Recent a avut loc lansarea operatiunilor Moneycorp în România, companie londoneză de prestigiu, aflată în plin proces de expansiune internationala. Ne-am dorit să aflăm pentru cititorii noştri, cine este noul jucător, cum a ajuns şi cine l-a adus în România, cine se ocupă de cresterea sa, care sunt obiectivele, dar şi avantajele competitive.
Cine conduce echipa locala?
O mână de profesionişti ai serviciilor bancare, cu state de plată vechi în branşă, au reuşit să aducă în România o companie interesantă care va furniza servicii de plăţi şi transfer valutar persoanelor fizice şi companiilor. Bucureştiul se va adăuga pe o listă selectă ce mai cuprinde Londra, Dublin, Madrid, Miami. Poate părea puţin să ai ca obiect de activitate doar două categorii de servicii dar, cum spune o vorbă românescă, „mai bine mai puţin şi mai bun”. Iar dacă ţinem cont ce înseamnă pentru o companie managementul plăţilor şi al riscurilor, devine şi mai clar cât de importantă e aceasta abordare. Obiectul de activitate al Moneycorp, căci despre ei este vorba, probează încă o dată ideea că specializarea aduce clientului în final cea mai bună satisfacţie.
Cine sunt cei trei care au reuşit să pună pe harta globală a reputatei companii un birou la Bucureşti, o locaţie ce poate fi catalogată exotică? În primul rând, Johan Gabriels (foto), cel care conduce operaţiunile şi cu care ne-am putut întâlni până de curând la Banca Comercială Carpatica (unde a fost CEO). Expertiza sa e completată de alte funcţii in domeniul financiar: CEO si preşedinte al Consiliului de Administraţie în cadrul RBS România şi CFO în cadrul unor instituţii precum ABN AMRO NV (Amsterdam), Mastercard (Bruxelles), First Data International PLC (Londra), CapitalOne PLC (Washington/Londra). Alături de reputatul bancher de origine belgiană stau Ena Bădeanu şi Cosmin Bucur, ambii având funcţii de Directori Executivi, cunoscuţi în banking tot din ABN AMRO NV (Amsterdam), RBS şi respectiv BC Carpatica. Ena Bădeanu are în responsabilitate activitatile legate de backoffice, relaţia cu reglementatorii, mentenanţă, risc management. Cosmin Bucur, cunoscut om de trezorerie, dar şi un excelent manager de relaţii cu clienţii, coordonează alături de CEO partea de vânzări. „Sunt mândru să lansez acest brand financiar internaţional în România, având probabil cea mai bună echipă din piaţă.” spune Johan Gabriëls – CEO Moneycorp România. Iar o echipă sudată, în interiorul căreia nu există necunoscute nici în ceea ce priveşte părţile bune, nici în ceea ce priveşte punctele slabe, nu poate avea decât succes.
Ce aduce nou
„Obiectivul nostru este deservirea unei cote semnificative de piaţă, oferind preţuri extrem de competitive, servicii superioare din punct de vedere calitativ pentru clienţi şi o puternică platformă on-line de schimburi valutare şi plăţi. Ne adresăm în special companiilor locale mari şi întreprinderilor mici şi mijlocii, pentru care obţinerea unor cotaţii şi servicii personalizate competitive de la băncile cu care interacţionează este dificilă. Pentru o organizaţie care apreciază menţinerea unei relaţii strânse cu clienţii săi, într-o piaţă în curs de dezvoltare din punct de vedere al educaţiei financiare, am considerat important să avem o echipă profesionistă şi experimentată pe teren, capabilă să interacţioneze cu clienţii.”
Detaliind puţin, Moneycorp are toate şansele să tranşeze în favoarea sa disputa cu concurenţa, bazându-se pe mai multe atuuri, unele de natură intrinsecă, altele de natură extrinsecă (cum ar fi relaţia dintre bănci şi clienţi la momentul actual). Concret, pentru fiecare tranzactie Moneycorp are posibilitatea să aleagă cel mai competitiv preţ dintre cele oferite de 10 dintre cele mai importante bănci la nivel mondial. În momentul în care un client doreşte să facă un schimb valutar, compania alege de la cele 10 instituţii oferta cea mai bună pentru clientul său. Şi vorbim de oferte şi tranzacţii în timp real (timpul în care se poate face finalizarea operaţiunii la cotaţia obţinută e de maxim 2 minute). Un astfel de mod de lucru oferă un avantaj evident în materie de pricing.Tranzactia poate fi realizata atat on-line prin intermediul unei platforme dedicate cat si prin telefon.
Publicul larg poate fi surprins de orientarea companiei către IMM (cu precădere cele care au relaţii de import-export). Oficialii Moneycorp consideră că în special această categorie are nevoie de consultanţă şi orientare în materie de plăţi şi operaţiuni de schimb valutar. În timp ce marile grupuri de firme îşi permit departamente de trezorerie cu profesionişti de top, pentru un IMM e mai uşor să lucreze în mod externalizat pe acest tip de operaţiuni.
Dincolo de aceasta categorie, Moneycorp poate aduce valoare adaugata persoanelor fizice care au de platit rate in valuta sau care au nevoie sa transfere bani in strainatate pentru studiile copiilor. Deasemenea, pot beneficia de serviciile companiei, strainii care lucreaza in Romania si au nevoie sa transfere valuta.
Alte avantaje competitive vin din tradiţia şi expertiza de peste 35 de ani a grupului, despre care vom vorbi mai târziu, dar şi din faptul că în spate există un unic acţionar, solid, care are capital şi doreşte dezvoltarea internationala a activitatii companiei. Linia decizională e mai scurtă, iar flexibilitatea unei astfel de companii e mult mai mare decât cea a unei bănci.
Moneycorp are în spate un istoric relevant şi desfăşoară o activitate extrem de bine supravegheată şi reglementată atât în UK, unde îşi are sediul compania mamă, cât şi în România unde sucursala îşi desfăşoară activitatea.
Cine este Moneycorp
Compania a început să furnizeze servicii de plăți şi schimburi valutare din 1979 dintr-o singură locaţie de birouri din centrul Londrei. Grupul are în prezent peste 700 de angajaţi şi a realizat aproximativ 7,2 mil. de tranzacţii în numele clienţilor săi în aproape 100 de valute (de pe toate continentele), în anul 2015. Moneycorp îşi continuă expansiunea internaţională, în 2016 deschizând Moneycorp România. Printre partenerii săi figurează nume importante, unele chiar surprinzătoare: CNN, Virgin Atlantic, G4S, British Chambers of Commerce, dar şi The Telegraph sau Daily Mail.
Sucursala din România îşi are sediul în Victoria Center, Bucureşti, unde deţine o echipă dedicată de vânzări şi suport pe vânzări, cu experienţă semnificativă în tranzacţionarea pe piaţa valutară şi specializată în relaţia cu clienţii. Foarte curând va fi lansată şi o interfaţă în limba română a site-ului companiei din respect pentru noua piaţă în care se desfăşoară activitatea.
Despre noua sucursala din Bucureşti, Mark Horgan, CEO al Grupului Moneycorp a declarat: „Suntem încântaţi să adăugăm Bucureştiul pe lista sucursalelor existente în afara Regatului Unit. Pe lângă sediul nostru central localizat în Londra, am deschis, de asemenea, birouri în Dublin, Madrid şi Miami. Moneycorp are o abordare unică cu privire la satisfacerea nevoilor tale valutare: noi ascultăm. Deşi sună evident, nu este întotdeauna cazul în livrarea de servicii. La Moneycorp, ne mândrim cu faptul că asigurăm produse şi servicii care satisfac nevoile clienţilor noştri într-un mod solid şi transparent. Excelenţa serviciului pentru clienţi este prioritatea afacerii noastre.”
În funcţie de viteza de dezvoltare, dar şi de evoluţiile din mediul extern „sucursala de la Bucureşti poate căpăta veleităţi regionale, devenind un punct din care să se propage businessuri în toate statele din jurul României” consideră Johan Gabriels.
Moneycorp este o compania autorizată şi reglementată de Financial Conduct Authority (FCA), iar sucursala din România este înscrisă în lista instituţiilor de plată care au notificat Banca Naţională a României despre furnizarea de servicii de plată pe teritoriul României.
Pe parcursul lunii mai 2016, Moneycorp a obţinut licenţă bancară în Gibraltar, lucru care permite extinderea acesteia şi pe piaţa europeană – element cheie în strategia sa de creştere internaţională.
COMMENTS