mai bune oferite clienților

UNIQA dezvoltă continuu soluții digitale inovatoare pentru a facilita interacțiunea clienților cu compania.

Începând de anul acesta, MyUNIQA, portalul în cadrul căruia clienții pot vizualiza online portofoliul de asigurări, pot plăti primele scadente, cumpara asigurări noi și deschide dosare de daună, pune la dispoziția clienților noi funcționalități, oferindu-le o  experiență mai simplă și eficientă în relația cu UNIQA. Astfel, pentru polițele achiziționate prin portal, clienții pot activa opțiunea de plată recurentă, vizualiza istoricul de plăți, efectua modificări contractuale și actualiza datele personale.

  • Ce spun clienții despre experiența lor alături de UNIQA

Pentru perioada ianuarie – decembrie 2023, clienții au evaluat experiența alături de UNIQA cu scoruri de satisfacție ridicate de-a lungul tuturor punctelor de interacțiune cu compania. Astfel, pentru 2023, scorul general de satisfacție acordat de clienții UNIQA este situat la nivelul de 4,6 din 5. Experiența la cumpărarea polițelor de asigurare a fost evaluată cu scorul de 4,8 din 5, rezultate apropriate de acest nivel fiind înregistrate și pentru evaluarea interacțiunii cu UNIQA la momentul reînnoirii polițelor, precum și pentru serviciile de daună, unde scorul de satisfactie este de 4,7 din maximum de 5. Totodată, serviciile oferite cu ajutorul consultantului digital ANA se bucură de o apreciere ridicată în rândul clienților UNIQA, gradul de satisfacție fiind evaluat de către aceștia cu scorul de 4,8 din 5, potrivit situației de la finalul anului 2023.

În 2023, numărul petițiilor adresate UNIQA a continuat să scadă, aspect care arată că măsurile aplicate în mod consecvent de companie pentru îmbunătățirea experienței clienților produc un impact pozitiv. Pentru perioada ianuarie – decembrie 2023, ambele companii UNIQA au înregistrat, în total, 182 de reclamații, dintre care 174 unice și 8 conexe, în scădere cu 11% comparativ cu cu același interval al anului anterior.

UNIQA are o istorie de 15 ani în piața asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu prezență puternică la nivel european. Strategia companiei poziționează în centru clienții și are ca prioritate cunoașterea nevoilor acestora și generarea de produse și servicii pentru viața de zi cu zi. Prin modelul său de afaceri, compania ține cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind soluții de asigurare relevante, accesibile și inovatoare, la standarde înalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA, astfel că organizația pune accentul pe acțiuni care generează un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viață mai bună împreună cu clienții, partenerii și comunitatea.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0