BCR îşi fidelizează clienţii debitori prin rate lunare reduse şi renunţă, de la 1 octombrie, la comisionarea retragerilor de cash de la ATM-urile proprii pentru clienţii de retail
BCR urmează o strategie coerentă şi curajoasă de dezvoltare viitoare. După investiţii substanţiale, de circa 600 milioane de euro, pentru ajustarea şi modernizarea reţelei proprii, banca a convertit o mare parte din creditele în valută ale clienţilor şi urmează alţi paşi, dureroşi dar responsabili, făcuţi pentru securizarea şi loializarea clientelei de retail.
Potrivit anunţului făcut de vicepreşedintele executiv al băncii, Dana Demetrian (foto) în cadrul unui seminar de specialitate organizat la Mamaia, banca desfăşoară, de la începutul lunii septembrie, o ofertă prin care le propune clienţilor săi reducerea dobânzii la împrumuturile imobiliare sau de consum cu garanţie ipotecară în derulare, obţinându-se o scădere a ratei lunare cu o medie de 20%!
Programul prevede o dobândă fixă, de 4,95% pe o perioadă de cinci ani sau de 5,95% pe una de zece ani, urmând ca apoi clienţii să plătească o dobândă variabilă, alcătuită dintr-o marjă fixă de 3% plus Euribor la şase luni pentru creditele rămase încă în valută sau de indicele ROBOR la 6 luni pentru împrumuturile în lei. Interesant este faptul că oferta se adresează şi clienţilor altor bănci, care îşi pot refinanţa creditele garantate.
De unde grija şi mărinimia băncii pentru clienţii datornici? „Dorim să ne fidelizăm clienţii, să le arătăm aprecierea noastră, dorim o relaţie reciproc avantajoasă şi pe termen lung cu aceştia”, a spus Dana Demetrian.
De fapt, binevenita reducere a ratelor vine tocmai pentru a determina clienţii să nu caute alte variante de refinanţare în ofertele altor bănci. Logica spune că e mai înţelept să admiţi, ca bancă, reducerea veniturilor prin diminuarea dobânzilor la credite cu sume importante (200 milioane euro, în cazul BCR) decât să pierzi toate veniturile prin posibila plecare a clienţilor respectivi.
Mai mult, Dana Demetrian, a anunţat că banca va elimina de la 1 octombrie şi comisioanele aferente retragerilor de numerar efectuate de clienţii săi de retail la cele peste 2.000 de ATM-uri din reţeaua proprie. „Efortul băncii pentru a suporta eliminarea comsioanelor de retragere de cash se ridică la câteva milioane de euro anual, dar măsura este doar un pas dintr-un program pe care îl vom devoala ceva mai încolo. Pot spune doar că eliminarea comsioanelor de la ATM reprezintă doar un pas premergător pentru ceea ce se va întâmpla în decembrie, când clienţii vor avea o mare surpriză!”, a completat oficialul băncii.
Măsura nu presupune în paralel decât o uşoară creştere a comisioanelor percepute la frontdesk. Potrivit Danei Demetrian, prin majorarea comisioanelor de la retragerile de la ghişeu şi eliminarea celor de la ATM, banca urmăreşte o creştere a bancarizării, a gradului de emitere de carduri, precum şi o redirecţionare a clienţilor spre serviciile automate.
Doar alte două bănci din piaţa bancară mai oferă comisioane zero la operaţiunile de retragere de numerar de la bancomatele proprii cu carduri pe care intră venituri lunare recurente: ING Bank si Pireus Bank. O altă ofertă promoţională, până la finalul anului 2015, cu comisoane 0 la orice ATM din reţea, din ţară şi străinătate, este asigurată pentru cardurile proprii de tânăra bancă poloneză Idea::Bank.
La această oră, clienţii de retail ai BCR plătesc un comision de 0,25% din suma retrasă de la bancomate şi de 0,2 lei pentru interogarea soldului. BCR are in prezent trei milioane de clienţi.
“Prin aceasta tăiere a comisioanelor la bancomate încercăm o recalibrare a portofoliului, astfel încât să oferim pachete interesante celor care folosesc des servicii de internet banking, mobile banking, incercând să aducem cardurile electron catre o versiune mai avansată din punct de vedere tehnologic. În cadrul acestor pachete, costul clientului cu ATM-ul va fi zero”, a mai spus Dana Demetrian.
COMMENTS