Acțiunea climatică este un joc de echipă, care necesită o strânsă cooperare între industrii, autorități publice și cetățeni. Până în prezent însă, aportul potențial al consumatorilor de electricitate în tranziția energetică a fost în mare măsură nevalorificat. Clienții, în marea lor majoritate, nu sunt conștienți de rolul lor crucial în tranziția energetică. În prezent, circa 90 de furnizori europeni de energie electrică se angajează să le ofere celor peste 200 de milioane de clienți servicii noi, ușor de folosit și soluții electrice simple, transparente și accesibile.
În timp ce 92% dintre cetățenii Uniunii Europene susțin obiectivul UE privind ținta de decarbonizare până în 2050, doar o treime consideră că au o responsabilitate personală în combaterea schimbărilor climatice1. Realitatea este totuși aceasta: fără implicarea lor activă, tranziția energetică este într-un mare pericol. Ce îi reține totuși?
Eurelectric și Accenture, într-un studiu nou, lansat astăzi: „În căutarea succesului comun: Responsabilizarea consumatorilor în tranziția energetică”, identifică patru bariere care împiedică implicarea consumatorilor în tranziția energetică:
1) o lipsă generală de informații privind aportul pe care clienții și-l pot aduce în tranziția energetică,
2) informații insuficiente despre costurile și beneficiile reale ale soluțiilor care presupun un conținut redus de carbon,
3) dificultăți în accesarea finanțării pentru investiții în eficiență energetică sau în sisteme de energie regenerabilă;
4) îngrijorări cu privire la utilizarea datelor și confidențialitate.
Furnizorii de energie electrică se angajează să depășească aceste bariere, inițiind 15 acțiuni concrete, pentru a ajuta clienții să beneficieze de eficiența energetică, mobilitatea electrică și proiectele la scară mică de energie regenerabilă. Aceștia se angajează să responsabilizeze în continuare clienții și să le ofere soluții transparente, simple și accesibile.
Semnatarii se angajează, printre altele, să ofere sfaturi personalizate, pentru a ajuta clienții să își gestioneze consumul de energie, să le ofere informații transparente cu privire la costuri, beneficii și profitabilitatea tehnologiilor disponibile, să ofere produse și servicii ușor de utilizat, să asigure protecția datelor și să colaboreze cu autoritățile publice pentru a sprijini clienții vulnerabili.
Diverse companii dezvoltă soluții pentru care îmbină digitalizarea și electrificarea. Printre altele, acestea oferă aplicații prietenoase pentru clienți, prin care aceștia pot evalua cum ar fi viața lor de zi cu zi dacă ar deține o mașină electrică și dacă aceasta ar fi alegerea potrivită pentru ei. De asemenea, aceste companii oferă soluții pentru rezervarea punctelor publice de încărcare din 18 țări, printr-un singur click.
În sprijinul angajamentului față de clienți, Kristian Ruby, secretar general al Eurelectric, a declarat:
„Implicarea clienților este esențială pentru tranziția energetică. Multe persoane sunt încă reticente în a adopta mobilitatea electrică sau sistemele care le cresc confortul acasă, contribuind în același timp la controlul consumului de energie. Acest lucru înseamnă să fim parteneri și să oferim servicii care să acorde mai multă putere clienților. Și arată că tranziția înseamnă o îmbunătățire foarte tangibilă a calității vieții. ”
COMMENTS