Instabilitatea politică, factorii culturali și infrastructura inadecvată, birocraţia excesivă şi lipsa de transparenţă a sistemului în care activează, precum şi costurile administrative sunt principalele motive care descurajează unele IMM-uri să intre pe noi pieţe, a declarat Daniel Kearvell, Director General DHL Express România, într-o conferinţă de presă.
Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism (DIMMMAT) şi DHL Express România au lansat un parteneriat pentru “Internaţionalizarea IMM-urilor” prin care îşi propun să susţină firmele din România care vor să se dezvolte la nivel mondial.
În cadrul conferinței de presă de lansare a parteneriatului, Daniel Kearvell a precizat că vor fi urmărite trei direcții principale: identificarea oportunităților generate de procesul de internaționalizare și consultanță oferită privind adaptarea afacerilor locale la cerințele pieței globale; sprijinirea IMM-urilor românești pentru realizarea de parteneriate transfrontaliere prin mesaje de promovare a economiei locale pe stickere plasate pe pachetele livrate clienților DHL, în întreaga lume; lansarea, până la finalul săptămânii, a unei secțiuni dedicate IMM-urilor, care va putea fi accesată pe site-ul companiei, la www.dhl.com.
„Urmărind tendinţele globale în procesul de internaţionalizare a IMM-urilor, am constatat că cea mai mare parte a întreprinderilor mici și mijlocii văd oportunități de creștere pe plan internațional, dar că există încă bariere semnificative în faţa extinderii activităţilor economice dincolo de graniţe. Ca furnizor global de servicii de logistică, putem contribui decisiv la depăşirea barierelor culturale şi a provocărilor legate de infrastructură. Prin programul realizat in parteneriat cu DIMMMAT ne dorim să impulsionăm creşterea sectorului IMM-urilor din România, a competitivităţii acestora şi să sprijinim viabilitatea afacerilor lor pe termen lung”, a declarat Kearvell.
Potrivit Secretarului de Stat al DIMMMAT Anca Ionescu, parteneriatul dintre principala instituţie responsabilă de conceperea şi implementarea strategiilor în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii şi furnizorul de servicii de logistică la nivel global va demara cu o serie de conferinţe în Bucureşti şi în principalele oraşe ale ţării, în care organizatorii vor discuta cu reprezentanţii IMM-urilor, cu cei ai autorităţilor locale şi ai organizaţiilor patronale, oportunităţile de dezvoltare pe plan internațional şi posibilităţile de valorificare a acestora.
Kearvell a arătat, citând un studiu realizat de The Economist Intelligence Unit (EIU) pentru DHL Express, că cea mai mare parte a întreprinderilor mici și mijlocii văd oportunități de creștere pe plan internațional şi aşteaptă ca, în următorii cinci ani, până la 50% din veniturile lor să fie obţinute de pe pieţele externe.
Cu toate acestea, există în continuare obstacole pentru companiile mai mici, care vor să se dezvolte la nivel mondial. Potrivit studiului, cinci din şase IMM-uri (84%) sunt de părere că barierele culturale reprezintă cel mai important factor atunci când trebuie să ia decizia de a intra pe o piaţă nouă, ceea ce explică tendinţa întreprinderilor mici şi mijlocii de a alege pieţele care le sunt familiare.
COMMENTS