Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală și de Est, a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2014, o pierdere netă ajustată de 115 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 21 de milioane de lei, pentru perioada similară din 2013, a anunţat compania într-un comunicat de presă.
Cifra de afaceri a companiei, în primele nouă luni ale anului 2014, a fost de 1,44 miliarde de lei, față de 1,5 de miliarde de lei în primele nouă luni din 2013.
“Al treilea trimestru al acestui an a fost unul dificil, marcat de scăderea cererii în special în luna august și de o creștere competiţională într-o piaţă care se confruntă cu supraproducţie. În aceste condiții, ultimele schimbări legislative privind schema de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile reprezintă o soluție vitală pentru continuarea operațiunilor noastre. În ciuda costurilor ridicate, care nu au fost în controlul nostru, am decis să continuăm și chiar să creștem investițiile pentru îmbunătățirea eficienței energetice, încercând astfel să contracarăm parțial condițiile dificile din piață”, a declarat Marian Năstase, președintele Consiliului de Administrație al Alro.
Vânzările cantitative de produse de aluminiu au înregistrat un ușor avans de 1% față de perioada similară a anului 2013, cu o creștere de 7% a vânzărilor de aluminiu procesat, în timp ce vânzările de produse de aluminiu primar s-au redus cu aproximativ 3%, Alro utilizând intern mai multe sleburi pentru a susține creșterea producției de produse cu valoare adăugată. Cu toate acestea, factorii externi au continuat să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor companiei: prețul scăzut al aluminiului pe piața internațională (media aferentă perioadei ianuarie – septembrie 2014 la Bursa de Metale din Londra a fost de 1.833 de dolari/tonă, în vreme ce în perioada similară a anului 2013 a fost de 1.871 de dolari/tonă), precum și costurile mari cu eco-taxele. Astfel, doar în 2014 Alro a plătit aproximativ 90 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferentă anului 2013, în vreme ce în perioada similară din 2013 a plătit aproximativ 34 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferenta anului 2012.
Pentru a încerca să anihileze aceste condiții dificile din piață, Alro a continuat să se concentreze pe fabricarea produselor cu valoare adăugată mare și pe creșterea eficienței operațiunilor sale.
COMMENTS