Sectorul românesc de sănătate se dezvoltă într-un ritm accelerat, iar promulgarea Legii nr. 160 din 9 iulie 2018 pentru modificarea și completarea Legii Farmaciei nr. 266/2008 deschide noi oportunități pentru retailul farmaceutic. Această modificare permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) și în online.
Pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele ce puteau fi vândute și livrate direct, acum opțiunile sunt mult mai diversificate. În continuare, produsele de tip RX pot fi listate în catalogul online, însă este obligatoriu să fie rezervate în farmacie și ridicate personal.
„Dacă până acum retailerii de produse farmaceutice aveau rețineri în a investi într-un magazin online, modificarea legislativă ar trebui să îi convingă de oportunitățile oferite de un nou canal de vânzare, mult mai accesibil pentru toți utilizatorii.
Această tendință este susținută la nivel internațional de Amazon, care a achiziționat recent startup-ul farmaceutic PillPack pentru o sumă de aproximativ un miliard de dolari. Această mișcare a afectat giganți precum Boots, CVS sau Rite Aid, a căror valoare de piață a scăzut cu 15 miliarde de dolari. În Asia, Alibaba Group a lansat platforma Alibaba Health în 2015, unde sunt înregistrați 3.300 de parteneri, iar vânzările online anuale au ajuns la 3.2 miliarde de dolari în martie 2018”, a precizat Doina Vîlceanu (foto), Business Development Manager ContentSpeed.
Domeniul farmaceutic a fost, până acum, specific comerțului tradițional, dar există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin online a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în eCommerce, dar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani.
Luând în considerare că România este pe primul loc în UE la rata de creștere a comerțului electronic, iar volumul de vânzări este estimat la 3,5 miliarde de euro în 2018, piața farmaceutică online ar putea avea o creștere similară cu cele avute de sectoarele IT sau Fashion în anii anteriori.
ContentSpeed este singura platformă de eCommerce care oferă soluții dedicate farmaciilor independente, dar și marilor lanțuri naționale. Cele mai importante software-uri de gestiune: Pharmec, Netfarm și BizPharma sunt deja preintegrate în platformă. Magazinele online care folosesc platforma ContentSpeed sunt în acord total cu legislația în vigoare, inclusiv cu prevederile GDPR.
ContentSpeed este un lider al pieței autohtone pe segmentul soluțiilor software personalizate pentru sectorul eCommerce. Din 2003, platforma ContentSpeed a asigurat magazine online pentru 650 de startupuri, dar și pentru branduri consacrate precum Sephora, Diverta, Chicco, Maxy Toys, ProfiHair Shop, Professional Farmaline, Remedium Farm.
COMMENTS