CSALB: Numărul dosarelor de conciliere soluționate favorabil pentru părți a crescut de aproape 5 ori în 2017

CSALB: Numărul dosarelor de conciliere soluționate favorabil pentru părți a crescut de aproape 5 ori în 2017

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) devine o alternativă pentru tot mai mulți clienți care au o nemulțumire în relația cu băncile sau IFN. În 2017, Centrul a gestionat 1.165 solicitări scrise, cu 148% mai multe față de 2016. În acelaşi timp, 2017 a confirmat deschiderea tot mai mare a băncilor către soluţionareadiferendelor prin intermediul Centrului și cu ajutorul conciliatorilor. Numărul cererilor transformate în dosare, adică acceptate de bănci sau IFN pentru a fi rezolvate la CSALB a crescut la 214 dosare, de aproape 5 ori mai mult comparativ cu anul anterior.
În același timp, consumatorii sunt din ce ȋn ce mai informaţi cu privire la CSALB şi serviciile pe care acesta le oferă, fiind ȋnregistrate 505 solicitări conforme ȋn 2017, cu 115% mai multe față de 2016.
„Rezultatele anului trecut ne confirmă faptul că CSALB devine din ce în ce mai des o alternativă pentru consumatori şi bănci, deopotrivă. Ne așteptăm, în continuare, la creșterea numărului de solicitări și dosare pe măsură ce, atât consumatorii, cât și băncile, vor conștientiza și vor aprecia mai mult avantajele oferite de soluționarea alternativă. Sperăm ca, ȋn curând, CSALB să fie prima opțiune pentru rezolvarea diferendelor dintre consumatori şi
instituţiile financiar bancare şi nebancare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Faptul că soluţionarea alternativă este luată ȋn calcul de tot mai mulţi consumatori care au nemulţumiri legate de relaţia cu banca sau IFN cu care lucrează este evidențiat și de numărul mare al solicitărilor telefonice de informații primite de CSALB, respectiv peste 7.000 anul trecut.
Cele mai frecvente cereri conforme venite din partea consumatorilor vizează reduceri de comisioane, rescadențarea creditelor sau diminuarea ratei lunare. Conciliatorii CSALB au oferit soluţii acceptate de ambele părţi ȋn 115 dosare ȋn 2017, de aproape cinci ori mai multe decât în anul 2016, când s-au finalizat cu hotărâre doar 24 de dosare. Și în privința încheierilor, adică a dosarelor în care părțile nu ajung la o soluție de compromis convenabilă, s-au făcut progrese. În 2016, aproape jumătate dintre dosare s-au finalizat cu încheiere (20 de dosare dintr-un total de 46 de dosare gestionate de CSALB), iar în 2017 sunt 24 de dosare finalizate cu încheiere din totalul de 141 de dosare soluționate.
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar este un organism independent, apolitic, nonprofit şi de interes public, ce își propune să rezolve în mod echilibrat, rapid, gratuit pentru consumatori, neînţelegerile dintre bănci şi consumatori, în afara instanţelor de judecată.
CSALB administrează infrastructura necesară soluționării alternative prin două tipuri de proceduri: propunerea unei soluții (concilierea) sau impunerea unei soluții (arbitrajul).
Conciliatorii/arbitrii desemnați să soluționeze litigiile propun sau impun o soluție, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile. În prezent, CSALB are 15 conciliatori care analizează dosarele şi prezintă o soluţie de stingere a litigiului.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0