Cererea pentru marketing digital, mai mare cu 33% iar companiile investesc până la 150.000 euro

Cererea pentru marketing digital, mai mare cu 33% iar companiile investesc până la 150.000 euro

Piața de marketing digital din România se află într-un proces de maturizare și de creștere accelerată, pe fondul dezvoltării industriei de ecommerce locale. Astfel, cererea pentru servicii de promovare online a crescut cu 33% în perioada ianuarie-iunie 2023 față de aceeași perioadă de anul trecut, companiile alocând bugete de până la 150.000 euro lunar pentru campanii de marketing digital, potrivit datelor Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România. 

În acest context, în urma campaniilor online din acest an, Limitless Agency a generat vânzări de peste 35 de milioane de euro pentru clienții săi. La nivel de business, compania a înregistrat o creștere de aproape 30% în trimestrul doi față de primul trimestru din an, estimând că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 4 milioane de euro. 

“Piața de marketing digital locală își continuă creșterea în acest an, fiind într-un proces de maturizare. Creșterea este generată atât de dezvoltarea industriei de ecommerce și a apariției a tot mai multe magazine online, cât și de orientarea companiilor către canale de promovare cu rezultate eficiente într-un ritm mai rapid. De aceea, indiferent de mărime, companiile investesc în promovare online de la 1.000 euro lunar până la sume foarte mari, de 150.000 euro, o mare parte din buget fiind alocat în campanii SEO, urmate de cele PPC. Deși încă nu poate fi comparată cu piețele din nordul Europei, piața de marketing digital din România devine tot mai puternică și începe să fie un sector tot mai important în economia țării”, declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency, principala agenție de marketing digital pentru ecommerce. 

Piața de marketing digital este strâns legată de cea de ecommerce. Spre exemplu, în cazul Limitless Agency, din întreg portofoliul de clienți, 75% dintre companiile care investesc în promovare online sunt din sectorul ecommerce și restul de 25% din sectorul de servicii. Companiile care investesc cel mai mult în marketing digital sunt din domeniile fashion, casă și grădină, servicii, medical, auto, food, beauty, IT&C, baby și home & deco.

Companiile alocă bugete lunare între 1.000 de euro și 150.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO, vizând creșterea numărului de clienți, creșterea vânzărilor și a valorii comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului.

În prezent, valoarea pieței de marketing digital din România este estimată la 180 milioane de euro, potrivit datelor IAB Europe (asociația industriei de marketing și publicitate online din Europa). Astfel, comparativ cu alte piețe din Europa de Vest și de Nord, piața de publicitate digitală din România este o piață mică, cu doar 46% de cumpăratori online din totalul locuitorilor cu acces la Internet versus 95%-97% cumpărători online în piețele dezvoltate din totalul populației, arată analiza Limitless Agency.

În plus, în ceea ce privește bugetele alocate promovării online, ad spend, România reprezintă doar 121 de milioane de euro dintr-un total de peste 80 de miliarde de euro la nivelul Europei, în 2022, fiind pe locul 24 din 29 între țările europene, potrivit datelor IAB Europe.

În desfășurarea campaniilor de promovare și analizarea datelor din online sunt folosite tot mai mult tehnologiile avansate pentru a crește traficul în magazine online și valoarea vânzărilor. Astfel, în ultimii ani, Limitless Agency a crescut adopția tehnologiilor în procesele companiei, folosind cu precădere platforma TRUDA, cea mai avansată tehnologie de analiză a datelor și a performanței produselor dintr-un magazin online, pentru a genera vânzări mai mari clienților.

Astfel, în 2023, Limitless Agency va investi și mai mult în adopția tehnologiilor avansate în procesele agenției, în optimizarea proceselor de creare anunțuri pentru campanii și în analiza în timp real a vânzarilor din magazinele online. Prin noile investiții, compania vrea să-și consolideze prezența pe piața de marketing digital locală și să se extindă în Europa și Statele Unite.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0