Încrederea consumatorilor britanici a revenit după votul pro Brexit, în ciuda reducerii evidente a bugetelor gospodăriilor, potrivit unui studiu PricewaterhouseCoopers( PwC) citat de Bloomberg.
Spetrul aşteptărilor pe următoarele 12 luni a revenit pe teritoriu pozitiv în luna septembrie, cu tot mai mulţi consumatori care au prezis că se aşteaptă la mai bine, nu la mai rău. Londonezii şi tinerii au fost cei mai optimişti, potrivit cercetării care a presupus intervievarea a 2,050 de consumatori.
Raportul mai sugerează faptul că, în Marea Britanie, consumatorii vor continua să susţină economia care se confruntă cu un an incert pe măsura că ţara se pregăteşte de negocieri de părăsire a Uniunii Europene, iar lira slabă alimentează inflaţia.
“După un uşor declin în iulie ca urmare a votului dat în cadrul referendumului, am obsrevat o revenire a încrederii consumatorilor aproximativ la aceleaşi cote pe care le-am observat mai devreme anul acesta,” a afirmat Kien Tan, director PwC, citat de bloomberg.com.
“De fapt, mai mulţi consumatori se aşteaptă să cheltuiască mai mult şi nu mai puţin pe alimente şi vacanţe, în măsura în care se aşteaptă ca preţurile să creasă după referendumulul UE”, a mai spus Kien Tan.
COMMENTS