Afaceri si proiecte finanțate prin crowdfunding

Panel Crowdfunding 2014 FlorinFlorin Grozea, care conduce prima agenție digitală dedicată artiștilor, pregătește o campanie pentru unul dintre artiștii agenției. Ideea pe care Florin a propus-o, a fost să organizeze o campanie de crowdfunding pentru un turneu, apelând la comunitățile românești și turcești din SUA pentru finanțare. Artiștii apelează la crowdfunding pentru a strânge fonduri de la fani și susținători, prin micro-finanțări online, dar tipul acesta de campanie este la început în România deși în SUA s-au adunat peste jumătate de miliard de dolari în anul 2013!

Prima ediție a conferinței „Crowdfunding în România” a avut loc miercuri, 3 decembrie, la Connect Hub în București. Dedicată conceptului de crowdfunding, conferința a reunit atât fondatori ai unor platforme românești de crowdfunding, cât și persoane ale căror proiecte au fost finanțate de terțe persoane, în urma înscrierilor propriului proiect pe un astfel de site, din România sau din străinătate.

Primul vorbitor al Conferinței „Crowdfunding în România” a fost Irina Caraivan, membru fondator al platformei www.we-are-here.ro, care a tras câteva concluzii în ceea ce privește crowdfunding-ul în  România. Potrivit Irinei Caraivan, platforma we-are-here.ro a strâns pentru proiectele înscrise peste 41.000 de euro. De asemenea, prin discursul său a scos în evidență importanța promovării propriului proiect atunci când cauți să primești finanțare. „Planul de promovare presupune două etape: ceea ce faci în fiecare zi și în fiecare săptămână, dar și acțiunile pe care trebuie să le implementezi pe parcursul campaniei, la atingerea pragului de 15%, la 30% și așa mai departe.”, a spus Irina Caraivan.

Cel de al doilea speaker din cadrul conferinței a fost Denisa Mihai (PR&Advertising Manager AVON), care a vorbit despre prima platforma AVON de crowdfunding din lume: www.doneazacuavon.ro. Denisa Mihai a explicat, pe această cale, care sunt diferențele dintre proiectele unei corporații și cele ale unui ONG, în cazul primeia dintre ele existând avantajul unor bugete mai mari dedicate dezvoltării proiectului. „Cu toate că ai un buget care poate susține proiectul social al companiei, există dezavantajul asocierii cu brandul care duce la costuri de promovare mult mai mari,” a conchis Denisa.

Panel Crowdfunding 2014Conferința „Crowdfunding în România” s-a încheiat cu o dezbatere la care au participat Florin Grozea, artistul a cărui agenție de digital pregătește lasarea unui proiect pe o platformă de crowdfunding din SUA, Monica Belițoiu și Ariel Constantinof, doi români care și-au finanțat propriile proiecte prin înscrierea lor pe site-uri românești de crowdfunding dar și Cristian Diaconescu, unul dintre creatorii jocului Black the Fall, finanțat recent pe o platformă americană de crowdfunding. Cei patru au scos în evidență avantajele acestei practici de strângere de fonduri online și au împărtășit publicului o parte dintre succesele unui proiect de succes.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0