Banca Comercială Română a dat credite, negarantate şi garantate, de 3,8 miliarde de lei în 2016, potrivit unei prezentări a BCR. De asemenea, conturile curente, cu impact direct în bancarizarea populaţiei, au înregistrat o creştere de 40%. A crescut, totodată, şi portofoliul de clienţi tineri, sub vârsta de 26 de ani, cu 10%.
BCR mai anunţă că 200.000 de clienţi au beneficiat, începând cu 2009, de refinanţări, restructurări sau ajustări de costuri. Volumul creditelor a fost de 4,5 miliarde lei pe acest segment.
Pe partea de educaţie financiară, BCR a investiti în crearea unui centru de Dialog Financiar. 300 de angajaţi ai băncii sunt, astfel, gata să predea educaţie financiară. Între septembrie şi decembrie 2016, 500 de persoane au participat la cursurile de educaţie financiară ale BCR, iar banca a distribuit 50.000 de manuale „ De la Joc la Educaţie Financiară” în grădinţe. Au fost, de asemenea, distribuite şi 100.00 de ghiduri la nivel naţiional privind creditarea responsabilă.
BCR mai anunţă creşterea indecelui de satisfacţie cu 10% în 2016 faţă de 2015.
Tot în anul 2016, ca produse noi, BCR a promovat contul curent cu zero costuri şi card de debit gratuit. BCR mai bifează aici, şi ratele fixe- credite cu rate fixe lunare pe toată perioada împrumutului cu 0 comision de analiză şi administrare credit. BCR a integrat şi soluţiile de plată de tip contactless – cardul de credit şi de debit, sistemele de plată (comercianţi, servicii, transport).
O altă nouătate a reprezentat-o lansarea produsului intitulat “Rata oriunde în lume”. Este vorba despre carduri de credit BCR exclusive care permit rambursarea în maxim 12 rate egale fără dobândă a oricărei cumpărături, oriunde în lume.
La capitolul inovaţii în sistemele de plată, BCR anunţă că, în anul 2016, numărul de experţi în Liga Digitală a crescut la 1.500 de la 200 în 2015. Cu ajutorul lor, banca educă atât angajaţii, cât şi clienţii să folosească serviciile digitale bancare, acordându-le sprijin permanent.
Banca Comcercială Română mai anunţă că 83% din numărul total de traanzacţii se desfăşoară, acum, pe canalele digitale. De asemenea, a crescut cu 30% numărul de clienţi, persoane fizice, care folosesc Internet Banking şi cu 150% al celor care folosesc Mobile Banking.
Ca tendinţe în anul 2017, BCR prevede creşterea gradului de bancarizare în România. În prezent, doar 60% din populaţia României este bancarizată. BCR estimează şi o creştere cu 5% a creditelor de consum.
„Avansul va veni într-un ritm natural, fiind susţinut de noile canale de distribuţie”, potivit BCR.
De asemenea, BCR consideră că băncile vor crea noi programe pentru clienţi, prin oferirea de servicii non-bancare. BCR estimează că băncile vor dezvolta şi platforme de credite imobiliare pentru a asigura un echilibru între produsele standard şi Programul Prima Casă. BCR crede că sistemele integrate de plăţi vor aduce beneficii directe în viaţa de zi cu zi a clienţilor, precum transport, sănătate sau divertisment. Ca noi canale digitale către mediul bancar, BCR estimează conturile curente deschise online, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru firme, credite preaprobate.
COMMENTS