Deloitte CIO Survey: peste 75% dintre directorii IT români se văd lideri de business în viitor

Deloitte CIO Survey: peste 75% dintre directorii IT români se văd lideri de business în viitor

Deloitte 2016-2017 Global CIO Survey evidențiază o schimbare radicală a priorităților, întrucât 57% dintre directorii IT au ales clienții drept prioritate principală. Clienții sunt principala prioritate pentru opt din cele zece industrii reprezentate în studiu (servicii profesionale și consultanță, industria bunurilor de consum și retail, energie și resurse, instituții publice și de guvernământ, tehnologie și telecomunicații, construcție și producție industrială, educație și organizații non-profit, servicii financiare, industria de îngrijire a sănătății, turism, media și ospitalitate).

45% dintre CIO spun că organizația lor este implicată în furnizarea de experiențe către client prin intermediul sistemelor IT, iar 28% sunt de părere că organizațiile lor sunt sub medie cu privire la aptitudinile digitale.

Sondajul mai arată că trei sferturi dintre CIO cred că alinierea IT la strategia de afaceri și la performanța obiectivelor reprezintă un atribut-cheie pentru succes. După aliniere strategică, executarea proiectelor de tehnologie (55%), viziunea și strategia ocupă aproape 50% în preocupările respectivilor CIO.

Studiul din acest an arată diferențe notabile între așteptările organizaționale și abilitățile IT în domenii-cheie, precum inovația și securitatea cibernetică. 57% dintre CIO consideră că așteptările organizației ţin de inovarea afacerii și dezvoltarea de noi produse și servicii, dar peste jumătate dintre ei menționează că prioritățile legate de inovație și tehnologii disruptive nu există în acest moment sau sunt în curs de a fi dezvoltate.

În mod similar, 61% dintre CIO identifică securitatea cibernetică drept un element de bază și numai 10% dintre ei menționează că securitatea cibernetică și riscurile de management IT nu sunt o prioritate de afaceri.

”Românii cu funcţia de Chief Information Officer (CIO) se implică tot mai mult în strategia organizației, lucrând îndeaproape cu ceilalți lideri de business din organizație pentru a modela, rafina și executa strategii de afaceri, gestionând prioritățile competitive și menținând un echilibru între costuri/eficiență și venituri, inovația și solicitările din partea clienților. Această tendință corespunde tendințelor globale, directorii IT fiind conștienți că o atitudine reactivă nu este suficientă în mediul actual în continuă schimbare”, a spus Bogdan Marin (foto), Senior Manager Deloitte Consultanță.

Peste 75% dintre CIO români se văd în ipostaza de lideri de business în viitor, în prezent majoritatea se consideră doar operatori de încredere. Mai mult, peste jumătate dintre CIO își văd propriul rol drept unul ce furnizează o viziune tehnică și o direcție de dezvoltare pentru echipele lor, motivându-i și păstrându-i în echipă, asigurând în același timp un mediu interesant (prin intermediul de noi proiecte) și sigur (ținându-i cât mai departe de politica de birou, permițându-le în același timp să se concentreze pe aspectele tehnice).

Deși majoritatea CIO din România văd capacitatea de a influența drept un atribut al succesului, doar un sfert dintre ei consideră că înțelegerea pieței și a forțelor sale disruptive îi ajută să aibă succes în viitor.

Există diferențe semnificative între felul în care CIO înţeleg să aducă valoare afacerii și prioritățile și așteptările organizației. CIO români consideră că atributele esențiale pe drumul către succes sunt: alinierea la țelurile de performanță ale organizației și ale afacerii, executarea proiectului și livrarea de rezultate, precum şi inovația și schimbările care facilitează inovația în afaceri prin intermediul tehnologiei, identificând tehnologii emergente care să transforme afacerea.

15% dintre CIO români au menționat că inovația și abilitățile disruptive nu există în organizația lor și recunosc existența unui decalaj în domeniile care le pot asigura succesul.

75% dintre CIO români se așteaptă ca modernizarea sistemelor de bază ale organizațiilor lor să aibă un impact asupra afacerii în viitorul apropiat. În acest context, jumătate dintre CIO se așteaptă să înlocuiască sau să schimbe sistemele actuale cu altele având mai multă funcționalitate și flexibilitate, un sfert se așteaptă să revitalizeze sistemele de bază prin îmbunătățirea nivelului de utilizare și flexibilitate/design, extensiile digitale ale proceselor de bază, analytics, în timp ce un sfert se așteaptă la modernizarea infrastructurii. Niciunul dintre CIO români nu iau în considerare retragerea sistemelor actuale și căutarea de alternative în cloud.

În ceea ce privește Business Intelligence și analiza datelor, jumătate dintre CIO români intervievați consideră că domeniile care beneficiază de investiții semnificative sunt vizualizarea, agregarea, raportarea și analiza datelor. O treime au menționat datele privind consumatorii (experiența, angajamentul, retenția lor), în timp ce un sfert au indicat cantitățile mari de date (IoT, Big Data) prin învățarea automatizată și tehnologii cognitive.

CIO Survey s-a desfășurat în perioada mai-septembrie 2016 în 48 de țări, cu scopul de înțelege mai bine impactul și caracteristicile rolului de CIO. Cercetarea s-a desfășurat prin interviuri aprofundate și sondaje online. La nivel global, peste 1.217 de lideri din domeniul tehnologiei au participat la studiu acoperind 23 de segmente de industrie.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0