Marți, 5 octombrie 2021, a avut loc finala Social Impact Award România, competiția care încurajează anual tinerii cu idei de afaceri sociale, la nivel internațional. În urma pitch-urilor celor 8 echipe finaliste, juriul a selectat trei echipe care au câștigat 3 premii în valoare de câte 3000 de euro și ocazia de a se conecta internațional cu celelalte 17 țări SIA în luna octombrie, în cadrul SIA International Summit.
Juriul care a acordat premiile a fost format din Melania Medeleanu (Zi de Bine), Anca Luca (BCR), Dan Beșleagă (SAP România), Mircea Mârza (Enel România), Angela Achitei (Fundația Alături De Voi), Ciprian Stănescu (Social Innovation Solutions), Eli Neicuț (Eli Vorbește) și Dragoș Jaliu (fonduri-structurale.ro).
Cele 3 echipe care au câștigat competiția Social Impact Award România 2021 sunt:
Precious Circuit este un atelier de bijuterii și accesorii din deșeuri electrice reciclate ce sunt astfel reintroduse în circuitul economic.
Dana Rusu & Andy Aelenei: ”SIA ne-a ajutat să credem mai mult în ideea noastră și ne-a motivat să mergem mai departe indiferent de dificultățile întâlnite. Mai mult de atât, ne-a oferit o comunitate, în cadrul căreia am avut ocazia să ne depășim limitele, să ne validăm ideea dar și să ne setăm obiective concrete pentru a fi atinse. Recomand de 1000 de ori această experiență tuturor tinerilor antreprenori la început de drum.”
Un sistem ce ajută companiile de reciclare să identifice în timp real deșeurile ce nu sunt sortate corespunzător prin instalarea unor camere de luat vederi pe mașinile de colectare și analiză de imagini bazată de machine learning.
Cristi Pogan: ”SIA ne-a ajutat cu ghidare și înțelegere a impactului pe care îl putem aduce pentru mediu. Interacțiunile cu oamenii din program ne-au ajutat să planificăm lucrurile pentru ca proiectul nostru să ajungă la un impact de anvergură mare.”
Sacosh este un brand de sacoșe din material plastic și textil reciclat.
Maria Ianău: ”SIA m-a ajutat in structurarea planului și în dezvoltarea mai atentă a părții sociale a business-ului. M-a ajutat să devin mai deschisă la idei noi și m-a adus într-un grup de oameni plini de dorința de schimbare și entuziasm.” .
Pe lângă cele 3 premii, finaliștii au avut ocazia să câștige premiul publicului in valoare de 1000 de euro venit în baza Voturilor Comunității. Această etapă a adunat 1128 de votanți, iar echipa care a obținut cel mai mare număr de voturi a fost Befriended. Fondatorii startup-ului social vor să realizeze o aplicație care să fie practic o bază de date cu psihologi clinicieni și psihoterapeuți alături de o descriere a formării și tipurilor de probleme cărora aceștia se adresează.
”În 10 ani de zile SIA a creat o comunitate internațională de tineri antreprenori pasionați de schimbare, mentori și companii mature care investesc în următoarea generație. Trecem printr-o perioadă de schimbare accelerată și avem nevoie nu doar de soluțiile propuse de acești tineri ci și de educarea unei mentalități de agenți ai schimbării în bine. Câștigătorii SIA 2021 demonstrează fix acest tip de mentalitate.” Ciprian Stănescu, Președinte, Social Innovation Solutions.
În România, competiția este la a zecea ediție și este organizată de către Social Innovation Solutions – organizație dedicată generării, validării și accelerării ideilor cu impact pozitiv. SIS dezvoltă incubatoare și programe educaționale ca Social Impact Award, Future Makers și Transformator sau platformele de conversații Future Summit și Future Talks.
Partenerul principal care sprijină SIA România 2021 este BCR alături de partenerii Enel România și SAP România.
Astăzi, proiectul este prezent în 18 țări: Armenia, Austria, Bosnia & Herzegovina, Croația, Republica Cehă, Congo, Georgia, Germania, Ungaria, Kazakhstan, Macedonia de Nord, Muntenegru, România, Serbia, Slovenia, Turcia, Uganda și Ucraina.
COMMENTS