OMNIASIG Vienna Insurance Group (VIG) a înregistrat în 2015 o evoluție pozitivă pe majoritatea segmentelor de activitate, ceea ce a generat o creștere generală a business-ului cu peste 13%, peste media pieței.
Strategia companiei s-a concretizat în 2015 pe creșterea calității serviciilor oferite, menținerea unei politici prudente de subscriere a riscului, menținerea indicatorilor financiari de lichiditate și solvabilitate la un nivel ridicat și sigur, susținerea și dezvoltarea liniilor de produse non-auto, eficientizarea activității în general, un training permanent al angajaților, precum și dezvoltarea unei relații transparente și constructive cu brokerii.
Conform datelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, rezultatele anului 2015 plasează OMNIASIG VIG pe primul loc în piața asigurărilor generale, cu o cotă de piață de 14,08%, și tot pe primul loc în piață în funcție de volumul total al despăgubirilor plătite. Compania a înregistrat în 2015 prime brute subscrise în valoare totală de 976,69 milioane lei, în creștere cu 13,52% față de anul anterior și un profit de 28,87 milioane lei, conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare. De asemenea, OMNIASIG VIG a plătit în 2015 despăgubiri totale de 539,11 milioane lei, o valoare cu 19,27% mai mică decât anul anterior, fapt care subliniază încă o dată selecția atentă și prudentă a riscurilor pe care compania noastră o urmărește permanent.
“Sunt bucuros că determinarea noastră de a implementa constant o serie de politici riguroase de gestionare a riscurilor, eficientizarea business-ului, pregătirea permanentă a oamenilor noștri și dezvoltarea concertată a anumitor segmente, cum este cel corporate, au avut succes, imprimând astfel companiei o traiectorie de dezvoltare sustenabilă. Obiectivul nostru este să creștem permanent calitatea serviciilor oferite și să câștigăm un capital cât mai mare de încredere în rândul asiguraților noștri.”declară Mihai Tecău, preşedintele Directoratului Omniasig VIG.
Pe segmentul asigurărilor auto, compania a înregistrat următoarele rezultate:
Pe linia Asigurărilor RCA – valoarea primelor brute subscrise a fost de 322,01 milioane lei
Pe linia asigurărilor facultative Casco – valoarea primelor brute subscrise a fost de 317,50 milioane lei
Valoarea totală a despăgubirilor plătite pe segmentul de asigurări auto a fost de 433,95 milioane lei, înregistrând o scădere de 9,81% față de anul anterior.
Segmentul Property a înregistrat în 2015 o valoare a primelor brute subscrise de 185,59 milioane lei, ce reprezintă o creștere de 1,30% față de anul anterior.
Rezultatele înregistrate în 2015 pe alte linii au fost următoarele: Asigurări de accidente și boală: prime brute subscrise – 8,79 milioane lei, Asigurări de sănătate: prime brute subscrise – 4,41 milioane lei, Asigurări de bunuri în tranzit, inclusiv mărfuri transportate, bagaje și orice alte bunuri: prime brute subscrise – 18,19 milioane lei, Asigurări de răspundere civilă generală: prime brute subscrise – 66,12 milioane lei, Asigurări de călătorie (Asigurări de asistență turistică): prime brute subscrise – 6,38 milioane lei.
Numărul de reclamații întemeiate primite de OMNIASIG VIG în 2015 (128) a înregistrat o scădere de 54,61% față de anul 2014, acestea reprezentând 16% din numărul total de petiții noi, înregistrate unic per petent și per caz. Raportat la numărul polițelor de asigurare emise de companie în anul anterior, numărul de petiții înregistrate unic per petent și per caz reprezintă 0,037%, iar în comparație cu numărul dosarelor de daună platite de companie în 2015 – 1%.
Începând din luna august 2015, OMNIASIG a implementat un sistem de măsurare şi evaluare a calităţii serviciilor oferite clienţilor, sistem validat la nivel internaţional, respectiv Net Promoter Score (NPS). Astfel, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG, au fost rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurata într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS total este la ora actuală de 71,93%.
OMNIASIG VIG este cea mai mare companie de asigurări generale din România în 2015, cu o cotă de piaţă de 14,08% și având indicatorii de solvabilitate și lichiditate la același nivel superior și sigur.
Astfel, în prezent, capitalul social al companiei este în valoare de 463.807.666 lei, marja de solvabilitate disponibilă este de 300.252.364 lei (în condiţiile în care marja de solvabilitate minimă impusă de lege este de 133.161.891 lei), gradul de solvabilitate este de 225% şi coeficientul de lichiditate de 1,81 – indicatori conform Solvency I, urmând a-i pune la dispoziție în perioada următoare și pe cei conform Solvency II.
Anul trecut, OMNIASIG VIG a aniversat 20 de ani de activitate și a ales să marcheze acest prag prin împrospătarea vizuală a brandului și schimbarea sloganului – Cu toată încrederea – tocmai pentru a sublinia faptul că în centrul tuturor preocupărilor sale se află clientul. Ne-am angajat astfel să respectăm valorile noastre de bază, Integritatea, Prefesionalismul & Pasiunea, Respectul, Încrederea și Responsabilitatea, împreună cu comportamentele care le susțin și care definesc modul în care lucrăm zi de zi.
OMNIASIG Vienna Insurance Group deţine un program complex de reasigurare care acoperă toate portofoliile importante subscrise şi permite transferul riscurilor către piețele internaționale specializate, contribuind la întărirea stabilității financiare a companiei. Dintre companiile situate în topul mondial al reasigurătorilor care participă la contractele de reasigurare ale OMNIASIG VIG enumerăm: Gen Re (rating AA+ Standard&Poor’s), Hannover Re (rating AA- Standard&Poor’s), SCOR (rating AA- Standard&Poor’s), R+V Versicherung AG (rating AA- Standard&Poor’s), Partner Re (rating A+ Standard&Poor’s), Sindicate Lloyd’s (rating A+ Standard&Poor’s), VIG Re (rating A+ Standard&Poor’s), Mapfre Re (rating A Standard&Poor’s), Endurance (rating A Standard&Poor’s).
COMMENTS