Din aprilie 2015 ING Asigurări de Viață devine NN Asigurări de Viață, ING Pensii devine NN Pensii, iar ING Investment Management devine NN Investment Partners. În contextul procesului de rebranding, diviziile de asigurări de viață, pensii și management al investițiilor desprinse din Grupul ING lansează campania de comunicare „ING devine NN”. Procesul de rebranding presupune schimbarea numelui și a identității vizuale, fără a aduce schimbări la nivelul strategiei, al echipei de management si angajati sau la nivelul relației contractuale cu clienții. Schimbarea numelui diviziilor de asigurări de viață, pensii și management al investițiilor nu se referă la operațiunile bancare, ING Bank păstrându-și numele în continuare.
Pe 19 ianuarie a.c. diviziile locale de asigurări, pensii și investiții desprinse din Grupul ING lansează campania de comunicare dedicată publicului larg prin care anunță tranziția de la ING la NN – noul nume și identitate vizuală. Campania de comunicare se va desfășura pe toate canalele cu acces la publicul țintă: TV, online, radio, presă și outdoor. Spotul va fi difuzat pe 17 posturi naționale în perioada ianuarie – martie 2014 și va fi promovat și în mediul online. De asemenea, demersurile de comunicare realizate pe plan local vor fi dublate, în intervalul februarie-martie 2015, de o campanie globală de rebranding creată și susținută de NN Group.
Campania locală își propune să prezinte publicului identitatea sub care se va desfășura, începând din aprilie 2015, întreaga comunicare contractuală și comercială cu clienții, partenerii și piața a celor trei companii, subliniind prin conceptul său continuitatea activității acestora (“numele se schimbă, noi rămânem aceiași”). Astfel, de la acel moment, pe plan local ING Asigurări de Viață devine NN Asigurări de Viață, ING Pensii devine NN Pensii, iar ING Investment Management devine NN Investment Partners.
Etapa de comunicare cu publicul larg debutează după ce, în luna decembrie 2014, compania a informat individual clienții și partenerii cu privire la schimbarea de nume și identitate vizuală, printr-o campanie de marketing direct. Astfel, către clienții de asigurări și pensii au fost trimise peste 2.000.000 de scrisori și mesaje electronice.
Alinierea la noul brand, NN, are loc la nivel global în 2015. În toate cele 18 țări în care grupul este prezent, diviziile de asigurări de viață, pensii și investiții, care la acest moment operează sub numele ING, vor adopta noul nume și identitatea vizuală aferentă. În 2014, aceste divizii s-au unit sub denumirea NN Group, iar NN Group a devenit o companie independentă pe 2 iulie 2014 printr-o ofertă publică inițială (IPO). Începând de la această dată, acțiunile NN sunt listate și tranzacționate pe bursa de la Amsterdam (Euronext) sub denumirea “NN Group” (simbolul “NN”). Cu aproximativ 12.000 angajați, NN Group oferă servicii de asigurare, pensii private și management al investițiilor către clienți individuali, companii și clienți instituționali. Grupul NN are peste 15 milioane de clienți.
În România, grupul NN include activitățile ING Asigurări de Viață și ING Pensii, companii lider* pe piețele de profil, ING Pensii și ING Investment Management, numărul patru** în topul companiilor de administrare a fondurilor mutuale din România. Pentru cele trei entități, procesul de rebranding presupune schimbarea numelui și a identității vizuale, fără a aduce modificări la nivelul strategiei, al echipei de management și angajați sau la nivelul relației contractuale cu clienții.
În contextul procesului de schimbare a numelui și identității vizuale, contractele cliențiilor și beneficiile oferite nu sunt afectate, fiind protejate atât prin obligațiile contractuale asumate de ambele părți, cât și prin reglementările legale în vigoare.
Toate demersurile privind schimbarea denumirii în NN respectă legislația în vigoare, întregul proces fiind trecut prin filtrul autorităților de resort.
Marius Popescu, CEO ING Asigurări de Viață și membru în Consiliul de administrație ING Pensii: “Etapa pe care o parcurgem acum vine după 18 ani de prezență puternică pe piața de asigurări de viață și șapte pe piața de pensii private din România. În acești ani, fie că ne-am numit Nederlanden Asigurări de Viață, ING-Nederlanden sau doar ING, am construit relații de încredere cu clienții și companii solide, investind totodată în dezvoltarea piețelor pe care activăm.
În contextul procesului de schimbare a numelui, angajamentul față de piețele locale și clienții noștri va rămâne la fel de puternic și vom continua să consolidăm realizările noastre de până acum și valorile pentru care publicul ne cunoaste și recunoaște. Nimic din ceea ce definește relația cu clienții și partenerii noștri nu se va schimba prin tranziția către noul nume.
Ne propunem să realizăm cu succes transferul de capital de imagine și încredere de la brandul construit până acum către noul brand, NN”.
Horia Braun, CEO ING Investment Management: „În afară de schimbarea numelui companiei în <
COMMENTS