Costurile de licenţiere schimbă modelul de vânzări de poliţe de viaţă

asigurari109

2013 va fi un an mai greu decât 2012, deoarece s-a produs, la nivelul reţelelor de vânzări, o scădere determinată de diminuarea numărului de recrutări, pe fondul costurilor şi condiţiilor de licenţiere, spune Ovidiu Racoveanu, membru în directoratul Generali România, care estimează că s-a înregistrat o scădere de aproximativ 50% pe număr de poliţe noi/new business în 2012, comparativ cu 2008.

„Modelul de business pe care l-au promovat anterior multe dintre companii se baza pe ideea de a recruta mult, scopul fiind ca noii intraţi să aducă vânzări noi. Datorită modificărilor legislative si a costurilor de licenţiere, modelul de vânzare a trebuit să fie regândit”, a declarat Racoveanu, citat de 1asig.ro. Reprezentantul Generali atrage atenţia că acum este foarte dificil să recrutezi, din cauza crizei din sistemul educaţional. „Până acum nu ne puneam această problemă. Sunt nişte efecte în lanţ: criza din domeniul educaţional afectează, evident, şi zona asigurărilor. Cu toate acestea, suntem convinşi că aceste etape sunt necesare pentru o profesionalizare reala a vânzărilor de asigurari de viaţă. În momentul de faţă, numărul de agenţi scade la toate companiile – cine spune altceva, după părerea mea, ori îi plateşte pe aceştia prin carte de muncă şi nu se uită la rezultate, ori nu spune întregul adevăr”, spune Racoveanu.

Reprezentantul Generali arată că din cauza faptului ca poliţele non-life sunt mai standardizate, iar preţul contează mai mult în decizia de cumpărare, mulţi agenţi de asigurare aleg să îşi desfaşoare activitatea în cadrul asigurătorilor care vând preponderent RCA şi CASCO.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0