De la primele semne de escaladare a epidemiei în România, Banca Transilvania s-a implicat total în susţinerea financiară a clienţilor şi pentru a acorda suport autorităţilor, spitalelor, ONG-urilor şi comunităţilor pentru a minimiza impactul contextului actual. Banca are peste 2,9 milioane de clienţi retail, 310.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.000 de clienţi corporate (activi).
BT este bine pregătită financiar, că organizare internă şi amprenta în piaţă, să susţină economia României.
Rezultatele financiare pe primele trei luni ale anului arată că în ianuarie şi februarie a.c. focusul băncii a fost continuarea consolidării businessului şi finanţarea economiei. Din martie a.c., comportamentul clienţilor şi a modului de a face banking au fost influenţate de începerea stării de urgenţă. Tot din martie, banca şi-a schimbat priorităţile, pe primul loc fiind sănătatea angajaţilor şi a clienţilor, susţinerea clienţilor afectaţi de actualul context economic şi social, precum şi asigurarea continuării operaţiunilor – prin sucursale, agenţii şi self-banking.
Informaţii financiare
Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la finalul primului trimestru la 96,6 miliarde lei, iar creditele au crescut până la 41,12 miliarde lei. Depozitele clienţilor au ajuns la 78,45 miliarde lei: dintre acestea, 54,72 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 23,73 miliarde lei, depozitele companiilor.
Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 303,94 milioane lei, din care cel al băncii este de 261,00 milioane lei. Subsidiarele şi participaţiile de capital au contribuit cu aproximativ 43 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT. Eficienţa operaţională a băncii a atins nivelul de 54,47% calculat cu un impact anualizat al contribuţiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie.
„Am început anul în forţă, dar după primele două luni am început ajustarea rapidă la nouă realitate şi ne-am focusat total pe suportul clienţilor, economiei, autorităţilor şi comunităţilor. Echipa BT a contribuit cu brio la cea mai mare infrastructura de plăţi şi de credit din România chiar şi în aceste condiţii adverse. Avem o amprentă semnificativă atât în piaţă de retail, cât şi în piaţa IMM şi ne asumăm rolul de susţinere a economiei. Banca este bine pregătită financiar şi că organizare internă pentru a ne susţine clienţii şi comunitatea. Rezultatele din primul trimestru nu fac decât să arate încă o dată acest lucru.”, declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 4,1% la 31 martie 2020. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 104%. În cazul în care sunt considerate şi garanţiile, rata de acoperire este de 128%. Solvabilitatea băncii fără profitul anului 2020 este de 18,17%, iar dacă includem profitul, aceasta este de 18,70%. Fitch Ratings a menţinut ratingul Băncii Transilvania pentru finanţări pe termen lung (IDR) la „BB+”, cu perspectiva stabilă, precum şi ratingului de viabilitate (VR) la nivelul “bb+”.
Finanţarea romanilor în primele trei luni ale anului
Banca a acordat aproape 16.000 de credite cu dobândă fixă pentru persoanele fizice. Şoldul creditelor imobiliare/ipotecare este de 12,2 miliarde de lei, iar al creditelor IMM, aproximativ 16,6 miliarde lei. Banca a ajuns la 4,1 milioane de carduri în portofoliu, dintre care aproape 530.000 sunt carduri de credit.
Banca are peste 2,9 milioane de clienţi retail, 310.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.000 de clienţi corporate (activi). La Adunarea Generală a Acţionarilor BT, care a avut loc în 29 aprilie a.c., acţionarii au aprobat propunerea Consiliului de Administraţie al Băncii Transilvania privind închiderea anului 2019, repartizarea profitului, precum şi majorarea capitalurilor proprii cu suma de aproximativ 1 miliard de lei.
COMMENTS