ANCOM transmite că în cei 9 ani de la lansarea portabilităţii, peste 4,2 milioane de numere de telefon şi-au schimbat operatorul, dar nu şi utilizatorul. Dintre acestea, peste 3,5 milioane de numere sunt de telefonie mobilă şi aproape 700.000 de telefonie fixă. Din data de 21 octombrie 2008 când a fost lansat acest serviciu şi până la jumătatea lunii octombrie 2017 au fost portate în total 4.256.925 de numere, dintre care 3.562.137 sunt numere de telefonie mobilă şi 694.788 sunt numere de telefonie fixă.
Românii care au ales un alt operator, dar şi-au păstrat numărul de telefon, au fost tot mai numeroşi an de an, de la 844.477 în anul 2015, la 939.663 în anul 2016. De la începutul anului 2017 şi până la jumătatea lunii octombrie au fost portate 700.712 numere de telefon.
În aceşti 9 ani în segmentul telefoniei mobile, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere primite prin portare (1.327.506), fiind urmat de Vodafone cu 844.811 numere, Orange cu 824.608 numere, Telekom România Mobile Communications cu 504.731 de numere şi Telekom România Communications cu 59.656 de numere de telefonie mobilă portate.
Acest trend se menţine şi în 2017, în intervalul ianuarie – octombrie, RCS&RDS fiind operatorul cu cele mai multe numere primite în reţea prin portare – 330.699 de numere, urmat de Orange cu 144.469 de numere, Vodafone cu 117.595 de numere, Telekom România Mobile Communications cu 45.906 numere portate şi Telekom România Communications – 16.593.
De la lansarea portabilităţii şi până la mijlocul acestei luni au fost portate 694.788 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 195.372 de numere, Vodafone 164.349 de numere, UPC 138.704 numere, Orange 132.671 de numere şi Telekom România Communications 26.715 numere de telefonie fixa primite din alte reţele prin portare.
Şi în ceea ce priveşte situaţia în anul 2017, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 18.983, fiind urmat de Vodafone (13.483 de numere), Orange (5.583 de numere), UPC (4.633 de numere) şi Telekom România Communications (1.313 numere portate).
ANCOM a primit în anul 2017 un număr de 364 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului de portare (cum ar fi nesincronizarea informaţiilor privind identificarea utilizatorilor sau netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor) ceea ce a condus la prelungirea termenelor sau chiar la anularea proceselor de portare. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat informaţii suplimentare privind stadiul procesului de portare.
COMMENTS