Asociația CFA România și Alpha Bank lansează Buletinul de Educație Financiară, un test interactiv destinat elevilor de gimnaziu pentru dezvoltarea abilităților financiare esențiale

Asociația CFA România și Alpha Bank lansează Buletinul de Educație Financiară, un test interactiv destinat elevilor de gimnaziu pentru dezvoltarea abilităților financiare esențiale

Educația financiară este esențială încă din copilărie, iar lipsa unor cunoștințe financiare de bază poate duce la decizii economice nesănătoase, atât individual, cât și la nivel de comunitate. Începând de la gimnaziu, copiii sunt expuși unor concepte elementare despre bani, economisire și responsabilitate financiară, dar adesea nu primesc o educație structurată în acest domeniu. În acest context, Asociația CFA România și Alpha Bank lansează Buletinul de Educație Financiară, un test interactiv dedicat elevilor, parte din campania Generația Independentă.

Noul test le permite elevilor să își evalueze și să își dezvolte cunoștințele financiare prin întrebări accesibile, special concepute pentru a explica bugetul personal, importanța economiilor și valorile unei cariere responsabile. Buletinul de Educație Financiară oferă informații esențiale despre administrarea resurselor și pune accentul pe deprinderi financiare sănătoase. Adaptat pentru vârsta la care copiii își obțin primul buletin de identitate, testul se adresează nu doar elevilor, ci vine și în sprijinul părinților și profesorilor, oferindu-le o imagine clară asupra nivelului de educație financiară al tinerilor.

Statisticile arată că, în România, aproximativ 52% dintre tinerii din generația Z întâmpină dificultăți în gestionarea banilor, fiind expuși din ce în ce mai mult la concepte precum „îmbogățirea rapidă” și „easy money”. De aceea, Buletinul de Educație Financiară oferă un cadru prietenos și bine structurat pentru a ajuta tinerii să înțeleagă importanța planificării și să devină conștienți de deciziile financiare pe care le iau.

Pentru a facilita înțelegerea conceptelor economice, elevii au acces și la o serie de cinci videoclipuri educaționale disponibile pe platforma Generația Independentă, în care Gelu Duminică, alături de specialiști, explică concepte financiare pe înțelesul tuturor. În plus, tinerii pot explora lumea poveștilor prin basmul „Punguța cu doi bani reinvestiți”, o reinterpretare modernă a poveștii clasice, adaptată pentru a introduce concepte financiare într-un format captivant.

„Prin Buletinul de Educație Financiară, ne dorim să contribuim la formarea unei generații informate și responsabile financiar, oferindu-le tinerilor instrumentele și cunoștințele necesare pentru a naviga cu încredere în lumea financiară. Colaborarea cu Alpha Bank ne permite să extindem aceste resurse, având încredere că investiția în educația financiară timpurie este cheia pentru un viitor economic sustenabil.” Florentina Almăjanu, director general Asociația CFA România

„Este o plăcere să sprijinim tinerii în drumul lor către independența financiară. Prin această inițiativă, dorim să contribuim la construirea unei societăți stabile financiar, oferind generațiilor tinere competențele necesare pentru a-și gestiona resursele eficient și responsabil.” – Tiberiu Mercurian, Director Direcția Marketing, Alpha Bank România

Campania de educație financiară Generația Independentă, desfășurată de Asociația CFA România ȘI Alpha Bank România, a fost răsplătită cu premiul Silver Award for Exellence în cadrul Romanian PR Award 2024, la categoria Digital PR.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0