Indicele de relevanţă bancară calculat de firma de servicii profesionale EY pentru România este de 73,4%, cu aproape două puncte sub media globală, potrivit unui comunicat al companiei. În cazul clienţilor tineri, între 18 şi 34 de ani, procentul este de doar 71,8. Băncile sunt mai puţin relevante pentru românii cu venituri mai mici, dar devin relevante, cu 100%, pentru clienţii cu venituri anuale de peste 100.000 dolari, potrivit aceleiaşi surse.
Diferenţe considerabile sunt şi la nivelul educaţiei. Relevanţa este de 57,3% pentru persoanele care nu au absolvit liceul şi de 77,1% pentru cei cu diplomă de facultate. Indicele relevanţei scade, însă, pentru românii cu studii post-universitare la 71,7%, se mai arată în comunicatul EY România.
Analiza la nivel global relevă că băncile din România sunt sub aşteptările clienţilor în planificarea de viitoare produse şi în privinţa mix-ului actual de produse. „Astfel, consumatorii ar lua mai degrabă în considerare în viitor un furnizor netradiţional pentru cele mai multe produse financiare, pe măsură ce băncile devin tot mai puţin relevante în ofertele lor de produse bancare”, potrivit aceleiaşi surse.
Românii apelează la bănci pentru produse precum conturile de economii, creditele ipotecare şi conturile curente şi migrează către furnizori nebancari pentru asigurări, carduri pre-paid reîncărcabile şi conturi de investiţii, se mai arată în comunicatul EY România .
„Consumatorii din România au accesat deja serviciile oferite de furnizorii non-bancari, iar un număr din ce în ce mai mare le ia în considerare pentru alegerile lor viitoare. Studiul nostru recunoaşte practic provocarea adusă de noii competitori băncilor tradiţionale şi nevoia imediată de schimbare a abordării băncilor, în special în ceea ce priveşte produsele pe care urmează să le ofere”, a afirmat Aurelia Costache, Financial Services Advisory Leader EY România.
Comparativ cu alte ţări europene, România are unul dintre cele mai mici scoruri de relevanţă bancară. Doar Italia punctează un scor mai mic, de 71,6%. Băncile din ţările nordice – Suedia, Danemarca, Norvegia şi Finlanda – păstrează cea mai înaltă relevanţă pentru clienţi (de peste 80%), alături de Germania care înregistrează un indice de 81,1%.
Printre factorii care ameninţă relevanţa băncilor, specialiştii EY enumeră schimbările rapide în rândul preferinţelor şi aşteptărilor clienţilor sau creşterea produselor FinTech şi a alternativelor la serviciile bancare tradiţionale.
Sondajul EY de măsurare a relevanţei bancare a vizat 32 de pieţe şi peste 55.000 de consumatori din întreaga lume. Indicele de Relevanţă Bancară (BRI) se realizează în baza studiului EY 2016 – Global Consumer Banking Survey. Scorul mediu de relevanţă bancară la nivel global, determinat de sondajul EY, este 75,1%. Restul de aproape 25% reprezintă noii competitori şi noile servcii financiare.
Indicele de Relevanţă Bancară realizat de EY măsoară o gamă de comportamente şi atitudini curente şi viitoare ale consumatorilor. Scorul compozit se bazează pe relaţia dintre clienţi şi bănci în prezent şi în viitor.
EY este o companie de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajaţi în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 28,7 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2015. În România, EY a apărut în anul 1992. Cei peste 650 angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale.
COMMENTS