„NN a înregistrat rezultate financiare solide pe toate liniile de business în 2024, continuând să consolideze stabilitatea financiară, eficiența operațională și transformarea digitală. Astfel, compania oferă clienților sprijin financiar relevant în momentele importante din viață, dar și mai multă protecție prin soluții de asigurare adaptate nevoilor și stilului lor de viață,” spune Kuldeep Kaushik, CEO NN Asigurări de Viață.
Cum a arătat anul 2024 pentru NN, prin prisma realizărilor?
În segmentul asigurărilor de viață și de sănătate, NN Asigurări de Viaţă a plătit clienților beneficii totale de peste 630 de milioane de lei anul trecut, cu 8% mai mult decât în 2023, conform situaţiilor financiare neauditate pentru 2024. Plățile reprezintă cheltuieli neprevăzute acoperite de o asigurare medicală sau beneficii plătite clienților care au o problemă de sănătate asigurată, sprijin financiar pentru familie în caz de deces sau de pierdere a veniturilor, precum și beneficii acumulate prin produse de asigurare cu componentă de economisire sau de investiții. În plus, pe segmentul asigurărilor de locuință, NN Asigurări S.A. a plătit aproape 6 milioane de lei clienților care au întâmpinat daune sau alte situații acoperite legate de locuințele lor.
Soluțiile de asigurare au un rol critic în momentele neprevăzute din viață, oferind familiilor stabilitate financiară și sprijin pentru a depăși mai ușor situațiile dificile fără presiune pe bugetul personal, dar și o opțiune relevantă pentru economisire și investiții pe termen lung prin care să construiască un viitor financiar mai sigur. Prin beneficiile plătite, NN contribuie la reducerea deficitului de protecție al clienților, astăzi mai ridicat ca niciodată, de 154.000 de lei, conform datelor UNSAR publicate anul acesta, reprezentând suma necesară unei familii pentru a-și menține nivelul de trai atunci când se întâmplă ceva. În plus, ne concentrăm să oferim interacțiuni excelente cu produsele noastre, ca parte a strategiei de a deveni un lider de industrie pregătit pentru viitor, recunoscut pentru experiența clienților, profesioniștii talentați din echipă și contribuțiile în societate. De aceea, vom continua să investim semnificativ în transformarea digitală, optimizarea operațională și dezvoltarea portofoliului de produse inovatoare.
NN Asigurări de Viață a înregistrat prime brute subscrise de aproape 1,15 miliarde de lei în 2024, în creștere cu 12,7% față de anul anterior. Compania administra active financiare în valoare de aproape 5,1 miliarde de lei la finalul anului 2024 și a raportat un profit brut de 83,3 milioane de lei, în scădere cu aproximativ 30%, în principal ca urmare a investițiilor semnificative realizate, conform situațiilor financiare neauditate pentru 2024.
În segmentul pensiilor private facultative administrate de NN Asigurări de Viaţă S.A, compania a continuat să susțină participanții să economisească pentru pensie și să beneficieze de economiile lor. NN a plătit aproximativ 90 de milioane de lei către peste 6.000 de participanți la fondurile NN Activ și NN Optim care au îndeplinit condițiile să beneficieze de pensia lor Pilon III în 2024, o sumă cu 48% mai mare față de 2023, conform situațiilor financiare neauditate. Activele nete administrate au depășit 3,1 miliarde de lei la finalul anului trecut, cumulat pentru fondurile NN Activ și NN Optim, în creștere cu 17,5% față de nivelul din 2023, reprezentând o cotă de piață de 56,4%, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) la sfârșitul lunii decembrie 2024. Creșterea s-a datorat atât contribuțiilor acumulate, cât și performanțelor investiționale generate în beneficiul participanților. NN Activ a înregistrat un randament anualizat de 6,7%, iar NN Optim un randament anualizat de 6,3% de la lansare, în 2007, până la sfârșitul anului 2024, conform calculelor bazate pe datele ASF, peste rata anualizată a inflației de 4,5% în aceeași perioadă. Cele două fonduri administrate aveau peste 356.000 de participanți la finalul anului trecut, echivalentul a 42,83% din totalul participanților la Pilonul III.
Pe lângă impactul în viețile clienților săi, NN are o contribuție semnificativă și în economie, precum și la sănătatea și bunăstarea comunităților din care face parte. În 2024, NN Asigurări de Viață S.A. și NN Pensii SAFPAP S.A. au plătit contribuții totale de aproape 112 milioane de lei la bugetul de stat și au investit peste 3,5 milioane de lei în inițiative sociale relevante axate pe sănătate, educație și incluziune financiară, conform datelor financiare neauditate. Prin contribuțiile sale în societate, NN a sprijinit bunăstarea fizică, emoțională și financiară a oamenilor și comunităților, având un impact direct în viețile a peste 21.000 de persoane.
Cum a fost anul 2024 pentru industria în care activați și ce provocări stau în fața ei în anul curent?
Industria asigurărilor de viață și de sănătate din România a înregistrat o evoluție pozitivă anul trecut, continuând tendințele din ultimii ani, cu o creștere anuală de două cifre în primele nouă luni, ceea ce indică o perspectivă favorabilă pentru întreg anul 2024. Rata de adopție încă redusă în România, deficitul de protecție în creștere și nevoile tot mai mari ale românilor pentru siguranță financiară și protecție în momente neprevăzute din viață continuă să impulsioneze evoluția pieței și să evidențieze potențialul pe termen mediu și lung. Tendințele de creștere organică se vor menține atât anul acesta, cât și în viitor, iar industria va fi tot mai mult influențată de inovație și transformare digitală în toate ariile.
Pentru NN, 2025 va continua să aducă transformări în eficiența operațională, în portofoliul de produse inovatoare și în experiențele excelente oferite clienților. Transformarea noastră digitală centrată pe client, soluțiile personalizate și investițiile în tehnologii și procese care îmbunătățesc interacțiunile clienților cu asigurările și pensiile private ne-au consolidat capacitatea de a-i sprijini atunci când și cum au cel mai mult nevoie. Vom continua să ne concentrăm pe oferirea unei alternative complete pentru sănătatea și bunăstarea financiară a familiilor din România, prin produse inovatoare, flexibile și personalizate și prin interacțiuni digitale în fiecare punct al interacțiunii lor cu acestea.
Din ce segmente de business considerați că va veni creștere în anul 2025 și care vor fi preocupările de dezvoltare ale companiei? Va fi vreo schimbare importantă față de ceea ce ați întreprins în 2024?
În 2025, ne așteptăm la un avans mai accelerat în segmentul asigurărilor de sănătate, determinat de cererea tot mai mare a consumatorilor pentru acoperiri medicale personalizate, care să se potrivească stilului lor de viață și nevoilor de protecție. Potențialul pieței rămâne semnificativ, deoarece asigurările private de sănătate sunt încă în fază incipientă de dezvoltare comparativ cu piețele europene mai mature. Nevoia de protecție financiară împotriva bolilor grave, accidentelor și altor situații medicale continuă să alimenteze interesul pentru soluțiile de asigurare. Portofoliul nostru de sănătate asigură o alternativă complexă și modulară, oferind clienților opțiunea potrivită pentru ei și familiile lor, iar noi vom continua să dezvoltăm soluții relevante pentru nevoile de protecție ale oamenilor în fiecare etapă a vieții.
Care sunt trendurile pe termen mediu și lung în industria în care activați și cum se va plia compania în care activați pe acestea?
În următorii ani, industria asigurărilor de viață și sănătate din România este așteptată să își continue transformarea într-un ritm accelerat. Vom asista la o accesibilitate tot mai mare prin digitalizare și diversificarea canalelor de distribuție, precum și la evoluția produselor și serviciilor adaptate așteptărilor clienților. La NN, ambiția noastră este să fim mereu cu un pas înaintea acestor tendințe. De aceea, investim semnificativ în transformarea digitală, optimizarea operațională și portofoliul inovator de produse, cu scopul de a fi prima alegere a oamenilor când vine vorba de protecție și bunăstare financiară.
Cu ce realizări vă propuneți să închideți bilanțul pe 2025?
Prioritățile noastre în acest an vor fi îmbunătățirea continuă a excelenței operaționale, amplificarea transformării digitale și consolidarea stabilității financiare, care ne ajută să fim alături de clienții noștri așa cum au nevoie. În același timp, recunoaștem importanța educației financiare în creșterea gradului de adopție a asigurărilor și reducerea deficitului de protecție al românilor și vom continua să contribuim la creșterea conștientizării cu privire la rolul asigurărilor în planificarea financiară pe termen lung și în siguranța lor financiară.
COMMENTS