Crama Știrbey marchează 20 de ani de excelență  cu un spumant aniversar în ediție limitată

Crama Știrbey marchează 20 de ani de excelență cu un spumant aniversar în ediție limitată

Crama Știrbey aniversează 20 de ani de la redeschidere, prin lansarea unui produs de colecție, spumantul aniversar Crâmpoșie 2011. Ediția limitată reflectă moștenirea viticolă a regiunii Drăgășani și dedicarea cramei pentru vinurile premium realizate din soiuri autohtone. Obținut din struguri de Crâmpoșie, recolta 2011, acest spumant brut este rezultatul unei maturări îndelungate pe drojdie, timp de 12 ani, folosind metoda tradițională.

Am dorit ca acest spumant să fie o încununare a trecutului, dar și o privire spre viitor. Este o dovadă a eforturilor noastre de a păstra autenticitatea soiurilor autohtone și de a le aduce în atenția unei audiențe cât mai largi,” au declarat reprezentanții cramei, Ileana și Jakob Kripp.

Lansarea spumantului vine la capătul unui an dificil din punct de vedere agricol. Condițiile de secetă severă din 2024 au afectat semnificativ viile, reducând capacitatea butucilor de a hrăni strugurii. În acest context, calitatea produselor a fost menținută printr-o selecție strictă a strugurilor. 

Spumantul aniversar, disponibil în ediție limitată de 1.700 de sticle, este un vin brut fără dozaj, cu un perlaj elegant și un caracter complex dat de maturarea îndelungată.”, completează reprezentanții cramei.

Preferințele consumatorilor: Crâmpoșia și Negrul de Drăgășani în topul clasamentului

În 2024, Crâmpoșia a rămas cel mai bine vândut vin alb din portofoliul Știrbey, în timp ce Negru de Drăgășani s-a impus ca lider în categoria vinurilor roșii. La nivel internațional, crama exportă aproximativ 20% din producție, principalele piețe fiind Marea Britanie și Germania. 

Crama Știrbey a fost redeschisă în 2004, după retrocedarea viilor și a clădirilor. Într-o perioadă în care podgoria Drăgășani era puțin cunoscută, crama a devenit un motor al dezvoltării regionale, contribuind la crearea de locuri de muncă și la atragerea de turiști.

În 2004, IAS Drăgășani era în dizolvare, iar Crama Știrbey a devenit prima cramă de familie redeschisă după 1989, demonstrând potențialul regiunii și atrăgând alți investitori. Sub conducerea inginerului Dumitru Nedeluț, echipa noastră a făcut trecerea de la prioritizarea cantității, la un focus strict pe calitate, iar nucleul acestei echipe lucrează cu noi de peste 20 de ani. Începând cu 2004, am pus bazele enoturismului în Drăgășani, atrăgând mii de vizitatori anual și contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.”, explică Ileana Kripp, nepoata prinţesei Maria Știrbey, ultimul proprietar al domeniului de la Drăgăşani, încă dinainte de 1949, când s-a instaurat comunismul în România. 

Deși crama a fost modernizată după ce s-a reîntors în familia de origine, spiritul tradiției rămâne viu, mare parte din procesul de vinificație fiind realizat manual. Fidelă soiurilor autohtone, crama valorifică specificul pedo-climatic al podgoriei, vinificând separat fiecare soi. Astfel, fiecare vin exprimă autenticitatea și caracterul unic al soiului de struguri din care este creat.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0