BERD devine acţionar al supermarketului online Velka Pecka

BERD devine acţionar al supermarketului online Velka Pecka

  • Compania cehă intenţionează să se extindă,
  • BERD devine acţionar al supermarketului online Velka Pecka,
  • Dezvoltarea operaţiunilor existente în Ungaria şi extinderea în România şi în alte ţări de operare ale Băncii într-un moment când cererea pe acest segment este în creştere,
  • Oportunităţi de training pentru tineri, angajament pentru de egalitatea de gen. 

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) investeşte 30 de milioane de euro în achiziţia unei participaţii în retailerul ceh Velka Pecka s.r.o pentru a susţine această afacere care a caştigat o importanţă critică în contextul pandemiei de Covid-19.

Compania a fost înfiinţată în 2014 şi a devenit rapid cel mai mare supermarket online din Republica Cehă, operând sub numele Rohlik. Coronavirusul a transformat ceea ce până de curând era considerat o comoditate în ceea ce acum este, foarte adesea, o necesitate: în timpul restricţiilor pentru sănătatea publică şi a carantinelor, comercializarea online a alimentelor a devenit indispensabilă pentru unii clienţi.

Bazându-se pe modelul de succes al afacerii, Velka Pecka doreşte acum să dezvolte operaţiunile existente deja în Ungaria şi să intre pe piaţa românească, precum şi în alte ţări de operare ale BERD.

Extinderea Velka Pecka nu numai că va oferi clienţilor mai multe opţiuni, dar va oferi beneficii şi furnizorilor locali, întrucat compania oferă un sortiment unic de produse cu accent pe alimente locale, artizanale, sănătoase şi organice, cât şi un nivel ridicat de servicii. Compania susţine, de asemenea, un lanţ alimentar durabil şi producătorii şi artizanii locali de alimente.

Extinderea companiei în ţările de operare ale BERD va creşte, de asemenea, oportunităţile pe piaţa muncii. Compania va introduce cursuri de instruire pentru mai mult de 600 de tineri din România şi Ungaria. Va promova, de asemenea, femeile talentate in domeniile ştiinţă, tehnologie, inginerie, matematică şi management, vizând egalitatea de gen atunci când este vorba de formare şi angajări pe aceste roluri.

Natalya Zhukova, Director BERD, Agribusiness,: “Suntem foarte mândri de aceasta investiţie, care abordează mai multe probleme-cheie urgente cu care ne confruntăm astăzi. Odată cu participarea la capital, BERD îşi asumă un angajament pe termen lung faţă de o companie tânără şi dinamică, într-un moment în care accesul la finanţare este adesea dificil. Extinderea retailului on-line este un răspuns direct la imensele perturbări pe care le provoacă pandemia de coronavirus. Crearea de oportunităţi de formare profesională este, de asemenea, esenţială într-un moment în care piaţa forţei de muncă este sub presiune.”

„Ne așteptăm ca activitățile noastre să dea startul pieței și să forțeze toți jucătorii din industria de retail să accelereze. Nu ne axăm pe livrarea unui coș mic foarte repede ca alte firme de pe piață, ci pe satisfacerea nevoilor reale ale familiilor europene”, a adăugat Tomáš Čupr, fondator și CEO al grupului Rohlik, vorbind despre impactul așteptat al activităților de extindere ale grupului.

Susţinerea domeniului agribusiness este un obiectiv cheie al activităţilor BERD, iar Banca sprijină sectorul dezvoltării durabile şi inclusive printr-o combinaţie de investiţii şi implicare în politici publice.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0