Ascendia continua finanţarea prin bursă şi listează o nouă emisiune de obligaţiuni în valoare de 4 265 milioane de lei

Ascendia continua finanţarea prin bursă şi listează o nouă emisiune de obligaţiuni în valoare de 4 265 milioane de lei

Ascendia (ASC), companie românească specializată în domeniul eLearning, listata pe piaţa AeRO din 2016, îşi continuă finanţarea prin bursă şi listează astăzi, 6 decembrie, o nouă emisiune de obligaţiuni pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti. Obligaţiunile, în valoare de 4,265 milioane de lei sunt disponibile la tranzacţionare sub simbolul bursier ASC27. Prima emisiune de obligaţiuni Ascendia, în valoare de 3 milioane de lei, a fost listata în anul 2019.

„Ne bucurăm că Ascendia, companie listată pe Piaţa AeRO a Sistemului Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti din 2016, a revenit cu o nouă emisiune de obligaţiuni la bursă, în valoare de peste 4 milioane de lei, după ce prima a ajuns la maturitate în luna iunie a acestui an. La mai bine de 5 ani de la listarea pe piaţa AeRO, Ascendia a ales să acceseze din nou mecanismele pieţei de capital pentru dezvoltarea proiectelor sale educaţionale, demonstrând că bursa reprezintă un canal viabil pentru finanţare. Educaţia este extrem de importantă, iar proiectele dezvoltate de Ascendia, cu componenta digitală, facilitează accesul mai multor categorii de public la noi oportunităţi de învăţare”, a declarat Radu Hanga, Preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.

„În contextul instabilităţii globale, perspectivele industriei de e-learning, în care activează Ascendia sunt unele foarte bune, la nivel mondial prefigurându-se o creştere de circa 20% de la an la an pentru fiecare din următorii 5 ani. Este o prognoză care nu le-a scăpat investitorilor, care, încă o dată, ne-au dat votul de încredere, subscriind obligaţiunile ASC27 mult peste suma iniţial vizata de compania noastră. Produsele şi serviciile e-learning pe care le oferă Ascendia cresc de la an la an şi, anticipăm noi, vom depăşi cu mult ritmul de creştere al industriei în fiecare din următorii 5 ani!” , a declarat Cosmin Malureanu, CEO Ascendia.

Ascendia a derulat, în perioada 16 – 30 august 2022, un plasament privat la care au participat 78 de investitori, dintre care 76 persoane fizice şi 2 persoane juridice, în cadrul căruia au fost subscrise un număr de 44.895 de obligaţiuni nominative, dematerializate, negarantate, neconvertibile, emise în RON, cu un preţ de emisiune de 95 RON/obligaţiune. Obligaţiunile au o valoare nominală de 100 RON per obligaţiune, cu scadenta la data de 2 septembrie 2027 şi o rata nominală fixă de 10,00% pe an. Fondurile atrase vor fi utilizate pentru continuarea îmbunatăţirii software-ului dezvoltat de companie, creşterea echipelor de vânzări şi de marketing şi crearea de rezerve pentru potenţiale investiţii. Ofertă şi listarea obligaţiunilor au fost realizate cu sprijinul TradeVille.

„Salutăm listarea celei de-a două emisiuni de obligaţiuni din istoria Ascendia. Plasamentul privat intermediat de TradeVille la finalul acestei veri a indicat un interes peste aşteptări şi, în acelaşi timp, selectiv din partea investitorilor, pentru produse cu randament atractiv într-un context inflaţionist. Sperăm că fondurile atrase să fie de real ajutor în eforturile Ascendia de digitalizare accelerată a educaţiei la nivel naţional, aşa încât să putem avansa cât mai rapid în topurile europene la acest capitol,”, a declarat Miriam Andrei, Director General TradeVille.

Ascendia a fost înfiinţată în anul 2007, având domeniul de activitate axat pe industria IT, cu precădere dezvoltarea de software şi conţinut digital pentru industria eLearning. În 2016, compania s-a listat pe Piaţa AeRO a Sistemului Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul bursier ASC. Ascendia se dezvoltă pe mai multe linii de business, cum ar fi prin platforma de Enterprise Learning Management System – Coffee LMS, dedicată companiilor mari şi corporaţiilor, prin cursuri e-learning personalizate, destinate pregătirii angajaţilor din cadrul companiilor, prin Dacobots – portal de jocuri educaţionale pentru copii, prin colecţia EduTeca, portalul eLearning România şi prin activitatea de cercetare-dezvoltare desfăşurată.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0