Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară, condusă de Ioana Arsenie, strateg financiar, prezintă un top al domeniilor cheie care sunt dispuse să investească bugete considerabile în trainingul oamenilor de finanţe şi ale echipelor de vânzări si de marketing.
Aşadar, într-un top, regăsim companii din agribusiness, transporturi şi producţie urmate îndeaproape de farma, e-commerce, care accesează produse de strategie financiară. Un buget pentru un asemenea training de finanţe pleacă de la suma de 8000 euro şi poate să ajungă şi la 30000 euro, în funcţie de complexitate, nivelul de customizare, numărul de angajaţi implicaţi şi obiectivele secundare stabilite cu echipa de management.
„În anumite domenii precum agribusiness, facturile se încasează cu o întârziere de până la 6 luni. Cash-ul este regele pentru orice organizaţie, astfel, împreună cu colegii de la Trusted Advisor, am conceput pentru piaţă un produs general de strategie financiară, care vine la pachet cu multă experienţă in-house, rezolvări la situaţiile de risc, la limită, transformat într-unul personalizat, pentru companie, cunoscând nevoile particulare ale industriilor abordate”, explică Ioana Arsenie, Fondator TRUSTED Advisor Strategy & Finance și strateg financiar.
Din experienţă, reprezentanţii TRUSTED Advisor Strategy & Finance concluzionează că abordarea unui curs de specialitate, în management financiar strategic, customizat în companie, minimizează şi chiar previne cu până la 20% conflictele interdepartamentale din organizaţie şi dintre indivizi.
Printre alte beneficii ale implementării unui training nişat şi in-house, atunci când acesta implică mai multe departamente, se numără identificarea disfuncţionalităţilor în procesele interne principale şi se obtine eficienţă şi productivitate crescută prin implementarea unor măsuri relative simple, care însă nu erau vizibile în dinamica anterioară. Aceste măsuri ţin de modul de lucru sau de sistemele utilizate.
În ceea ce priveşte piaţa locală de traininguri personalizate în management financiar per industrie, raportat la viziunea organizaţiei beneficiare, observăm că printre cele mai solicitate situaţii de expunere sunt cele legate de realizare şi optimizare buget şi cash-flow, analiză financiară, training contabil. Pe lângă acestea, directorii financiari, managerii de proiect, precum şi echipele extinse de produs şi vânzări mai sunt interesaţi şi de realizarea unui ghid de bune practici intern în zona finanţelor, la nivel unitar, dar adaptat fiecărui departament în parte.
În ceea ce priveşte peisajul economic parcurs, când ne referim la finanţe pentru managerii de linie, propunem o abordare strategică şi de aliniere în organizaţie, cu repere din exterior, din zona macroeconomică şi de specific / industrie.
Pentru următoarea perioadă, în termeni de un orizont de 2 ani, Programul De la Contabil la CFO, lansat anul trecut de companie, îşi propune să contribuie la dezvoltarea a peste 100 manageri financiari actuali şi viitori prin expunere la situaţii reale şi provocare continuă pentru ca aceştia să realizeze acel salt necesar în evoluţie şi să fie pregătiţi pentru etapa următoare.
Pentru anul în curs, Trusted Advisor Strategy & Finance vizează dezvoltarea de proiecte de consultanţă customizate şi consolidarea Biroului de Contabilitate.
3 sfaturi pentru managerii care au în plan anul acesta implementarea unui curs în management financiar în organizaţiile pe care le conduc:
- Să stabilească obiectivele vizate la nivel detaliat şi corelate cu activitatea concretă a echipelor;
- Să organizeze sesiuni practice în cadrul activităţilor de lucru pentru a implementa cele învăţate în training şi să le aplice.
- Să lucreze cu o echipă externă, cu experienţă în a livra cursuri personalizate şi care să cunoască industria.
COMMENTS