Orange TV, un nou pretendent la masa operatorilor de profil

business2Orange România s-a lansat azi pe piaţa TV locală printr-o ofertă ambiţioasă, ce constă în servicii care vor putea fi recepționate atât prin satelit, cât și prin internet pe PC-uri. Din luna septembrie a anului curent există promisiuni că serviciul Orange TV să fie disponibil și pe tablete, prin rețeaua mobila 4G.

Lansarea din România vine după mai multe experienţe similare ale Orange în vestul Europei şi după mai bine un an de muncă, negocieri şi teste pe plan local. În România, Orange TV oferă abonaţilor săi 100 de canale TV, dintre care peste 40 sunt în format HD, mai multe decât prin orice altă platforma DTH din România, iar dintre acestea, 26 de canale sunt oferite în premieră pe piața locală.

CNA a acordat pe 21 mai un aviz de retransmisie companiei Orange România S.A. pentru difuzarea a 99 de programe TV în sistem DTH din Franța. Autorizaţia căpătată de la CNA este o premieră pentru o companie din România, dar care nu emite de pe teritoriul țării. Potrivit dosarului depus la CNA, Orange România va oferi serviciul la nivel național pentru un număr estimat de aproximativ 50.000 de abonați.

Canalele TV sunt transmise prin intermediul satelitului ŞES Astra, poziționat pe orbita Pământului la 31,5 grade E, coordonate care asigură o acoperire extinsă și un semnal puternic la nivelul întregii țări. Serviciul Orange TV prin satelit permite restricționarea accesului copiilor la oricare dintre canale și configurarea a până la 5 liste personalizate de canale favorite.

Serviciul Orange TV este dezvoltat în cadrul unor parteneriate realizate cu furnizori cu expertiză la nivel internațional, precum ŞES Astra, GlobeCast (parte din grupul Orange), Dailymotion (parte din grupul Orange), Viacces-Orca (parte din grupul Orange), Dishstone și Samsung.

„Orange TV înseamnă calitate, inovaţie şi tarife avantajoase. Astfel, prin Orange TV oferim un conţinut variat, disponibil pe mai multe tipuri de ecrane, o transmisiune prin satelit cu cel mai bun semnal audio-video, cel mai mare număr de programe HD din România, posturi TV în premieră în România, şi punem la dispoziţia clienţilor noştri echipe de asistenţă şi service dedicate, instruite la standardele Orange. Vom continua să ne dezvoltăm şi să investim, pentru a asigura cea mai bună calitate a tuturor serviciilor Orange, bine adaptate la cerinţele clienţilor”, a declarat Jean-Francois Fallacher, CEO Orange România.

Prețul unui abonament lunar este cuprins între 5 și 12 euro în funcție de pachetul ales din cele trei opțiuni disponibile: Local HD, World HD și Universe HD. Abonații Orange beneficiază de o reducere de până la 30%, aplicată pachetului pentru care optează, precum și de instalare gratuită. Astfel, costul unui abonament poate varia între 3,5 și 9,6 euro (TVA inclus).

În plus, în perioada 12.06-15.07, clienţii care activează un contract pentru serviciul Orange TV vor primi un voucher în valoare de 200 lei (TVA inclus) pe care îl pot folosi pentru a cumpăra un televizor Samsung Full HD din magazinele Altex şi Media Galaxy. Voucherul poate fi folosit din momentul activării serviciului şi are valabilitate de o lună.

Intrarea Orange România în competiţia locală de servicii TV este curajoasă, dacă nu cumva şi uşor întârziată. Trei mari operatori RCS-RDS (Digi), Romtelecom (Dolce) şi UPC au deja partea leului pe piaţă şi caută pe mai departe să-şi mărească baza de abonaţi prin fel şi fel de stimulente noi. „Nu va fi uşor, va trebui să convingem viitorii clienţi să renunţe la operatorul actual şi să beneficieze de serviciile noastre. Vom face diferenţa printr-o calitate exemplară a transmisiilor, prin activitatea de suport neîntrerupt, prin prin accentul pus pe mobilitate, prin numărul programelor HD suplimentare şi prin pachete cu un raport excelent preţ/calitate!”, spune şeful Orange România.

Potrivit datelor ANCOM, în 2012, a crescut numărul de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, înregistrând o rată de penetrare la nivelul gospodăriilor de peste 85,1%. Din cei 6 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie din anul 2012, 3,8 milioane sunt abonaţi la televiziune prin cablu (în creştere cu 6,4 %), 2,19 milioane sunt abonaţi la televiziune prin satelit (în creştere cu 2,3%) şi alţi 37.000 sunt abonaţi la televiziune prin internet IP TV (în creştere cu 34%!). La sfârşitul anului 2012, 61% din abonaţi proveneau din mediul urban. La oraş, tehnologia preferată este prin cablu (80%), iar în mediul rural cei mai mulţi abonaţi folosesc ca tehnologie de retransmisie reţelele satelit de tip DTH (63%). Dacă la cele 7,3 milioane de gospodării numărate oficial în România există deja 6 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie TV, concluzia e simplă: este foarte greu de „prins” clienţi noi, oricare ar fi reţeaua şi operatorul!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0