Banca Transilvania – creștere accentuată a bazei de clienți și a operațiunilor  Consolidarea Grupului BT și investiții în infrastructură

Banca Transilvania – creștere accentuată a bazei de clienți și a operațiunilor Consolidarea Grupului BT și investiții în infrastructură

  • Banca Transilvania a avut în primele nouă luni ale anului ritmuri de creștere a bazei de clienți și operațiunilor semnificativ peste media sectorului. 
  • Datorită dimensiunii business-ului și volumului de operațiuni, BT este principalul procesator de plăți, operațiuni și tranzacții cu numerar, cu costuri reduse pentru clienți. 
  • Perioada iulie – septembrie a fost cel mai bun trimestru din acest an privind finanțările pentru locuințe: nivelul aprobărilor arată creștere de 22% în primele nouă luni ale anului 2023 față de aceeași perioadă a anului 2022.
  • Valoarea creditelor acordate persoanelor fizice și companiilor a crescut cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar soldul creditelor nete și creanţelor din leasing a ajuns la 72,6 miliarde lei, însemnând o creștere de aproximativ 70% a soldului creditelor față de acum trei ani. 
  • Creșterea activității băncii se reflectă, de asemenea, în evoluția numărului total al operațiunilor procesate, 1,35 miliarde de operațiuni în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 27,4% față de 2022. Aceasta însemnă dublarea mediei lunare de operațiuni în decurs de trei ani. 

“Au fost nouă luni bune pentru Banca Transilvania, în care am crescut și mai mult volumul operațiunilor procesate de BT, iar astfel ne-am consolidat leadershipul în piață. Dimensiunea și economiile de scară ne permit să fim o bancă universală, cu o abordare incluzivă și care oferă toată linia de produse și servicii – online și cu numerar – la prețuri reduse pentru clienți. Lucrăm pentru peste 4 milioane de clienți, de la persoane fizice, la IMM-uri și până la corporații. Suntem mândri că un jucător local reușește să aducă valoare în economie și să susțină competitivitatea companiilor. Rămânem prudenți, având în vedere volatilitatea și incertitudinea din piață, însă suntem optimiști că România își poate păstra evoluția peste media regiunii“, Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania. 

Rezultatele financiare în primele nouă luni: 

  • Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 2.291,5 milioane  de lei, din care cel al băncii este de 1.859,5 milioane de lei. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu 432 milioane de lei la profitabilitatea Grupului BT. 
  • Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut până la 157,6 miliarde lei (+12,2% faţă de 31 decembrie 2022), iar creditele nete și creanţele din leasing au ajuns la 72,6 miliarde lei (+6,75% faţă de 31 decembrie 2022). 
  • Veniturile operaționale ale Grupului BT au ajuns la 5,6 miliarde lei (+27,12% an/an), în oglindă cu creșterea volumului de business și a numărului de tranzacții procesate. 
  • Depozitele clienţilor Băncii Transilvania au ajuns la 126,6 miliarde lei (+8,66%). Persoanele fizice au economii de 82,7 miliarde lei la BT, iar persoanele juridice, de 43,9 miliarde lei. 

Creditare, tranzacții și incluziune financiară:

  • Finanțările clienților persoane fizice au ajuns la nivel consolidat la 31,9 miliarde lei. Valoarea creditelor acordate a crescut 13% în primele nouă luni, comparativ cu aceeași perioadă 2022. 
  • Au fost acordate peste 15.700 de credite pentru IMM-uri, în valoare de peste 4 miliarde lei.
  • 16 miliarde lei au fost împrumuturile pentru companii, soldul creditelor brute la nivel consolidat ajungând la 35,3 miliarde lei.
  • Banca Transilvania a continuat să susțină antreprenorii prin programul IMM Invest: în primele nouă luni ale anului a acordat finanțări de 2,5 miliarde lei. 
  • BT a ajuns la 5,8 milioane de carduri în portofoliu, din care peste 3 milioane sunt inclusiv carduri digitale în aplicațiile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay şi Garmin Pay. 
  • Numărul plăţilor cu telefonul: +46% în trimestrul trei, față de aceeași perioadă din 2022. 
  • Numărul tranzacțiilor cu cardurile BT: +23% față de aceeași perioadă a anului trecut. 
  • ≈90% dintre clienți folosesc cel puțin una dintre aplicațiile BT pentru banking online.

Alte informații financiare:

  • ROE s-a îmbunătățit față de primele nouă luni ale anului trecut și a ajuns la 25,79%;
  • Soldul provizioanelor a crescut cu 7,01%, ajungând la 4,3 miliarde lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2022, când a fost de 4,02 miliarde lei;
  • Costul riscului: 0,25%;
  • Eficienţa operaţională a băncii, calculată cu un impact anualizat al contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie: 45,79%; 
  • Solvabilitatea BT: 22,94%, cu profitul inclus;
  • Rata creditelor neperformante, conform indicatorului EBA: 2,22%. 

Dividende în numerar pentru peste 40.000 de acționari

Ca urmare a aprobării Adunării Generale a Acționarilor din septembrie a.c., Banca Transilvania a distribuit la începutul acestei luni dividende în numerar de 902,5 milioane de lei, din rezervele de profit ale anilor 2022 și 2021. 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0