Asseco SEE România şi Microsoft România au lansat soluția Asseco CLM (Contract Lifecycle Management), o soluţie sofware dezvoltată de echipa locală a Asseco pe platforma cloud Microsoft Azure. Demersul face parte dintr-un amplu proces, prin care compania își dorește să re-gândească abordarea proiectelor de Business Process Management (BPM), generând noi produse proprietare.
Conceptul BPM a fost de multe ori inclus într-un stereotip, în sensul automatizării, ceea ce nu este greşit, în esenţă, dar la fel ca toate stereotipurile, ascunde impactul global şi gradul de inovare de care un sistem BPM este capabil. Proiectele BPM sunt, de asemenea, de multe ori implementate pentru a automatiza activităţile de rutină, dar şi pentru a optimiza unele procese greoaie, care generează costuri foarte mari în cadrul organizaţiei.
„ASSECO CLM este un produs matur şi eficient pentru gestiunea, aprobarea şi arhivarea contractelor, din cadrul companiilor medii şi mari, ce asigură vizualizarea la 360 grade a tuturor informaţiilor din cadrul unui contract (informaţii vendor, documente, audit). Platforma de gestiune şi aprobare a contractelor dispune de multiple module ce interacţionează pentru a genera o experienţă unică în exploatarea documentelor ce ţin de activitatea de vânzări”, spune Andrei Parachiv, Business Automation Manager în cadrul Asseco SEE România.
Este vorba de modulul de proiectare şi gestiune a proceselor, compatibil cu standardul BPMN2.0, de modulul de comparare a versiunilor de documente (contracte), de modulul de generare automată a contractelor pe baza şabloanelor predefinite, de modulul de semnare digitală a documentelor folosind certificate calificate sau “self-signed”, de o librărie de clauze specifice departamentului juridic, de modulul de import automat al arhivei de contacte existente în organizaţie, de modulul de integrare cu sistemele de tip “Enterprise Content Management” şi, nu în ultimul rând, de modulul de integrare cu sistemul de scanare al documentelor – Kofax.
Potrivit managerului Asseco, echipa de 7 specialişti ai departamentului a reuşit să finalizete această soluţie proprietară cu sprijinul colegilor de la Microsoft România şi să treacă deja şi la primele implementări pentru primii clienţi, cei din domeniul asigurărilor. Mai mult, soluţia poate fi oferită şi firmelor din grupul Asseco, dar şi oricărui client interesat din Uniunea Europeană.
„Suntem convinşi că adoptarea, de către clienţi a soluţiilor dezvoltate de specialiştii noştri îi va ajuta pe primii să îşi eficientizeze afacerile şi să privească cu mai multă încredere trecerea către viitorul digital, un viitor care înseamnă şi pentru mediul financiar-bancar, provocări deosebite,” adaugă, în final, Andrei Paraschiv.
Asseco SEE (România) este una dintre cele mai mari companii integratoare și furnizoare de sisteme, soluții și servicii IT din țară și dezvoltatoare de aplicații software dedicate domeniului bancar. Asseco South Eastern Europe din care face parte, este cunoscut de asemenea ca unul dintre cele mai mari grupuri de companii IT din zona de producție și implementare a propriilor soluții și servicii software în regiunea de sud-est a Europei (Serbia, Croaţia, România, Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Bulgaria, Republica Moldova, Kosovo, Albania, Bosnia-Herțegovina) și Turcia.
Mai mult de 10 bănci din cele 15 cele mai mari din această parte a Europei sunt deja clienți ai Asseco SEE. Cu sediul în Polonia, Asseco SEE este deținută de Grupul Internațional Asseco cu operațiuni în Europa, Statele Unite ale Americii dar și Israel, Japonia și Canada. Companiile Grupului Asseco sunt listate la Bursa de Valori din Varșovia, Tel Aviv Stock Exchange, precum și NASDAQ Global Markets. Grupul este clasat pe locul 6 în lista furnizorilor de software de top din Europa, conform Topului Truffle “100 European Software Vendors „, elaborat în 2015.
COMMENTS