Un business care inovează în piața de electrice de 20 ani: Legrand România

Un business care inovează în piața de electrice de 20 ani: Legrand România

Legrand sărbătorește 20 ani de activitate în România, pe parcursul cărora compania s-a dezvoltat constant și, totodată, a inovat pe piața locală de electrice.

Cu o cifră de afaceri de aproape 34 milioane euro și sedii în patru dintre cele mai importante centre tehnologice din țară, Legrand România celebrează un parcurs în care lansările constante, diversificarea portofoliului de produse și creșterea rețelei în teritoriu au stat la baza dezvoltării sale pe piața românească.

  „Suntem recunoscători partenerilor noștri care ne-au fost alături în toți acești ani și le garantăm că profesionalismul și respectul față de angajamentele asumate împreună vor caracteriza în continuare relațiile noastre de business. De asemenea, recunoștința noastră se îndreaptă și către clienții care ne-au ales și continuă să o facă și, nu în ultimul rând, către oamenii din echipa Legrand România care au ales să creștem împreună. Mulțumim tuturor că sunteți alături de noi!,” a declarat Călin Pașcalău, General Manager Legrand România.

Pornind, în urmă cu 20 de ani, de la produse și soluții de cablare structurată, conectică și aparataj de câmp, astăzi strategia companiei vizează consolidarea poziției de lider în infrastructura electrică și digitală, cu un accent puternic pe soluțiile „smart” și „green”.

Astfel, Legrand România își propune să fie în continuare un punct de referință în ceea ce privește soluțiile și sistemele de aparataj de câmp, repectiv soluțiile de protecție și distribuție a energiei electrice, soluțiile de automatizare și control „smart” în toate tipurile de clădiri (IoT, home automation și managementul energiei), dar și în domeniul centrelor de date și infrastructurii digitale, prin soluțiile sale de cablare structurată, rack-uri pentru servere și sisteme de răcire, sisteme electrice și digitale pentru managementul infrastructurii IT. De asemenea, un domeniu în plină ascensiune pe care compania se concentrează este cel al sustenabilității și eficienței energetice, contribuind astfel prin soluțiile sale de monitorizare și management al energiei, integrare a energiei regenerabile și sisteme „green” pentru clădiri. Nu în ultimul rând, un segment important este și cel al soluțiilor și sistemelor pentru clădiri comerciale și industriale (birouri, hoteluri, unități industriale), pentru care Legrand dezvoltă activ soluții de iluminat de siguranță, de acces și control și de securitate.

Pe parcursul timpului, celor mai cunoscute game de aparataj, respectiv Biticino, Living Now și Valena Life/Allure, li s-au adăugat produsele smart Netatmo – termostat inteligent, iala inteligentă, detector inteligent de fum, dispozitiv inteligent de măsurare a calității aerului, stație meteo inteligentă, camere inteligente de supraveghere de exterior și interior, iar consumatorii locali pot alege astăzi varianta potrivită pentru locuința lor.

Produsele Legrand pentru consumatorii finali sunt disponibile atât în marile lanțuri de retail din segmentul DIY și în oferta magazinelor online, cât și prin intermediul partenerilor și a firmelor de electrice locale.

Nu în ultimul rând, compania colaborează cu dezvoltatori imobiliari de renume la nivel local, iar o parte din noile proiecte de locuințe inaugurate în ultimii ani sunt dotate cu produse smart Legrand. În total, specialiștii companiei estimează că peste 100.000 locuințe din România integrează cel puțin un produs smart Legrand.

Cu o rețea națională de 124 de distribuitori parteneri, de aproape 6 ori mai mult față de 2004, și cu un portofoliu de 27.383 de produse, comparativ cu doar 2.042 produse în urmă cu 20 de ani, Legrand România celebrează 20 de ani de dezvoltare consolidată a afacerilor sale locale.

În 2004 compania înregistra o cifră de afaceri de 1700 euro, 70% realizată din 2 grupe de produse. Astăzi, cu 4 unități de business și 9 grupe de produse, Legrand România este unul din cei mai importanți producători de electrice de pe plan local.

Totodată, compania este unul din liderii pieței de stații de încărcare a vehiculelor electrice, destinate utilizării în locuința proprie, prin intermediul gamei Green’Up. Compania a lansat de curând pe piața din România stația de încărcare a vehiculelor electrice, Green’Up One. Aceasta poate fi instalată acasă cu ușurință și în siguranță, chiar în garajul casei sau într-un spațiu acoperit și este disponibilă utilizatorilor finali în rețelele de magazine de construcții și bricolaj.

În tot acest parcurs, Legrand România a avut de asemenea în atenție reducerea amprentei sale de carbon, aliniindu-se astfel politicilor de sustenabilitate ale grupului, pentru a susține inițiativele globale împotriva schimbărilor climatice. Mai mult, pe lângă reducerea emisiilor proprii de gaze cu efect de seră, compania și-a luat angajamentele de a își ajuta atât clienții să își reducă consumul de energie al locuințelor lor, cât și de a își susține partenerii distribuitori în misiunea de a își reduce emisiile de dioxid de carbon. Concret, Legrand România contribuie la atingerea acestor obiective în mod special prin produsele sale inteligente, atât cele destinate locuințelor, cât și cele cu destinație rezidențială și comercială. Printre acestea se numără senzori de prezență, instrumente de măsurare a consumului și sisteme de management al caselor conectate. În plus, compania are o abordarea de proiectare ecologică a produselor sale, corespunzătoare celor mai recente și exigente norme și standarde de mediu din domeniu, astfel  că 70% dintre produsele furnizate sunt sustenabile, iar ambalajele acestora sunt reciclabile. Nu în ultimul rând, Legrand România implementează acțiuni din sfera sustenabilității și la nivelul logisticii și transportului produselor sale, reducând astfel o parte din transporturile rutiere, prin înlocuirea lor cu transportul pe calea ferată.

 

DESPRE LEGRAND

Legrand este specialistul global în infrastructuri electrice și digitale. Soluțiile sale complete pentru toate tipurile de clădiri – rezidențiale, comerciale, de birouri, învățământ, centre de date, spitale și alte centre de sănătate, hoteluri și construcții industriale, îl fac un etalon în domeniu pentru utilizatorii din întreaga lume.

Bazându-se pe un program în care sunt implicați toți angajații şi partenerii cheie, strategia Legrand pentru o creştere sustenabilă include lansarea constantă de produse și servicii de înaltă tehnologie adaptate la nevoile și cerințele pieței.

Legrand a raportat vânzări de aproximativ 7 miliarde de euro în 2021. Compania este listată la Euronext Paris și este o componentă notabilă a indicilor bursieri CAC 40 (cod ISIN FR0010307819).

În România și Republica Moldova, Grupul Legrand este prezent de peste 20 de ani şi comercializează, prin intermediul distribuitorilor săi, cele mai variate și inovatoare produse din domeniul electric sub umbrela a 15 mărci de top, dintre care cele mai reprezentative sunt: Legrand, BTicino, Zucchini, Cablofil, Netatmo.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0