Consultantul Digital ANA la 5 ani de la lansare: clienții UNIQA au economisit echivalentul a trei ani din timpul lor utilizând serviciile oferite de această soluție digitală

Consultantul Digital ANA la 5 ani de la lansare: clienții UNIQA au economisit echivalentul a trei ani din timpul lor utilizând serviciile oferite de această soluție digitală

UNIQA Asigurări marchează cinci ani de când a lansat Consultantul Digital ANA, o soluție inovatoare care eficientizează semnificativ procesul de notificare și soluționare a daunelor. De la momentul lansării, în 2019, ANA a înregistrat un număr total de aproximativ 200.000 de accesări și a contribuit la soluționarea a peste 78.000 de dosare de daună, economisind astfel echivalentul a aproximativ trei ani din timpul clienților companiei de asigurări.

Prin ANA, clientii pot deschide rapid un dosar de daună, fără a se deplasa la centrele de constatare sau a aștepta vizita unui inspector de daune, având totodată posibilitatea de a verifica oricând statusul dosarului. Pentru polițele CASCO și de locuință, ANA analizează instant datele și poate oferi o propunere de despăgubire, iar în cazurile mai complexe, dosarul este preluat de o echipă de specialiști care vor contacta clientul în cel mai scurt timp. Cu o interfață de chat simplă și intuitivă, ANA permite gestionarea daunelor pentru diverse tipuri de asigurări, oferind o soluție digitală eficientă, rapidă și usor de utilizat.

Astfel, dacă în mod traditional procesul de soluționare a daunelor CASCO poate dura săptămâni întregi, utilizând ANA, clienții pot finaliza totul în doar 1-2 zile. 

La UNIQA, de 15 ani, punem mereu clientul în centrul activităților noastre și ne angajăm să oferim soluții digitale eficiente și ușor de utilizat, care să răspundă nevoilor clienților în cel mai scurt timp posibil. Consultantul Digital ANA, acum, la cinci ani de activitate, reflectă perfect acest angajament – a simplificat semnificativ procesele de avizare, de soluționare a daunelor, precum și de consultare a diferitelor informații, oferind clienților noștri acces rapid la servicii esențiale, fără a mai pierde timp, fără a se deplasa din confortul caselor și fără a întâmpina dificultăți. Vom continua să inovăm și să dezvoltăm aceste soluții pentru a face interacțiunea cu UNIQA cât mai facilă și mai prietenoasă pentru fiecare client”, a declarat Ramona Bernic, Vicepreședinte Directorat, UNIQA Asigurări.

Consultantul Digital ANA a devenit un element esențial în relația dintre UNIQA și clienții săi, simplificând procesele post vânzare, în cei cinci ani de activitate.

Evoluția anuală a numărului de accesări demonstrează apetitul românilor pentru opțiunile digitale și adoptarea rapidă a acestei soluții: în 2019, la doar câteva luni de la lansare, ANA a înregistrat 18.000 accesări, în 2020 a ajuns la 42.000 accesări, iar în 2021 numărul a crescut la 48.000. În 2022, au fost înregistrate 43.000 accesări, in 2023, un total de peste 35.000 accesari, iar în prima jumătate a anului 2024, consultantul digital ANA a fost utilizat de 12.500 de ori.

În ceea ce privește dosarele de daună gestionate, ANA a soluționat peste 15.000 de dosare CASCO și aproape 3.400 de dosare pentru asigurări de locuință doar în 2023, iar procentul de avizări digitale a atins un nivel record, de 85-87% în 2024. Această tranziție digitală rapidă a permis clienților să gestioneze daunele rapid, eficient și fără eforturi suplimentare.

Feedback-ul clienților

Clienții UNIQA au răspuns pozitiv la implementarea soluțiilor digitale, iar mulți dintre aceștia au oferit evaluări de cinci stele pentru experiența oferită de ANA. Peste 50% dintre utilizatori au acordat note maxime, evidențiind promptitudinea, claritatea și ușurința procesului digitalizat de avizare a daunelor. 

Printre mesajele transmise de clienți despre serviciile Consultantului Digital ANA se remarcă aprecierile pentru rapiditatea cu care au fost soluționate dosarele lor pentru asigurări de locuință, în doar câteva minute, economisind timp și efort.

Chatbotul ANA va fi imbunătățit constant

Din 2019, Consultantul Digital ANA a fost extins cu noi funcționalități, pe lângă notificarea și soluționarea daunelor, pentru a satisface cât mai multe dintre nevoile clienților. Acum, utilizatorii pot verifica în timp real statusul dosarului de daună, pot achiziționa asigurări de călătorie online și pot oferi feedback asupra experienței lor digitale. De asemenea, ANA a preluat și inspecția de risc pentru asigurările CASCO, un proces complet digitalizat, care se desfășoară în doar câteva minute, fără consum de hârtie sau deplasări suplimentare, economisind timp și resurse, reducând totodată riscul producerii unor evenimente rutiere.

Pe lângă îmbunătățirile continue bazate pe feedback-ul clienților, UNIQA planifică să extindă funcționalitățile ANA, integrând soluții bazate pe inteligență artificială pentru evaluarea daunelor CASCO și introducerea avizării daunelor pentru produse Affinity. Scopul principal rămâne acela de a eficientiza procesele și de a oferi o experiență 100% digitală și personalizată pentru fiecare client.

UNIQA are o istorie de 15 ani în piata asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu prezență puternică la nivel european. Strategia companiei poziționează în centru clienții și are ca prioritate cunoașterea nevoilor acestora și generarea de produse și servicii pentru viața de zi cu zi. Prin modelul său de afaceri, compania ține cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind soluții de asigurare relevante, accesibile și inovatoare, la standarde înalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA, astfel că organizația pune accentul pe acțiuni care generează un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viață mai bună împreună cu clienții, partenerii și comunitatea.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0