Asirom Vienna Insurance Group își continuă strategia de digitalizare a serviciilor oferite clienților săi prin lansarea, în premiera pentru piața de asigurari din România, a serviciului de notificare daune auto ce folosește inteligență artificială pentru evaluarea avariilor și ofertei de despagubire pentru dosarele de dauna avizate online atât pentru politele CASCO cât si pentru RCA.
Prin simpla încarcare a fotografiilor cu autovehiculul avariat pe platforma online de notificare daune Asirom, sunt analizate automat avariile suferite și este generat raportul de evaluare a daunei, precum și oferta de despagubire ce se cuvine clientului. Noul sistem de notificare a daunei folosește inteligența artificială în procesul de scanare automată a avarilor și atribuirea valorii de despagubire pentru fiecare avarie înregistrată.
„Strategia de digitalizare Asirom se bazează pe folosirea noilor tehnologii în toate procesele esențiale. Daunele reprezintă unul dintre contactele principale ale clientului cu asiguratorul, și de multe ori, si cel mai anevoios. Astfel că principalul obiectiv a fost eficientizarea acestui serviciu și implicit, oferirea unei experiențe cât mai simple și sigure clienților nostri. Reinventarea procesului de evaluare și soluționare a dosarelor de daună folosind AI este o
premieră în industria asigurarilor din România, iar pentru Asirom reprezintă pasul firesc catre o structură a serviciilor 100% digitalizată, scopul final fiind reducerea timpilor de deservire a clientului, pentru toate serviciile noastre, de la contractare și până la soluționarea unei daune, precum și minimizarea riscului de eroare umană în procesele operaționale”, a declarat Cristian Ionescu, Președinte al Directoratului Asirom VIG.
Concret, pe baza numărului de poliță și a seriei de șasiu, intri în aplicație disponibila pe www.asirom.ro, introduci câteva informații esențiale, fotografiezi mașina și actele necesare, conform instrucțiunilor, și cu un singur click, informațiile sunt transmise către Asirom, dosarul de daună fiind avizat.
Fotografiile cu autovehiculul sunt apoi analizate de un instrument bazat pe inteligență artificială care va determina și evalua avariile existente la momentul accidentului si va genera un raport, precum si cuantumul ofertei de despagubire.
Unul dintre avantajele majore în folosirea inteligenței artificiale pentru evaluarea daunelor îl reprezintă viteza de analiză și reducerea timpului necesar pentru soluționarea dosarelor de daună. Folosirea acestor tehnologii inovatoare reduce, de asemenea, riscul de eroare umană, fiind un proces 100% digital.
Proiectul Asirom de notificare a daunei folosind noile tehnologii bazate pe AI a fost dezvoltat sub tutela strategiei de digitalizare a grupului Vienna Insurance Group, fiind unul dintre proiectele nominalizate în cadrul programului VIG Xelerate.
Asirom a introdus inițial folosirea inteligenței artificiale pentru procesul de inspectie de risc necesar încheierii unei asigurări auto CASCO. Astfel, clienții Asirom își pot efectua singuri inspecția de risc pentru polițele CASCO, cu ajutorul aplicației de pe website-ul asirom.ro, în mai puțin de 5 minute, folosind doar telefonul mobil.
Prin implicarea noilor tehnologii de tip AI și în procesul de instrumentare a dosarelor de dauna, serviciile de dauna oferite de Asirom asigură transparența totală pentru client și reducerea timpului de procesare. Tehnologia a fost dezvoltată de catre Solera.
Asirom continuă să împărtășească viziunea noastră prin implementarea de noi tehnologii care utilizează inteligența artificială pentru a identifica și evalua daunele existente la momentul notificării acestora. Suntem încântați să prezentăm Qapter Intelligent Estimating ca următoarea etapă a parteneriatului nostru strategic cu Asirom.
Lucrând îndeaproape cu Asirom, inovand și folosind tehnologii de ultimă generație, am creat un ecosistem de evaluare a daunelor cu ajutorul echipelor noastre de dezvoltare și a calitatii datelor pe care le deținem a declarat Aurel Ivan, Director General Audatex România.
COMMENTS