După revenirea pe profit în 2015, Bancpost continuă seria rezultatelor pozitive şi în prima jumătate a lui 2016 pentru care raportează un profit net de 28,6 milioane lei, potrivit unui comunicat al instituţiei bancare.
Activele totale s-au menţinut în primul semestru din 2016 (+1,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut), depozitele clientelei au crescut cu 11%, la 8,7 miliarde lei, în timp ce creditele brute au ajuns la 5,7 miliarde lei, mai precizează oficialii Bancpost. Ca urmare, raportul credite/depozite s-a situat la 66%, ceea ce pentru Bancpost reconfirmă un „nivel ridicat de independenţă financiară”, se mai arată în comunicat.
Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 9,1% comparativ cu primul semestru din 2015, “reflectând eforturile făcute de Bancă pentru optimizarea operaţiunilor sale”, potrivit Bancpost.
De asemenea, rata creditelor neperformante a scăzut la 10% faţă de 16,3% în aceeaşi perioadă din 2015. În schimb, rata de adecvare a capitalului a crescut la 21,69% comparativ cu 20,51% la sfârşitul anului anului 2015 şi cu 18,75% în decembrie 2014.
“Este important faptul că Bancpost şi-a menţinut profitabilitatea în primul semestru, în pofida contextului provocator, caracterizat printr-un nivel scăzut al dobânzilor şi iniţiative legislative adverse. Am atins acest rezultat pozitiv datorită modelului nostru de business sustenabil şi a unei puternice orientări către client”, a declarat Philippos Karamanolis, preşedinte Executiv Bancpost.
Bancpost are o prezenţă de 25 de ani pe piaţa locală şi o reţea de 147 de unităţi şi 7 centre de afaceri. Banca deserveşte aproximativ 1 milion de clienţi corporativi, de retail şi instituţionali. Bancpost este şi unul dintre liderii pieţei locale de carduri, cu o reţea de peste 530 ATM-uri, 6.100 POS-uri şi 190 de terminale automate de plată (APS-uri).
COMMENTS