Bancpost a realizat 25,2 milioane de lei profit net în T1 2015

Bancpost a realizat 25,2 milioane de lei profit net în T1 2015

Bancpost a înregistrat în primul trimestru din 2015 un profit net de 25,2 milioane lei. Astfel, pe fondul creșterii veniturilor operaționale cu 7% față de primul trimestru al anului anterior, precum și datorită unei baze de costuri reajustată la sustenabilitatea pe termen lung a băncii, Bancpost și-a îmbunătățit rezultatul net înainte de provizioanele pentru credite neperformante cu 145%.
Exercițiul de management accelerat al creditelor neperformante (NPL) desfășurat în Trimestrul IV 2014 și de îmbunătățire a calității portofoliului de credite performante sunt vizibile în ambele segmente, retail și corporate. Ponderea NPL în total portofoliul a scăzut la 16,3%, comparativ cu 21% în Trimestrul I 2014.
În paralel, cheltuielile operaționale au scăzut cu 16%, comparativ cu Trimestrul I 2014, ca rezultat al redimensionării rețelei teritoriale, precum și a procesului de optimizare și eficientizare a operațiunilor centralei băncii, indicatorul costuri/venituri înregistrând o îmbunătățire cu 20%.
În prima parte a anului în curs, Bancpost a continuat să fie un jucător important atât pe piața activelor, cât și a pasivelor bancare, volumul creditelor și depozitelor menținându-se constant față de Trimestrul I 2014, ponderea credite/depozite rămânând subunitară, la un nivel confortabil de 84%. Banca și-a optimizat sursele de finanțare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum și prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Instituțiile Financiare Internaționale (BERD, IFC, BEI).
“Procesul de transformare implementat în cadrul Bancpost a adus rezultatele așteptate. Suntem încrezători că modelul de business orientat către client ne va pune într-o poziție foarte bună, banca urmând a avea un rol important în susținerea creșterii economiei românești. Principala prioritate a Bancpost rămâne susținerea clienților noștri”, a declarat George Georgakopoulos, CEO Bancpost.
Menținerea unei situații confortabile a lichidității precum și a gradului de adecvare a capitalului peste media sistemului bancar a reprezentat și continuă să reprezinte una dintre prioritățile managementului băncii. La sfârșitul Trimestrului I 2015, solvabilitatea băncii se situa la aproximativ 18%, nivel cu aproximativ 3 puncte procentuale peste media sistemului bancar și cu 8 puncte procentuale peste cerințele regulatorii.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0