Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2018, 45.275 tone, cu 7,5% mai mult față de anul precedent.
Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2018 este de aproximativ 463,757 mil. lei față de 401,324 mil. lei în 2017 (+15,56%), în condițiile creșterii semnificative a vânzărilor de pui cu creștere lentă.
„Este rezultatul unei execuții îmbunătățite în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut în special prin creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare susținute de un brand puternic și o comunicare adecvată. Aș menționa lansarea, în luna septembrie, a Cocoșelului de Pădure AGRICOLA, primul coquelet proaspăt, crescut în România, care la sfârșitul anului atingea, conform măsurătorilor de retail audit, o cotă de piață de 23% în acest segment”, a declarat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA.
Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în 2018 o cifră totală de afaceri de aproximativ 737,223 mil. lei. La începutul anului 2018, AGRICOLA a făcut exit din afacerea COMCEREAL (cultivare terenuri agricole, trade și depozitare cereale). Eliminând cifra de afaceri COMCEREAL din cifra realizată în 2017 de întreg grupul de firme, creșterea în 2018 la nivelul Grupului AGRICOLA este de 10,7% (după o creștere de 5% în 2017 față de 2016).
„La începutul anului trecut am ieșit din afacerea COMCEREAL. Într-o piață în continuă dezvoltare și adaptare la cerințele tot mai exigente ale consumatorilor nu poți exista decât dacă te aliniezi procesului de adaptare la schimbare și ridici performanțele tale la cel mai înalt nivel al industrie în care operezi. Afacerea Grupului de firme AGRICOLA era și încă mai este foarte diversificată, prin urmare este dificil de procurat resursele care să susțină creșterea tuturor liniilor de business, îmbunătățirea performanțelor pentru a fi competitive în raport cu firmele concurente pe industria sau activitatea speficică. În acest fel am ajuns la decizia de a închide lanțul de magazine AGRICOLA la finele anului trecut, care nu mai putea performa în condițiile concurenței agresive a companiilor multinaționale specializate ce au atât resursele cât și competențele necesare pentru dezvoltare în zona de proximitate. Chiar și în acest context, Grupul AGRICOLA a crescut și are în continuare obiective de creștere a cifrei de afaceri, de creștere a locurilor de muncă directe, dar și a celor sprijinite indirect la companiile partenere”, precizează Grigore Horoi.
La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 133.643 mil. lei, cu 7% mai mare decât în 2017 (124,843 mil. lei), în condițiile unei creșteri a volumelor vândute de 6,5%.
„Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul AGRICOLA este lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă.”, a declarat Grigore Horoi.
Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2018 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu cu 22%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 12%. „Am crescut sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta facem o investiție ce depășește 5,5 milioane euro, care practic dublează capacitatea de producție”, a precizat președintele AGRICOLA.
La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 10,5% a cifrei de afaceri în 2016 (51,273 mil. lei), în condițiile în care compania a vândut 80,700 mil. ouă.
O evoluție a afacerilor Grupului AGRICOLA în perioada ultimilor zece ani (2009-2018) arată astfel:
Carne de pui (Agricola Internațional SA)
Volume = + 119%
Cifră de Afaceri = + 171%
Mezeluri (Salbac SA)
Volume = + 86%
Cifră de Afaceri = + 111%
Ready-Meals (Europrod SA)
Volume = + 155%
Cifră de Afaceri = + 275%
Ouă pentru consum (Avicola Lumina SA)
Volume = + 34%
Cifră de Afaceri = + 57%
Cifra de afaceri a Grupului AGRICOLA a crescut cu 79% în 10 ani, de la 413,3 mil. lei in 2009, la aproximativ 737,3 mil. lei în 2019.
COMMENTS