Bancpost a încheiat primul semestru din 2015 cu un profit net de 34,6 milioane lei și un rezultat net înainte de constituirea provizioanelor în creștere cu 37%, comparativ cu perioada similară din 2014.
Rata creditelor neperformante (NPL) a continuat să se îmbunătățească, acest aspect fiind vizibil atât în segmentul de retail, cat și în cel corporate. Astfel, ponderea NLP în total portofoliu a scăzut la 16,3%, comparativ cu 21%, în primul semestru din 2014, și datorită managementului accelerat al creditelor neperformante derulat în Trimestrul IV al anului trecut.
Cheltuielile operaționale au scăzut cu 18%, datorită optimizării rețelei, în timp ce indicatorul costuri/venituri a scăzut cu 17%, ajungând la 69%. De asemenea, veniturile operaționale au avut un avans de 1%, comparativ cu primul trimestru din 2014.
Volumul creditelor și al depozitelor a rămas constant față de Semestrul I din 2014, raportul credite/depozite menținându-se la nivelul de 87%, fapt ce susține un grad ridicat de independență pe piața locală.
“Procesul de transformare implementat în cadrul Bancpost a adus rezultatele așteptate, banca raportând profit și în Semestrul 1 al anului în curs. Bancpost are o poziție solidă din punct de vedere al capitalului și lichidității și, în calitate de bancă sistemică în România, va continua să participe în mod activ la susținerea clienților săi”, a declarat George Georgakopoulos, CEO Bancpost.
Banca și-a optimizat sursele de finanțare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum și prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Instituțiile Financiare Internaționale (BERD, IFC, BEI). Menținerea unei situații confortabile a lichidității precum și a gradului de adecvare a capitalului a reprezentat și continuă să reprezinte una dintre prioritățile managementului băncii.
Bancpost este o bancă universală importantă în România cu o prezență de 24 de ani pe piața locală și o rețea de 150 de unități, 7 centre de afaceri corporate și 5 centre regionale retail. Banca gestionează un portofoliu de peste 1 milion de clienți corporativi, de retail și instituționali, pentru care oferă o gamă variată de soluții financiar-bancare eficiente și flexibile. Bancpost acordă finanțare companiilor atât din surse proprii, cât și prin intermediul liniilor de credit puse la dispoziție în parteneriat cu diverse instituții financiare internaționale. Bancpost este totodată unul dintre liderii pieței locale de carduri și a dezvoltat rețele extinse de peste 550 ATM-uri, 8.500 POS-uri și 200 APS-uri care oferă acces comod și permanent la serviciile băncii. Bancpost este partener exclusiv American Express pentru emiterea și acceptarea la plată a cardurilor de credit, fiind de asemenea și reprezentant VISA și MasterCard.
COMMENTS